Permalänk
Medlem

Timer till datorn?

Jag undrar ifall det går att använda sig av någon slags timer eller liknande för att få datorn att gå på automatiskt. Så att datorn alltid startar t.ex kl 7, då kan man fixa så att datorn alltid börjar spela musik när den startas och på så vis annvända datorn som väckarklocka. Jag kan nämligen inte ha på datorn påslagen när jag sover för jag har den 1m från sängen och den låter som satan.
Men iallafall, går det på nått vis att få datorn att starta såfort datorn får ström, om det går är det ju bara att annvända en vanlig timer direk vid vägguttaget. Men om det inte går, finns det något annat sätt att få datorn att "vakna" automatiskt FÖRE mig?

Visa signatur

// ZparQy

Permalänk
Medlem

Har för mig det går att ställa in i bios exakt tid när du vill att den ska starta och stängas av.

Annars får du väl tysta den lite

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Leta efter power up control eller nåt i den stilen i bios.

Permalänk
Medlem

Skaffa ett MSI moderkort. Det jag har den funktionen inbyggt i bios.

Edit: Den jag har är ett MSI KT3-Ultra2 Raid

Visa signatur

EliteKeys

Permalänk
Medlem

finns på mitt gigabite moderkort att man kan ställa in när den ska starta

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Medlem

Hehe. Själv har jag motsatsen, en timer som förhindrar att jag startar datorn innan jag går till skolan. (Så jag inte kommer försent.)

Permalänk
Medlem

Haha, java.
Det har man råkat ut för några gånger, men det gör inte så mycket eftersom man är så elite i plugge

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)