Apache, öka timeout för exekvering av PHP

Permalänk
Medlem

Apache, öka timeout för exekvering av PHP

Ja som rubriken säger, så skulle jag vilja veta om man kan ändra tiden som ett PHP script har på sig att exekvera. Och om det går, hur man gör detta. Jag har sökt på nätet men inte hittat nått av nytta.

Det är en polare som har problem med att hans sida får timeout hela tiden.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Det ändrar du i php.ini.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

max_execution_time = 30 ; Maximum execution time of each script, in seconds

För att vara mer exakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack.

Men det hjälpte nog inte... enklast för programmerarna att skylla på servern när det inte funkar vet du

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Tar det över 30 sek för ett phpscript att exekvera ska man skylla på programeraren

Såvida det inte är något fristående som måste ha mycket tid på sig men då lär man knappast blanda in apache.

Visa signatur

Hej

Permalänk

Gjorde ett bildförminskningskript på min P166, då kan man väll inte skylla på programeraren om det tar tid

Iaf, så kan man ställa in det i .php-filen som körs med denna raden:
set_time_limit(120);
Om man gör det i tex ett bildscript som jag, så satte jag det så det anropades varje gång man gjorde en loop, på så sätt nollställs tiden och man kan generera hur många bilder som hällst utan att man får timeout.

Edit: Ska tillägga att tiden enbart gäller för skripetet som körs, man måste använda det varje gång man vill öka tiden.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze