Banishers Ghosts of New Eden - Kan inte nå norra delen av Dark Woods

Permalänk
Medlem

Banishers Ghosts of New Eden - Kan inte nå norra delen av Dark Woods

Jag har som titeln säger problem med att nå norra delen av Dark Woods. Jag har spelat igenom i stort sett hela spelet och har inte lyckats att ta mig dit. Vad jag förstår (efter att ha googlat mig till det) så ska man får en "Haunting Case" av "Twins" som ger en tillgång till den delen av kartan. Men den har inte dykt upp för mig (vad jag har sett). Jag har betat av alla side quests som dykt upp under tiden jag spelat, men denna har jag inte fått. Enligt nån på reddit så skulle den ha dykt upp nån gång efter man kommit till tredje området.

Detta stör mig ganska mycket då jag upp till nu verkligen har älskat det här spelet. Och när jag verkligen tycker om ett spel så går jag ofta in i "completionist mode" och vill göra allt (helst). Jag vet inte om detta är en bugg eller om "Haunting Cases" kan bli låsta om man väljer "fel" under storyn eller i tidigare "Haunting Cases". Men jag tycker att det känns konstigt om delar av kartan skulle bli låsta på grund av detta, det känns som ett väldigt dåligt designbeslut i så fall. Eller så har jag helt enkelt missat nåt eller att man får tillgång till denna efter vad jag tror är "point of no return". Jag är just nu på en äldre save, för att det inte gick att avvika från main storyn dit jag har kommit. I värsta fall så får jag väl helt enkelt fortsätta med storyn och missa en del grejer om detta inte går att lösa.

Så om nån här har spelat det här spelet och har nåt tips eller nån lösning så tar jag gärna emot det.

Permalänk
Medlem

Jag får väl uppdatera min egen tråd med ett svar eftersom jag laddade in den senaste saven och testade vad som skulle hända om man gick vidare. Det visade sig att dom "Haunting Cases" som saknades dök upp då och jag fick tillgång till området som jag inte kunde komma till innan. Så det var inte riktigt "point of no return" där jag trodde att det skulle vara.

Man blir alltså inte utelåst från delar av kartan och sidoaktiviteter går att göra ända upp till "point of no return". Jag läste även att man inte blir utsläppt i spelet igen efter sluttexterna, så det är bäst att göra klart allt innan.