kan ngn förklara prisraset?

Permalänk

kan ngn förklara prisraset?

gick in på buggy
jag letar en hdisk
hittar detta

http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr=...

ser att dom kan leverera den först den 17.e mars
men det e klart att man kan vänta

men har dom gjort fel eller vad tror ni??

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Den som lever får se, jag beställde två stycken

Permalänk

oj nu blev man sugen på att tidigare lägga sin uppgradering men behövs det än tro
HDDs: [Used] / [Free] / [Size]
Total: 235.99GB / 103.71GB / 339.7GB

Visa signatur
Permalänk

Uhh... OMFG !!! billigt !

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

Oj, det var inte dåligt. Det kliar lite i fingrarna.

Edit: Hm, 160 GB kostar över 1000 kr. Skumt.
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=38770

Edit2: 514 kr upp till nästa billigaste på buggy. Jag tror helt klart på ett skrivfel. Vi får se om de har kvar samma pris imorgon.

Permalänk
Avstängd

beställde två
hoppas kan man ju få göra....

Permalänk
Medlem

Som vi alla vet har Seagate en ny modell på G med 100GB per skiva och därför vill dom slumpa bort den gamla.

7200.7 är ingen prestandadisk men duger till slölager och backup för det priset.

Ta en AMD XP Mobile 2400+ L2 512KB för 748:- när ni ändå är där.

Ett NF7-S för 858:- är ju inte fel till den prollen.

Shoppa på nu så vi får högkonjungtur asap!

Permalänk
Avstängd

grrr jag faller för frestelsen....

förresten, kolla här:

http://www.seagate.com/cda/products/discsales/personal/family...

Det verkar som om det är den nya modellen, eller finns det någon manual för den gamla där? Och drar den ingen ström alls på 5V?

Permalänk

OMG.

Funderar starkt att köpa denna.
får nog ta och beställa den innan dom höjer priset igen om det nu är dom som har gjort fel.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Som vi alla vet har Seagate en ny modell på G med 100GB per skiva och därför vill dom slumpa bort den gamla.

7200.7 är ingen prestandadisk men duger till slölager och backup för det priset.

Ta en AMD XP Mobile 2400+ L2 512KB för 748:- när ni ändå är där.

Ett NF7-S för 858:- är ju inte fel till den prollen.

Shoppa på nu så vi får högkonjungtur asap!

Vadå slö? Finns några diskar som som är slöare, men det finns dom som är vassare också. Passar väl mer än som slödisk och backup. Med tanke på att den kostar 15-1600kr på komplett måste man ju säga att det är ett rent klipp. Att den sen "bara" har Ultra ATA/100 har ingen betydelse för hastigheten.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Obs att det är ata-100.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bart_86
Obs att det är ata-100.....

So? Disken pressar ändå bara 60Mb/s i början. Finns ingen mening att ATA-133.

http://www.tomshardware.com/storage/20040209/index.html
Och enligt tom verkar ju den prestera riktigt bra med...
Nu blev man sugen.

Permalänk

Alla 200gb-diskar verkar ju vara så billiga!

Titta här:

http://www.itbutikken.dk/viskurv.asp?varenr=54883

Det är ju skitbilligt!! måste köpa en eller två nu bara för det!

edit: beställde den billiga seagate'n för 979.83kr
de andra varorna fick ett högre pris när man valde dem.

Hoppas de får in den i lager snart! behöver 200gb extra!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Avvaktar och ser om de justerar priset under dagen.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
7200.7 är ingen prestandadisk men duger till slölager och backup för det priset.

Förstår varför du kallar dig "Joker"...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jaaa! Fan det är ju en sån jag har tänkt köpa nästa månad när jag har råd... Om jag skulle beställa nu, finns det nån risk att dom höjer priset för mig eller nåt sånt mysko?

Permalänk
Avstängd

Beställ nu, den kommer inte att ligg apå posten förrens tidigast om kanske en eller två veckor. Sedan har den en månads liggtid där så bättre att passa på.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset....

