Permalänk
Medlem

Java installation hjälp

Jag ahr ladda hem java och när jag tarar upp den får jag dom här mapparna

[gabriel@h64n3fls20o947 jre1.2.2]$ dir
bin CHANGES COPYRIGHT lib LICENSE README

Det går inte att skriva make eller någinting så ajg undrar hur jag ska instalera

Visa signatur

003

Permalänk

Står det inget i READMEN?
annars kanske det står på deras hemsida.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

jag sa i den gamla tråden att det inte stod nått

Visa signatur

003

Permalänk

Jo men inte i den nya tråden.
Sen så om jag inte kommer ihåg fel så ska det finnas nån bil fil som ska starta en installation.
#./bin-filen
Men det skrev jag i en annan tråd också..

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk

När man vill lära sig något nytt i livet, oavsett om det rör sig om ett nytt operativsystem eller något helt annat, så tenderar det ganska ofta att vara bra att faktiskt försöka ta några egna initiativ ibland också. Man lär sig inte i närheten av lika mycket på att låta andra kunnigare människor lösa ens problem åt en. Med andra ord; STFW.

(Om detta är för svårt och krångligt så tog det mig 2 minuter att hitta följande sida; http://www.java.com/en/download/manual.jsp)

W

Edit: den automatiska länkfunktionen lade till en punkt i slutet av länken. fixat.

Permalänk
Medlem

Jag vill instalera virtual machine det är det jag vill ha vilkens ska jag ladda hemm då. Sen ska jag nog kunna instalera själv. Tror du jag skulle frågat om det fanns en bin fil

Visa signatur

003

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad du menar, WorldSpawn var snäll och gav dig en länk direkt till nedladdningssidan, där det också står hur man gör.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A