Ersätta gammal "Hemmabio" förstärkare med ny liten

Permalänk
Medlem

Ersätta gammal "Hemmabio" förstärkare med ny liten

Jag sitter idag med familjens gamla "Hemmabio" förstärkare (en SONY STR-DE695) kopplad till min dator och den har egentligen fungerat utmärkt, men den är STOR och jag har nyligen bytt till ett mindre skrivbord så tyvärr är den aningen ivägen numera.

Finns det någon modern pytteliten förstärkare som kanske är mer designad för desktopbruk? Men som jag fortfarande kan koppla till både mina passiva högtalare (standard kopparhögtalarkabel) och till mitt headset (3.5mm eller 6.35mm)

Jag har sett flera med RCA-kontakter etc. t.ex. den från Fosi som nämndes nyligen i forumet, men inga med gamla hederliga kopparkablar? (Inringade i rött nedan)

Så för att sammanfatta:
Sökes: Liten förstärkare, med både kopparkabel och 3.5mm. samt ett volymhjul, går detta att hitta?

Permalänk
Medlem

https://www.hifiklubben.se/nad-d3020-v2-integrerad-forstarkare/nadd3020v2bk/

Kanske denna?

Själv fyndade jag en begagnad Yamaha A-S301 för att använda optisk kabel från dator till förstärkare.
Har den stående på högkant på skrivbordet. Funkar bra då jag har bordet i ett vägghörn.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/forstarkare/stereoforstarkare/337030-yamaha-a-s301-mkii/
(Jag har inte mkII)

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Militias:

Jag sitter idag med familjens gamla "Hemmabio" förstärkare (en SONY STR-DE695) kopplad till min dator och den har egentligen fungerat utmärkt, men den är STOR och jag har nyligen bytt till ett mindre skrivbord så tyvärr är den aningen ivägen numera.

Finns det någon modern pytteliten förstärkare som kanske är mer designad för desktopbruk? Men som jag fortfarande kan koppla till både mina passiva högtalare (standard kopparhögtalarkabel) och till mitt headset (3.5mm eller 6.35mm)

Jag har sett flera med RCA-kontakter etc. t.ex. den från Fosi som nämndes nyligen i forumet, men inga med gamla hederliga kopparkablar? (Inringade i rött nedan)

<Uppladdad bildlänk>

Så för att sammanfatta:
Sökes: Liten förstärkare, med både kopparkabel och 3.5mm. samt ett volymhjul, går detta att hitta?
<Uppladdad bildlänk>

Finns där plats sidan om skrivbordet ?
En TV bänk å ställa förstärker på.

Jag har min hemmabio förstärkare å Blu ray spelare på en gammal TV bänk från Jysk.
TV:n å Centerhögtalaren (under TV:n) står på en gammal stereobänk.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Oj wow, jag gillar denna! Den verkar ha allt jag skulle önska, men tyvärr så ligger den en bra bit utanför min nuvarande budget 🫤
Hade egentligen tänkt något 1/10del av det priset 😅.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Finns där plats sidan om skrivbordet ?
En TV bänk å ställa förstärker på.

Jag har min hemmabio förstärkare å Blu ray spelare på en gammal TV bänk från Jysk.
TV:n å Centerhögtalaren (under TV:n) står på en gammal stereobänk.

Tyvärr ingen plats brevid, skrivbordet står mot en ganska kort vägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Militias:

Oj wow, jag gillar denna! Den verkar ha allt jag skulle önska, men tyvärr så ligger den en bra bit utanför min nuvarande budget 🫤
Hade egentligen tänkt något 1/10del av det priset 😅.

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/denon_rcd_m39_inkl_hogtalare/1210845181

Denna kanske också är ett alternativ?

Visa signatur

7800X3D - 7900XT - 4K

Permalänk
Medlem
Amazon-länk
Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA