Tjena, jag fick precis hem min Samsung 19" 957MB, verkar skön men det är svårt att få alla inställningar rätt =)...
Undrar nu, jag har ett Creative GF4 TI4200 64DDR och rekommenderade upplösningen på skärmen är 1280*1024 i 89Hz, men jag kan bara få 85 i inställningarna för skrivbordet?
Är det så att mitt grafikkort inte stödjer denna inställning?
Gå in på samsungs hemsida och leta upp din skärm.
Längst ner finns det en länk till en massa drivrutiner
Är inte säker men det kan nog hjälpa med att få fram rätta uppdateringsfrekvenser för din skärm.
Jag har aldrig kunnat välja något annat än uppdateringsfrekvenser i stil med 60,70,75,85,100 osv vid de skärmar jag har suttit vid under årens lopp vad jag kan komma ihåg.
Du kanske kan få 89Hz, men då krävs det något specialprogram tror jag.
Med Powerstrip kan du fixa till vilken uppdateringsfrekvens du vill men som Jonte var inne på, du lär knappast märka någon skillnad mellan 85 eller 89hz.
Faktum är att dom flesta människorna (utom här på Swec då ) inte märker av någon större skillnad över 85hz, bilden kan faktiskt bli sämre om man stressar skärmen för högt.
[Edit]Det gäller visserligen inte dig om du försöker köra rek. uppdateringsfrekvens. Testa Powerstrip och se om du märker någon skillnad