Permalänk
Medlem

BBB och förstajack.

Kommer efter 4,5 månaders väntan att få min 8/1 uppkoppling nästa vecka.
Ni som redan fått den.
Måste det kopplas i förstajacket?
Hur vet man vilket det är?
Misstänker att det är det som sitter ruskigt dåligt till i hallen.
Vad händer om man kopplar i ett annat?
Funkar det sämre eller inte alls?

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Ja... första jacket och seriekopplat.
Första jacket brukar vara det som är närmst teleskåpet ut på gatorna.

Om du inte kopplar in det i första jacket så filtreras inte signalerna och går inte att ringa in/ut från föregående jack, det stör överföringen etc.

Eller?

Permalänk
Medlem

Re: BBB och förstajack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Kommer efter 4,5 månaders väntan att få min 8/1 uppkoppling nästa vecka.
Ni som redan fått den.
Måste det kopplas i förstajacket?
Hur vet man vilket det är?
Misstänker att det är det som sitter ruskigt dåligt till i hallen.
Vad händer om man kopplar i ett annat?
Funkar det sämre eller inte alls?

Har du ingen teleutrustrning "innan" det jack där du sätter splitter+adsl-modem skall det teoretiskt fungera... Dvs det går att koppla in det i "jack 2" om "jack 1" inte används. Det finns en hel del adsltips på: http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/adsl02se.html

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem

Rent teoretiskt:Om jag inte har någon telefon alls så kan jag koppla i vilket jack jag vill?

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Rent teoretiskt:Om jag inte har någon telefon alls så kan jag koppla i vilket jack jag vill?

Ja

Visa signatur

[Esc]

Permalänk
Medlem

Sweet!!!
Bort med allt före,Modem i det jacket jag vill och trådlös i sista.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Fast borde inte avståndet spela någon roll. Alltså det avstånd som informationen måste transporteras innan det kommer fram till destinationen?

Jag har ungefär samma problem. Förstajacket i hallen och inget telefonjack i det rummet jag sitter med datorn. Alltså har jag valet att dra telekabel från sovrummet (jack3) eller från hallen (förstajacket). Problemet är bara att för att dra från hallen så krävs drygt 25m kabel och den ska läggas snyggt. Just nu ligger den rakt över golvet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejonet
Fast borde inte avståndet spela någon roll. Alltså det avstånd som informationen måste transporteras innan det kommer fram till destinationen?

Jag har ungefär samma problem. Förstajacket i hallen och inget telefonjack i det rummet jag sitter med datorn. Alltså har jag valet att dra telekabel från sovrummet (jack3) eller från hallen (förstajacket). Problemet är bara att för att dra från hallen så krävs drygt 25m kabel och den ska läggas snyggt. Just nu ligger den rakt över golvet

Teoretiskt så förlänger du ditt avstånd till telefonstationen med 25 meter... Om du tycker det påverkar din hastighet sätt adslmodemet i hallen och dra tp-kabel istället.

Visa signatur

[Esc]