Ursäkta men om personen i fråga - får ett utbyteskort får han ej 3 månader på denna - det är helt fel. Tycker att du skall ta det med ko direkt
A, Köper du en produkt - med 1, 2 eller 3 års garanti.
B denna produkt går sönder under ngn av garantitiden.
C Butiken erbjuder dig en annan vara - med mycket kort garantitid osv. Utan att informera dig om detta och du skall då klart och tydligt accepterar detta, alltså den förkortade garantin.
Gör du detta - har du dej själv att skylla
D Säger butiken inte ett dyft - så fortsätter din garanti att gälla - som det vore ursprungsprodukten A.
Detta är fakta, Orkar du inte jobba mot datorbutiken. Köp av andra butiker.
Det gör jag. Dels för att det är enklare att ta med butikerna (när man är i butiken) dels för att du som köpare har det betydligt lättare att argumentera mot - butiken och personerna i denna.
E, f, och g. utläs av texten.
Ang att delge det positiva - Det finns det inte många som klarar.
Tag bara om ngn frågar om en butik e bra. Då säger oftast någon och några - små saker - typ returer fungerar bra osv. Men säger ngn nått dåligt, så har dom ofta inte försökt ta det hela med butiken - om det beror på att dom inte klarar av detta eller butiken inte har denna service - går ej att avgöra.
Det av den enkla andledningen - att det inte är många butiker som får försvara sig. Utan att ett gäng noobs - lägger sig i.
Därav rekommenderar jag alltid - skriv inte här om du inte har försökt att ta det hela med butiken.
Denna konversation - kan vara skriftlig - för att du då har det på pränt. Och kan stå för vad du säger - om det nu är krititk som är negativ eller kritik som är positiv. Se bara på ordet kritik. Vem ser att det är ngt positivt i detta ord?
Det är ungefär 100ggr svårare att säga något glatt - positivt - trevligt, än det är att säga det motsatta.
Pröva - bara en dag - för att själv se. Kämpa och du har glädjat många andra.
Överge skadeglädjen - nu.
Ang kompletts garantier.
klipp
En del exempel från Komplett.se
Intel Boxade CPU 5år.
Western Digital Special Edition diskar 3år
Wester Raptor diskar 5år
Asus moderkort 3år
Plextor brännare 2år
De flesta grafikkorten 3år
klipp
dem anger sina märkesleverantörers garantier. Vilket du får hos alla andra butiker. Ställ frågan som Ikea killen sade, men ställ den inte till vem som helst
komplett, har tyvärr gjort bort sig mot mig och en del kompisar, fast det tar jag inte upp igen.
Så dom är inte ofelbara.
men dom ville kompensera mig ca 4 månader - efter det att jag hade gått till en annan butik. Vilket dom kan få kredit för, men det tog alldels för lång tid för dom att inse det hela, så jag kastade deras alternativ - dirket. 4månader - lol.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mental
Mina synpunkter.
Datorbutiken gör flera saker rätt och en sak fel.
De behöver inte byta grafikkortet efter ett år. och 3 månaders garanti på utbytesdelen är standard. att säga att de inte löste problemet är fel. då det inte är samma problem.
Felet enligt mig är att du inte fick en likvärdig produkt i utbyte. Den låg säkert samma i pris och prestanda men tydligen inte i garanti.
Sparkle kommer inte att byta detta, gainward kommer inte heller att åtgärda detta då det inte är deras kort. Du borde ha fått ett nytt gainward kort redan till att börja med så hade det här inte hänt.
db är nog inte lagligen skylldig att lösa problemet men de borde göra det ur goodwill synvinkel.