Permalänk
Medlem

Uppdatering ??

Vad ska man köpa för nya prylar till dator om man behöver mer RAM minne, och sån MHz.. va d nu heter :S:S

Permalänk
Graded.se
Permalänk
Medlem

ok.. trodde iof att man skaffade det här på formuet genom att fråga? men tack då

Permalänk
Hedersmedlem

Om du ska ha mer RAM minne ska du köpa RAM minne
För att få mer Mhz behöver du köpa en snabbare processor och eventuellt nytt moderkort.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

Kanske en grundkurs i hårdvaruhantering skulle vara ett gott inköp osså... Klart att du ska ställa frågor, det är ju det forumet är till för.

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Det finns bara lite väl mycket folk på detta forum som skulle passa bättre på lunarstorm eller någon annan komunity.

Men ska du uppgradera datorn så har du kommit rätt.
Om du vill ha mer RAM så ät det ganska lätt att byta bara du vet vilken typ av ram minne du ska ha.
Mer Mhz kan vara lite svårare om du inte kan så mycket om datorer.
Men börja gärna med att säga vad du har för dator nu, gärna vad det är för moderkort och andra komponenter.

Permalänk

men FFS...
hur smart är det på en skala att starta 2 trådar om samma ämne och med samma innehåll??

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Det är en ganska gammal dell.. fast jag vet inte vad det är för moderkort :/ :S

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade en gammal dell nyss med lite mera ram. Jag visste inte heller va det satt för grejjer i den, hade ingen manual eller ngt. Den var inte min heller. Men jag gjorde så att jag sökte lite på Modellnummret(som stod i fronten på dellchassiet) och Serienummret(som satt bak på ett vitt klistermärke) på google och lyckades hitta lite information. Det är kanske det du bör göra för att ta reda på lite mer om din dator

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

aa mjo kanske.. tack!

Permalänk

Re: Uppdatering ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ex3CuToR
Vad ska man köpa för nya prylar till dator om man behöver mer RAM minne, och sån MHz.. va d nu heter :S:S

Korspostning är ej tillåtet.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=25596...

Permalänk
Hedersmedlem

Frithioff: Stämmer bra det. *Tråd låst*

Ex3CuToR: Jag föreslår att du lär dig hur man bygger/uppgraderar en dator och vad de olika delarna gör annars kommer det säkert att sluta med att du köper helt fel delar eller förstör hela datorn. Finns gott om såna artiklar på nätet och i datortidningar.

Visa signatur

Nämen hej!