Permalänk
Medlem

Vem i Göteborg har fått vdsl?

I januari i år beställde jag VDSL från bostream. Efter ett par veckor fick jag besked att min station (VASA) var utbygd och att det skulle ta ett par veckor innan jag blev inkopplad.

För ca 3 veckor sedan pratade jag med bostream och de sa att jag skulle ha det inom 14 dagar. Efter 14 dagar ringde jag igen och de sa att mitt modem var beställt och installation skulle ske imorgon (torsdag).

NICE tyckte jag och ännu finare blev det när jag i måndags gick in på status sidan för att se om det hänt något. Då stod det att beräknad levereans var samma dag (måndag alltså)!!! När ajg kom hem låg mina ipnummer i posten och dagen efter kom modemet!!!! Grymme tänkte jag och började koppla in skiten. Efter allt var inkopplat och jag skog på modemet så fick ajg ingen synk på modemet.... Skit! Jaja jag ringde upp supporten och han kollade upp min installation i sin dator och såg att jag borde vara inkopplad på måndagen men de hade inte fått bekräftelse på att det var klart. han sa att jag skulle ge det 24H och att han skulle kolla upp det.

Efter att jag pratat klart med honom kollade jag upp modemet jag fått (SpeedTouch 510v) och hittade nått om att det skulle vara ett adsl modem.

När jag kom hem idag (onsdag) så var det fortfarande ingen synk så jag ringde bostream för att fråga om det berkligen var rätt modem jag fått. Han sa att det var rätt modem men att han skulle kolla en grejj.... jag väntade i luren i ca5min och sedan kom han tillbaka och sa med bekymrad röst: "Ja.... det verkar som stationen inte har blivit installerad än och det kan dröjja till den sista april."

Sista april skrek jag bestört i luren. "ja... 4 veckor sa det men allra senast 31april" sa han.

Hur går det till på bostream egentligen? De borde ju veta om stationerna är utbygda eller inte?

Är det ingen annan i göteborg som fått vdsl? Jäkla skit det här...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag väntar sen Juni. Sen, är inte speedtouch ett ADSL modem?, kommer modemet funka med VDSL (om vi nu kommer få det)...

Permalänk
Medlem

japp, det ska funka. Antinge Speedtouch 610 eller 510V fungerar!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Fick abbonemangspapper igår med modem, dom drog igång det idag. Fungerar bra, bor för övrigt i K-dala

Permalänk
Medlem

Vad får du för hastighet på TPTest?

Permalänk

Har inte kollat med det testet ännu, men om jag drar ner denna fil:

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/Cata...

Så ligger jag i stadiga 876k/bit á sec~

Får la va nöjd Spelar bara online ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profanity
Har inte kollat med det testet ännu, men om jag drar ner denna fil:

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/Cata...

Så ligger jag i stadiga 876k/bit á sec~

Får la va nöjd Spelar bara online ändå

Jag ser att jag inte är den enda som testar linan med hjälp av Swecs filarkiv? Thank you Port80!

Visa signatur

Utan förväntningar kan man leva ett liv utan besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profanity
Har inte kollat med det testet ännu, men om jag drar ner denna fil:

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/Cata...

Så ligger jag i stadiga 876k/bit á sec~

Får la va nöjd Spelar bara online ändå

Med VDSL? För den hastigheten får man ju med ADSL oxå....

Permalänk

Både ja och nej, tyvärr så är siffror som presenteras "löften" max vad din h/w klarar, alltså på din sida internet.

Så jag presenterade en "riktig" siffra, förväntningarna så finns på VDSL är alltför feta tycker jag.

Lite jobbigt att komma upp i högre siffor om företaget du blåser ifrån bara har 2/mbit total ut ut~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profanity
Både ja och nej, tyvärr så är siffror som presenteras "löften" max vad din h/w klarar, alltså på din sida internet.

Så jag presenterade en "riktig" siffra, förväntningarna så finns på VDSL är alltför feta tycker jag.

Lite jobbigt att komma upp i högre siffor om företaget du blåser ifrån bara har 2/mbit total ut ut~

Förstår inte riktigt ditt resonemang, självklart finns det flaskhalsar men jag tycker ändå att det är intressant att se vilka hastigheter man får vid "goda förhållanden" och om det nu skulle visa sig vara samma som ADSL vore det trist.

Permalänk

Lite p2p testas just nu

Återkommer!

Permalänk
Medlem

Profanity: Är det vdsl du fått? Eller är det ADSL varianten?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Jag är både dum och blind, nog tycks det vara ADSL....

;x