Hejsan
Sitter och kollar på dom nya grafik korten från amd och nvidia och bygger lite olika möjligheter till ny setup på inet för tillfället men känner mig lite lost efter nästan 7 år sen jag köpte min senasta dator.
Som va sweclockers vinter dator vid den punkten vilket har kämpat i 7 år med endast ett ssd byte och annars gjort jobbat,
Jag är redo att läga 20-30k Max, men då med skärm i paketet och det ska hålla för många år framöver är tanken som sist.
Kollar starkt på Ryzen 3dx modellerna och även nya 9000 gpu serien från amd, Specielt XT modellerna.
Min Budget är 20-30k och då är mina tankar och måsten:
1440/27tum/120hz+ Då jag fortfarande sitter på 1080 och det är dags att få njuta av kvalite.
Gillar även stora chassin med inget glas och mycket plats för händer, Smått kikat på Phanteks server chassin hittils.
Modekort med wifi och bluetooth är inte ett måste utan prestande för pengar är att föredra, Kablar funkar bra för mig.
ssd eller m2 spelar ingen roll, Vad är hållbart eller prismässigt värt enligt er, Sitter på Samsung ssd för till fället.
Hoppas på att framtids säkra mig för 4-5 år minnst så har ni inte tid att kasta ihop en kundkorg så dela gärna med er av snabba tips och kunskap för lyssnar och läser och vill veta mer inför mitt val!
/trevlig Helg!