Permalänk

Inets Megaklick

Hej, någon som vet om Inets Megaklick innebär att det är 29% rabatt på nedan eller är jag helt ute och cyklar?

Köpte ett Powercolor Hellhound idag nämligen till fullpris 6790 kr.

Produkter på drops (tease)
29% på PowerColor Radeon RX 7800 XT (150 st)

https://www.inet.se/kampanj/5853/dubbelklick

Länk städad. // MOD
Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ju så ut, eftersom de inte har något annat PowerColor 7800 XT.
Låter som ett brutalt bra pris isåfall, 4821 kr?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Moderator
Moderator

@Danhill76 Inet brukar påpeka under sina jippon att "har ni precis köpt produkten till ordinarie pris, hör av er till vår kundtjänst så löser de situationen".

Kanske minns fel, se nedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt bra, väldigt sugen på både 7800xtn och r5 7600. Brukar det vara svårt/hög konkurrens att klicka hem under streamen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twit:

@Danhill76 Inet brukar påpeka under sina jippon att "har ni precis köpt produkten till ordinarie pris, hör av er till vår kundtjänst så löser de situationen".

Har de ändrat sig? Det låter bra isåfall. Har bara sett dem svara förut att enda lösningen är att köpa om och skicka tillbaka det gamla.

Skrivet av Wequ:

Sjukt bra, väldigt sugen på både 7800xtn och r5 7600. Brukar det vara svårt/hög konkurrens att klicka hem under streamen?

Ja, du får räkna med att det går undan. Men med 150 kort borde det ju gå an.
Se till att vara där på sekunden, vara inloggad, ha betalmetod redo och mobilen upplåst på BankID, osv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Thomas:

Har de ändrat sig? Det låter bra isåfall. Har bara sett dem svara förut att enda lösningen är att köpa om och skicka tillbaka det gamla.

Nu när du ifrågasätter mig blir jag lite osäker. Det är ju en uppsättning frågor som ställs precis varje gång, varav några besvaras med att Inet löser det efter kontakt. Hade för mig en av de frågorna gällde just retur/köpa nytt, men det är fullt möjligt jag blandar ihop det hela och du har rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ja, du får räkna med att det går undan. Men med 150 kort borde det ju gå an.
Se till att vara där på sekunden, vara inloggad, ha betalmetod redo och mobilen upplåst på BankID, osv.

Kommer sitta fastklistrad! Men hur brukar det gå till? Skickas det någon länk i chatten man gör lös på? Spelar ens Twitch konto någon roll i det hela ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wequ:

Kommer sitta fastklistrad! Men hur brukar det gå till? Skickas det någon länk i chatten man gör lös på? Spelar ens Twitch konto någon roll i det hela ?

De droppar en länk i chatten på Youtube och Twitch med dropsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk

Om det är så att de har 150st kort till 29% rabatt så känns det ju för jäkligt att ha köpt ett idag till full pris.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Danhill76:

Om det är så att de har 150st kort till 29% rabatt så känns det ju för jäkligt att ha köpt ett idag till full pris.

Handlar du online av en svensk butik har du alltid 14 dagar lagstadgad ångerrätt. Inet ger 30 dagar både i butik och online, så vänta bara lite med att öppna förpackningen så blir en retur så smidig som möjligt? Har du köpt det i butik och redan packat upp kan du fortfarande använda Inets öppet köp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Hej, någon som vet om Inets Megaklick innebär att det är 29% rabatt på nedan eller är jag helt ute och cyklar?

https://www.inet.se/kampanj/5853/dubbelklick?utm_source=Voyad...

Om samma modell eller liknande är drop på torsdag med 29% rabatt hade jag gjort ett nytt köp och returnerat det första på öppet köp, Inet blir nöjda hursomhelst, de säljer ett kort.

Bästa är ju om du inte öppnar förpackningen på första köpet alls

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Jo förvisso sant att jag inte behöver öppna paketet när det kommer, men jag har ju å andra sidan inte ytterligare 5000 kr att lägga ut så att säga om det nu skulle vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Jo förvisso sant att jag inte behöver öppna paketet när det kommer, men jag har ju å andra sidan inte ytterligare 5000 kr att lägga ut så att säga om det nu skulle vara så.

har dom skickat det redan? Annars kan du väl ringa och försöka avbryta?

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
Gainward GeForce GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Qliro 14 dagars faktura kostar 0 kr och är ett simpelt alternativ, på den tiden hinner du få en återbetalning från Inet

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Erooo:

har dom skickat det redan? Annars kan du väl ringa och försöka avbryta?

