Samsungs support: Ett stort skämt!

Permalänk

Samsungs support: Ett stort skämt!

Citat:

Jag:
Hej
Mitt easy studio har helt plötsligt slutat fungera tillsammans med min e700 och jag har absolut ingen aning om vad det kan bero på. Jag använder en ir-mottagare som är kopplad till en usb port, och telefonen hittas av ir-mottagaren, men när man går in i easy studio så händer inget. Jag har provat att ändra om i inställningarna, överföringshastigheten, bytt från ir till COM portarna och tillbaka till ir, och t.o.m. installerat om programmet två gånger....Jag tänkte att ni kanske vet vad som är fel? Det är ju fruktansvärt frustrerande att det helt plötligt slutar fungera så hälften av telefonens finesser blir näst intill oanvändbara.

Samsung:
Hej!
Tack för ditt mail den 16 Mars.

Prova att avinstalera och instalera programmet igen.

Jag:
Hej
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga och
som jag skrev så har jag redan ominstallerat programmet två gånger utan att det
fungerar.....vad kan det mer bro på?

Samsung:
Hej

Tack för ert email den 17 mars angående IR.

Jag skulle först behöva veta om datorn hittar telefonen utanför programmet? Om den inte gör det är det inte EasyStudio som är problemet. Om det är som du skriver att de finner varandra bör du mha att välja IR i programmet få detta att fungera.

Hände det något speciellt i samband med att det slutade fungera?

Observera att det är olika personer som svarat på mejlen.....man börjar ju undra om dom ens har läst va jag har skrivit.........

To be continued........

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Hahaha. Trevligt. :).

Visa signatur

Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie
"Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex

Permalänk
Medlem

Det bästa är att alltid bifoga allt som rör ditt ärende i varje mail. Dvs, alla mail de skickat och alla mail du skickat. Blir ju enklare för dem då.
Det kan ju vara så att de helt enkelt har ett system som skickar runt mailen bland support-personalen. Inget system för att se tidigare frågor och svar med samma kund.

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

De verkar vara riktigt intresserade...

Edit: Varför ringer du inte dit? Support via e-mail är ett stort skämt.

Permalänk

nisslass: Ja har självklart bifogat tidigare mejl, annars skulle d ju vara förståligt att den andre personen inte visste om min info.

malicious: Ska fan ringa imon bara för d....

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

trevligt att du fick svar iaf. Skickade mail för 3 veckor sen till Swe support om easy sync programmet utan svar.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Man kan ju undra hur stort IQ vissa personer har...(syfter på supportfolket)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Omg, anmäl dom till ARN?

Permalänk

Äh....ARN kommer la inte orka bry sig för 5 öre

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Förklara det senaste utrycket lite bättre, visst har men hört det förrut, men "de orkar inte bry sig för 5 öre" -> men om 10 000kr då? -> men om sina kunder ja? klart ingen orkar bry sig för 5 öre!?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600
2.40GHz@3.60GHz 1600FSB. 2GB DDR2-800. GeForce 8800 GTX 768MB 600/2000. Zalman Fatal1ty - Epsilon 700W, 1900 GB

Permalänk

Har för mig att Samsung lixom flera andra företag t.ex. adobe och microsoft hyr in sin support från ett företag i Sveg, och ibland sitter det folk i deras support som inte är utbildad på det dom svarar på, t.ex. en från microsoft kan svara på frågor om photoshop.
Vet inte om detta är sant iofs men känner en som tidigare jobbade där som sa detta till mig

Permalänk
Medlem

Finns många callcenters där de svarar på frågor som rör en mängd företag. De ser på sina skärmar vad de ska svara i telefon när de lyfter på luren, vilket nummer/företag som kunden ringt till. Helt sjukt.

Exempel:
Någon ringer Microsoft. Maria i kundtjänst svarar "Microsoft Sverige AB kan jag hjälpa till med något?"

Någon ringer Adobes kundtjänst, samma Maria svarar "Adobe Svergie, kan jag hjälpa till med något".

Typ så