8 sådana i burken vore inte helt fel

Permalänk
Medlem

Om det vore fel borde de väl ha rättat till det nu tycker man.

Frågan är om itbutikken är nåt bra företag, brukar inte köpa därifrån.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Hehe, gött. Beställer nog när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

La in en best på 2st....hehe. Najs som fan.
Men jag får inte pengar förens den 15de.... men vafan det var ju ett skiiit bra pris.
hehe... Nästa problem blir att få platts med dom i burken och nytt nätagg måste jag nog ha ...haha.
Nu har jag 2st 250giggare och 1st 80.... plus dom här 2 200giggarna. 980gb Inte dåligt.

Hmm... tror jag får best nytt nätagg.... 300w räcker nog inte långt.

Permalänk

ja jävlar så br la också in en beställning på 2 ..
då får jag det till 2* 250 gb + 4 * 200 gb +80 gb summa summarum 1380 gb jippieee, skapligt med mp3 får plats får nog också lägga in en beställning på nytt chassi , nätagg o kontrollerkort .. fy fan va gött

Permalänk
Medlem

Smällde också till med en beställning på 2 diskar igår
Trodde att det skulle ligga ett mail i boxen idag från itbutikken där det stod något i stil med "Tyvärr så hade det blivit ett fel i vårat...blablabla" men icke. Kan priset vara korrekt?

Rent prestanda mässigt så verkar 7200.7 disken ligga någonstans i mellansegmentet, men när det gäller ljud/temp så är den riktigt bra. Perfekt för min lilla filserver

edit: Förväntad ankomst är 4/3 på min order...*håller tummarna*

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Hedersmedlem

lurigt att sata-versionen kostar nästan det dubbla...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamikaze
Smällde också till med en beställning på 2 diskar igår
Trodde att det skulle ligga ett mail i boxen idag från itbutikken där det stod något i stil med "Tyvärr så hade det blivit ett fel i vårat...blablabla" men icke. Kan priset vara korrekt?

Rent prestanda mässigt så verkar 7200.7 disken ligga någonstans i mellansegmentet, men när det gäller ljud/temp så är den riktigt bra. Perfekt för min lilla filserver

edit: Förväntad ankomst är 4/3 på min order...*håller tummarna*

Jag har en 7200.7 80GB. Den bra mycket slöare än min gamla IBM 120GXP, men också märkbart tystare.
Seagaten är enligt tempsensorn varmare, men det är nog glädjesiffror på båda diskarna.

EDIT: Enligt deras sida måste jag vänta till den 17:de Mars på min disk. Jävla orättvisa ;-).

Permalänk
Medlem

Det står 5/3 leveransdag på min disk... Hmm...
Jag best typ vid 8.30 tiden på morgonen.

Permalänk
Medlem

Har också beställt nu.

Permalänk

Fyra diskar på väg. 18/3 stod det i kassan. Hoppas det går snabbare.

Permalänk

dom har höjt den idAG till 990 kr så
fel är det nog inte

men det står att *Äupp till en vecka*
kan det ta

får nog beställa nu skall ju ha den som lagring av

semesterbilder och egna gjorda hemma mp3 av mig själv

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Har nu läst igenom testen igen och tar härmed ödmjukast tillbaka delar av mitt första inlägg.

Det visar sig i testet att 7200.7 Plus är den nya upphottade 7200.7 vilket jag inte insåg då det första inlägget skrevs.

Överföringshastigheten är OK dock är accesstiden 25 % långsammare än 7K250 vilket föranleder recensenten på xbitlabs att i sina avslutande ord skriva:

"The data density seems to have some negative impact on access times. With around 15 ms, the new Barracuda 7200.7 lags a bit compared to its competition, namely Hitachi's 7K250 and the DiamondMax Plus 9 from Maxtor."

Kan ni acceptera detta blir mitt råd att denna disk för detta pris är ett bra köp just nu.

Ni som avvaktar skall veta att tillverkare och leverantörer har stenkoll på varandra vilket innebär att de andra kommer ner på samma pris per GB inom kort.