Jo blev skickat imorse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Det är dock inte Hellhound som kommer gå på erbjudande tror jag. Kikar du på bilden så stämmer den inte överens med Hellhound. Det gör däremot det kortet som bara heter "RX 7800 XT 16GB GDDR6". Finns endast 1x fyndex av det just nu, troligen är detta för att det är ett rest lager som AMD försöker sälja av via drops.

Modellen verkar vara lite SFX kanske? Har ganska klen kylare ser det ut som.

Permalänk
Medlem

Så synd att man jobbar 18, så kommer aldrig kunna ta del av dessa megaklick. Jobbar alltid till 18

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så synd att man jobbar 18, så kommer aldrig kunna ta del av dessa megaklick. Jobbar alltid till 18

Vilken tur att första omgången drops är först kl 18:30 då 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du missar ju i princip bara tävling 1 på att jobba till 18..

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Vilken tur att första omgången drops är först kl 18:30 då 👍🏻

Skrivet av rwxr:

Du missar ju i princip bara tävling 1 på att jobba till 18..
<Uppladdad bildlänk>

hmm.. Det är famimej precis så jag hinner hem till 18:30. Jag är sugen på 7800XT, antar att den är i drop 1?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

hmm.. Det är famimej precis så jag hinner hem till 18:30. Jag är sugen på 7800XT, antar att den är i drop 1?

Det vet man inte om det är tyvärr, kan lika gärna vara i det sista som det första.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk

Inets kundtjänst kunde inte göra något åt mitt case tyvärr så känns lite surt att veta att man hade kunnat spara 2000 kr 😔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Inets kundtjänst kunde inte göra något åt mitt case tyvärr så känns lite surt att veta att man hade kunnat spara 2000 kr 😔

Kan du inte göra en retur på befintligt kort om du får tag på ett annat till 29% rabatt imorgon?

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Kan du inte göra en retur på befintligt kort om du får tag på ett annat till 29% rabatt imorgon?

Mvh

Inet har 30 dagars öppet köp samt ångerrätt, så är det inom den perioden är det bara att göra en retur samt invänta återbetalning för det gamla kortet. Som du skrev längre upp 14-dagars faktura som kostar 0 kr och en återbetalning får han inom den tidsramen.

Skrivet av Danhill76:

Bara att hänga på streamen och försöka klicka hem ett kort, skicka tillbaka det du har nu.
Inet har 30 dagars öppet köp samt ångerrätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danhill76:

Som det redan nämnts så kan du returnera din beställning och köpa det på nytt till det reducerade priset. Så du har ju fortfarande möjlighet att kunna spara 2000 kr. Visst lite omständligt att hämta ut och returnera men det går ju lösa genom att ta det på faktura. Men är det är så deras process och system fungerar i dagsläget.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Som det redan nämnts så kan du returnera din beställning och köpa det på nytt till det reducerade priset. Så du har ju fortfarande möjlighet att kunna spara 2000 kr. Visst lite omständligt att hämta ut och returnera men det går ju lösa genom att ta det på faktura. Men är det är så deras process och system fungerar i dagsläget.

Om hen hinner köpa.. Skulle avvaktat tills efter köpet innan jag returnerar. Inet har 30 dagars öppetköp så borde inte vara några problem.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att detta PowerColor dök upp idag bland Inets "nya produkter".
Känns osannolikt att det är kortet som ska droppas, men nu finns där alltå ett till PowerColor att välja bland.

https://www.inet.se/produkt/5415321/powercolor-radeon-rx-9070...

--

Till TS, om du väljer att försöka få ett av 150st, lycka till!
Tror du att du kan få Qliro OK'at för ett snabbt köp är det ju värt ett försök, om du vågar chansa att du hinner få tillbaka pengarna för första kortet.
Alternativt beställa, och går beställningen igenom (de lär flyga av hyllan), direkt kontakta kundtjänst hur du gör bäst nu.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

Får se hur jag gör då jag ej handlar på faktura.

Om någon lyckas att få tag på ett imorgon skriv det gärna här, är nyfiken att se om det är Hellhound varianten.

Permalänk
Inet
Skrivet av Danhill76:

https://www.inet.se/kampanj/5853/dubbelklick

Tjenare,

Kan avslöja att det är inte samma grafikkort bara så du vet.
Sen hur du vill göra med returer och dylikt får du avgöra själv

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag kanske förstås svenska dåligt men vad betyder detta: "Om kraften har du." från Inet's sida om megaklick.

Låter lite som "All your base belong to us"

Visa signatur

Intel® Core™ i5-4200U @ 1.60Ghz
8mb ram
500mb hårddisk

VroooM!