Spotify-prenumeranter klagar: "Hör reklam"

Permalänk
Melding Plague

Spotify-prenumeranter klagar: "Hör reklam"

Enligt Spotify utreder de vad som orsakar reklamen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om dom får in pengar för den reklamen dessurtom xD

Permalänk
Medlem

Nu är det väl "sponsor-spots", men lyssnar jag på poddar får jag reklam. Har dock sluppit reklam när jag strömmar vanlig musik. Åtminstone än så länge...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag får reklam men bara när jag lyssnar på podcaster.
Då helt plötsligt går det från normalhög volym där de pratar engelska till att plötsligt får ett högljutt "KÖTTBULLAR! MMMMMMM!" i örat.
Hatar det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Haha skulle inte förvåna mig.

Jag har haft problem att om jag har "Explicit" påslaget så kan Spotify när den försöker hitta nästa "låt" skicka mig till rena sexalbum med koncentrerade sexljud i form av "ljudeffekter". Det är för mig helt absurt.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 2080 Super
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Upplever att Spotify har hamnat i kraftig nedförsbacke gällande kvalitet, länge leve nästan vilken konkurrent som helst.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Då får dom utreda detta, åså blir losless framskjutet till ngn gång 2034

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Upplever att Spotify har hamnat i kraftig nedförsbacke gällande kvalitet, länge leve nästan vilken konkurrent som helst.

What goes up eventually comes down sooner or later

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Börja använda Plex/Plexamp mer och mer alltså:)

Permalänk
Medlem

Att det företaget som haft 1000+ mjukvaruingejörer arbetandes heltid i över ett decennium ännu inte lyckats få eländet att fungera är nästan imponerande.

Permalänk
Medlem

Använder Spotify varje dag och har aldrig hört reklam, dock så lyssnar jag enbart på musik.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Hatar den jävla Marabou-kvinnan.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag får reklam men bara när jag lyssnar på podcaster.
Då helt plötsligt går det från normalhög volym där de pratar engelska till att plötsligt får ett högljutt "KÖTTBULLAR! MMMMMMM!" i örat.
Hatar det.

Inget unikt för Spotify. Kallas Dynamic Ad Insertion. https://www.adresultsmedia.com/news-insights/dynamic-ad-inser...

Permalänk
Medlem

Jag hör reklam när poddar själv trycker in reklam i sina streams.
Vilket för mig är märkligt när jag betalar för reklamfritt.

Fler och fler gör detta vilket kommer sluta med att alla poddar har egen reklam med i streamen.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Att det företaget som haft 1000+ mjukvaruingejörer arbetandes heltid i över ett decennium ännu inte lyckats få eländet att fungera är nästan imponerande.

Ikr!

Håller även ett par-tre tummar för att högre bitrate snart nog erbjuds betalande kunder, för övrigt.

Kanske är det bolagets tvärvägran av kollektivavtal som sätter tekniska käppar i deras övrigt fullt skinande potential, men.. jag tror iofs inte det egentligen, av ett så välmående företag så är organisationsförbud mest bara uppenbart svineri.

O inte fasen verkar de överlag förbättra sin tjänst från år till år ens.
Obs, imho endast..

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Bugg eller massiv reklamkampanj som man sedan kallar en bugg?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Key-83 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ska det vara reklamfritt även när man lyssnar på pod? Jag tolkade det som att det var en del av poddarna jag lyssnade på men har aldrig upplevt reklam när jag lyssnar på musik. Ska tilläggas att jag inte använder Spotify dagligen, eller ens veckovis ibland.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jag hör reklam när poddar själv trycker in reklam i sina streams.
Vilket för mig är märkligt när jag betalar för reklamfritt.

Fler och fler gör detta vilket kommer sluta med att alla poddar har egen reklam med i streamen.

Men nästan alla poddar som inte har avtal med spotify utan tillgängliggör sin podd via ett flertal tjänster får sina inkomster via sponsormeddelanden som är del av ljudfilen som tillgängliggörs. Spotify är nog föga intresserade att ersätta dem för att filtrera bort det ur deras podcasts? De är knappt intresserade av att ersätta artister för deras musik vilket rimligen borde vara kärnan i deras tjänst.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1

Permalänk
Medlem

Reklamfritt för mig förutom sponsorer i Podcasts. Stör mig lite, men på andra sidan kan man bara spola fram så slipper man.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Musikälskare

Tidal eller köpta CD-skivor till FLAC till PLEX etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Deras aktie har gått uppförsbacke. Är det lata användare som inte orkar byta?

Permalänk
Medlem

Varför vill man ens använda Spotify? Har aldrig varit sugen på att skaffa det när det finns cd och youtube med adblock.

Har hört att man kan uptäcka nya artister så det är väl nått.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Äsch, nu kommer säkert få läsa om några månader att de kommer ha en betalmodell med reklam precis som alla andra streaming företag nu för tiden sa det redan för två år sen när Netflix skulle börja ta betalt med reklam att alla andra kommer börja haka på. Känns som att detta inte är ett fel, det är ett test huruvida användarna accepterar det eller ej.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Deras aktie har gått uppförsbacke. Är det lata användare som inte orkar byta?

Ser inte hur deras aktie är kopplad till min uppfattning om deras erbjudande. Det betyder bara att en jäkla massa människor bedömer att det jag anser vara ganska ointressant av ett antal anledningar i själva verket är en fantastisk affärsidé och tror att det kommer gå bra för företaget.

Men personligen är jag övertygad om att många människor är långt för bekväma med sina kära sparade spellistor och den väldigt extensiva musikkatalogen för att ge andra tjänster en chans. De har också ett antal features som andra inte har och vissa anser vara en deal breaker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Ikr!

Håller även ett par-tre tummar för att högre bitrate snart nog erbjuds betalande kunder, för övrigt.

Kanske är det bolagets tvärvägran av kollektivavtal som sätter tekniska käppar i deras övrigt fullt skinande potential, men.. jag tror iofs inte det egentligen, av ett så välmående företag så är organisationsförbud mest bara uppenbart svineri.

O inte fasen verkar de överlag förbättra sin tjänst från år till år ens.
Obs, imho endast..

Är ju bara att lyssna på Daniel Ek så hör man ju vad han har för åsikter om alla andra än sig själv. Var ju någon som spelade in en firmafest där han började med någon ramsa om att störta facken typ.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk

Hur kan alla missa österrikisk ekonomi!? Gång på gång?
Inget är värt mer än vad konsumenterna anser vara värt något, punkt.
Det finns inga men, eller om, eller hur.
Fortsätter företag med den här affärsiden kommer vi vara tillbaka på 2000-talet. ( I like )
"Oh boy" som Asmon skulle sagt.

Permalänk

Det står skicka in men vart, Spotify har inget sätt att kontakta dom på eller?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av millediablo:

Det står skicka in men vart, Spotify har inget sätt att kontakta dom på eller?

Jovisst https://support.spotify.com/se/article/contact-us/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Glad att jag vägrar streaming och fortfarande har några tusen skivor på CD hemma och i bilen. Ingen reklam där inte.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ska det vara reklamfritt även när man lyssnar på pod? Jag tolkade det som att det var en del av poddarna jag lyssnade på men har aldrig upplevt reklam när jag lyssnar på musik. Ska tilläggas att jag inte använder Spotify dagligen, eller ens veckovis ibland.

Om det går att spola förbi reklamen så är det en del av podden och utanför Spotifys kontroll.