Hjälp mig gärna med en ny dator
Hej!
Det har blivit dags för mig att skaffa en ny dator känner jag. Testade Oblivion remastered och även på lägsta inställningarna var FPS ganska låga. Utöver att jag kan vissa begrepp är mitt tekniskt kunnande väldigt begränsat så förklara gärna som om jag vore fem, blir hellre dumförklarad än inte förstår.
För att få bästa möjliga hjälp så vill jag lista behov, krav och pris.
Behov:
Klara av Oblivion remastered, givetvis. Gärna på högsta prestanda men något lägre är också okej.
Klara av GTA 6 när det väl kommer till PC. Samma med prestanda här. Vi vet väl i nuläget inte om vilka specifikationer det kommer behöva, men har sett begreppet "framtidssäker" i andra trådar ett par gånger och antar att det passar in i sammanhanget.
Vill också slippa bygga ihop den själv.
Krav:
Det viktigaste kravet är chassit där höjden inte får överstiga 43 cm, eftersom hyllan på skrivbordet den står inte är högre än så. Det är en "Fredde" från Ikea om någon blev nyfiken.
Jag vill även ha startknappen och USB-uttag på framsidan av chassit, inte på ovansidan. Detta gäller främst om höjden på chassit är nära 43 cm, och kan ha överseende om det finns några cm till godo.
Pris:
När det kommer till pris är jag inte helt säker på vad det kan landa på och ni får gärna komma med feedback och synpunkter. Jag tror att en prisklass på mellan 15-20k kan vara rimligt, och då i den högre änden av prisklassen. Självklart vill jag ju komma undan så billigt som möjligt men förstår om det kommer kosta omkring 20k eller några tusenlappar över.
Rätta mig gärna om jag har fel här eftersom detta är mer eller mindre en gissning.
Tack för att ni tagit er tid att läsa och jag hoppas ni tar er an denna utmaning