Permalänk
Medlem

chassi

Hej!

Jag har plockat ihop den nya datorn i ett Thermaltake "lanfire" chassi. När jag köpte det tyckte jag det var väldigt grymt.. men det är hiskeligt fult! Nu vill jag verkligen byta chassit, men jag vet inte till vad. Någon här som kan ge något bra råd?

Egenskaper som ska finnas på chassit

*plats för 5.25" fläktkontroll, alltså ingen frontlucka
*bra luftflöde
*ska kunna plocka i en 4-5 fläktar
*snyggt, men inte av "Xaser-typ"
*ska kunna dra kablarna snyggt inne i chassit
*inte alltför tungt

En sak till, är det lätt att få tag på t.ex en överdel till ett Lian-Li chassi om man gjorde lite "fel" med sticksågen? Isåfall vart?

Ha det bra och tack för alla svar (hoppas jag)

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Coolermaster Centurion är jäkligt snygga! Uppfyller väl allt utom 4-5 fläktplatser då men det som fins borde räcka!

Jag tror faktiskt inte att man kan köpa sådana reservdelar till chassin så ta det jäkligt lugnt med sågen i stället!

Permalänk
Medlem

Addtronics 6896a

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem

Synd.. eftersom det är mitt andra moddförsök så hoppas jag inte att jag slinter. Men det går säkert att få tag på sidoplåtar om man mailar Lian-Li eller något Några andra förslag, eller blir det Lian-Li trots allt?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
Synd.. eftersom det är mitt andra moddförsök så hoppas jag inte att jag slinter. Men det går säkert att få tag på sidoplåtar om man mailar Lian-Li eller något Några andra förslag, eller blir det Lian-Li trots allt?

maskera med tejp runt de du ska såga så e rinsken inte så stor för repor och sånt iaf

Visa signatur

varför planera? inget slutar ju som man tänkt sig endå!

Kamera: Pentax k10d, 18-55 3,5-5,6 da kit objektiv, 2gb sandisk ultra 2