Permalänk
Avstängd

XT prissänkning.

Nu när 9800pro korten har sjunkit borde ju även XT korten gå ner. Har vi någon analytiker här som kan säga när dom går ner till ~3000 kronor ?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Re: XT prissänkning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Nu när 9800pro korten har sjunkit borde ju även XT korten gå ner. Har vi någon analytiker här som kan säga när dom går ner till ~3000 kronor ?

Dom kommer sjunka i pris när snabbare kort kommer, som t.ex. loki/r420.

Permalänk
Medlem

Fast jag skulle inte satsa på något nytt kort förens pci-Xpress-standarden kommit

Permalänk
Medlem

pci express är enligt mig överreklamerat, dom nuvarande korten utnytjar ju inte ens AGP 8x fullt ut. Precis som med SATA och PATA-133 där diskarna inte är tillräckligt snabba för att få någon boost av standarden.
Fast de e klart vi vet ju inte vilka kretsar som finns när PCI express kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rush
pci express är enligt mig överreklamerat, dom nuvarande korten utnytjar ju inte ens AGP 8x fullt ut. Precis som med SATA och PATA-133 där diskarna inte är tillräckligt snabba för att få någon boost av standarden.
Fast de e klart vi vet ju inte vilka kretsar som finns när PCI express kommer.

Du har rätt på att AGP inte ens används fullt ut, men skillnaden i överföringshastighet på AGP och PCI-X är ändå rätt stor, så vit jag vet. PCI-X kommer att finnas på grafikkort och moderkort inom ett halvår, om minnet inte sviker mig. Men inte i en så stor utsträckning på moderkortsfronten, ett sånt här byte tar tid.

Men jag förstår vad vi behöver PCI-X till för tillfället, med dagens teknologi kan det väl ändå inte ge någon överdriven prestandaökning?
Man kanske skulle ta o låta bli det där 9800:at jag sparar till o vänta till efter sommarjobbet, då lär man ha pengar till o uppgradera lite, då lär priser ha sjunkit på saker och ting också.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: XT prissänkning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Dom kommer sjunka i pris när snabbare kort kommer, som t.ex. loki/r420.

O när är det?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

mitten av 2004?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
mitten av 2004?

en hel livstid!

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
mitten av 2004?

Mars-April, det är jag mycket säker på.

Permalänk

alltid lika kul när man ska köpa något nytt, kommer alltd något värre strax efter att man köpt det