Köp av dvd-brännare?

Permalänk
Medlem

Köp av dvd-brännare?

hade tänkt att köpa en dvd-brännare men jag e inte så insatt i mänet så jag vet inte drirket vilken man ska köpa...
har tittat på en Plextor PX-504A DVD+R/RW.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PLPX504A

jag vet inte om denna e bra eller dålig men jag har hört att plextor gör bra brännare....
skulle vara tacksam och någon kunnde ge mig ett bra tips på en dvd-bärnnare runt 1500 kr eller svara på ok plextorn e bra...

MVH/adam

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en pioneer dvr-106.

Bäst i test enl tomshardware. och enl cdfreaks ska deras kommande dual layer brännare vara samma brännare men med en annan firmware. (så med lite tur kanske man kan få in dualstöd via nån hackad firmware framöver)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Jag skulle köpt en pioneer dvr-106.

)

ok men var kan man köpa en sådan då?
har tittat på datorbutiken.com och komplett men hittar den inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
ok men var kan man köpa en sådan då?
har tittat på datorbutiken.com och komplett men hittar den inte..

Det är samma brännare som a06. men dvr-106 är bulk.

De är ganska billiga här:

http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr=...

eller här:
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=750567&ref=bu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
ok men var kan man köpa en sådan då?
har tittat på datorbutiken.com och komplett men hittar den inte..

finns billigt på www.netonnet.se dom är snabba med sina leveranser också.

Men annars kan du köpa en Nec 1300A, har en sån själv och den fungerar hur bra som helst, den är lite billigare än pioneer dvr-106. Men du blir nöjjd med vilket som, båda är väldigt bra brännare...

Edit: köp inte på Itbutiken vad du än gör, dom är nästan svartlistade här på SweC, dom är sega som bara den, och skulle de bli fel på brännaren så du måste skicka tillbaka kommer dom sega till du blir gråhårig innan dom ersätter den.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Köp en LiteON 811S.

Permalänk

köp en Nec 1300A är kanon bra

Permalänk
Medlem

Om Jag skulle köpa en 4x skulle jag köpa en LiteOn LDW-411S/451S (går att modda till 8x). Om jag skulle köpa en 8x skulle jag köpa en NEC 2500A som bränner både +/- i 8x.

Plextorn är bara dyr och inte bättre än de andra.

Permalänk
Medlem

Så länge du förstår att 8x för DVD-R inte alls är en 8x-standard utan bara pressar 4x-standarden så...

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose
Så länge du förstår att 8x för DVD-R inte alls är en 8x-standard utan bara pressar 4x-standarden så...

Och du tycker det spelar vilken roll när det ger bra resultat och du får det som en extra bonus utan att betala för det? Vänta på att standarder ska bli etablerade fyller enligt mig ingen funktion. Kör du endast DVD-R 1x bara för att det är en beprövad standard?

DVD+RW är överhuvudtaget inte en godkänd standard (DVD forum) men det struntar brännarna i och bränner skivorna iallafall. Huruvida DVD+R numera är en godkänd standard vet jag inte, fungerar gör det iallafall.