Lämna tillbaka en Samsung skärm?

Permalänk

Lämna tillbaka en Samsung skärm?

Har köpt en Samsung 957MB nyligen som jag haft massor av problem med. Har redan bytt ut den en gång och har fått erbjudande av Teleplan Anta att byta ut den en andra gång. Jag misstänker dock att nästa skärm kommer vara lika keff och vill då naturligtvis häva köpet.

Här kommer problemet, jag har köpt den via företaget och själva leverantören vi köpt genom hänvisar till garantin via Teleplan, då dom bara tar tillbaka produkter som är köpta av dom(den har jag ju skickat tillbaka på garanti och har ju nu en annan skärm). Teleplan dock säger attdom bara reparerar skärmar och skickar ut utbyte och inte kan häva köp och dom hänvisar till Samsung Sverige. Ringde Samsung idag och dom svor på att jag måste ha fått två måndagsex på raken och skulle byta ut den en tredje gång.

Ska det vara så här svårt. Helt sjukt är det. Jag vill inte ha en till Samsung skärm någonsin och denna ska dom få tillbaka men att det ska sitta så långt inne är ju inte helt ok.

Postar uppdatering när jag ringt till dom mer.

Se dock upp för Samsung.

Permalänk
Medlem

vad har det varit för fel på skärmarna?

Permalänk

jag har själv en Samtron skärm som också tillverkas av Samsung och vad jag har förstått av garantin (e nog samma på alla Samsung skärmar) så har jag på plats garanti alltså ringer jag o säger att där e nått fel så ska dem typ komma o ge mig en ny skärm o ta den andra på samma gång utan något tjaffs såvidare dem inte ser at tjag har kastat den i väggen

Permalänk
Medlem

Samsung power

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Tror nog att det är måndagsex. Har en 19" 957FS + en Samtron själv. Båda är ok men 19" skärmen är super. Har ett stort antal Tft o Crt från Samsung på jobbet och har inte hört någon som har problem.

Visa signatur

P4 2.67GHz. Hercules 9800pro. 1024 DDR. SB Audigy.
AMD xp2200+. Gf4 Ti 4600. 768 DDR.

Permalänk
Medlem

Jag har en 957MB och är helnöjd. Har inte varit några som helst problem med den, så du har antagligen fått ett måndagsex. tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB