Permalänk
Medlem

Exakt, mitt har också hålen! precis som på bilden!

Permalänk
Medlem

jag har en SLK-947U på mitt LP rev.b...om det inte är hål runt sockeln hur fan tror du jag fått fast min kylare? limmat?
Om jag får på en 947U kylare så går nog dom flesta andra kylare på också

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
jag har en SLK-947U på mitt LP rev.b...om det inte är hål runt sockeln hur fan tror du jag fått fast min kylare? limmat?
Om jag får på en 947U kylare så går nog dom flesta andra kylare på också

Häftmassa och buntband? ;);)

Permalänk
Medlem

Seriöst...Nån som kan rekommendera ett bra mobo, till överklockning??? Nu slänger jag mitt DFI. Det e helt jävla dött och jag pallar inte med alla grejer man måste göra bara för att få igång skiten.:(

Permalänk
Medlem

DFI Lanparty nForce2 Ultra VER B
DFI NFII Ultra Infinity <---samma som ovan fast inge UV och grejor.
Asus A7N8X nForce2 Deluxe
Abit AN7
Abit NF7-S 2.0

Det är nog dom enda nForce2 kort som gäller.

EDIT: Kan du inte få nytt på garanti? säg att det inte funkar helt enkelt

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Kan du inte få nytt på garanti? säg att det inte funkar helt enkelt

Jo självklart ska jag ha ett nytt på garantin
Hade det ju bara i 2 dagar innan det dog...

Permalänk
Medlem

Finns det inte möjlighet att tillverkarna till kortet fixar problemen, det kanske tar 6månader med se kanske det fungerar perfeckt. men annars är det ett bra kort när det väl fungerar?

Permalänk
Medlem

Dör bara korten eller kör ni bara på otroligt höga frekvenser så det dör därför?

För om man säger så, så är antagligen Moderkortet inte gjort för at köra 250+FSB då Nforce 2 Ultra 400 som sagt garanterar 200Mhz FSB men hur mycket högre?

Har tänkt på att köpa detta men är det verkligen så dålig kvalitet som det framstår här?

Permalänk
Avstängd

jag haf inga dåliga erfarenheter av att de skulle vara dålig kvalitet på DFI LP hade lite strul i början men de va bara finsjustering i bios o 1-21 bioset sen har detta gått som en skållad! ja kör 255x10 vcore 1,85, vdd 1,80, 3.3 vdimm 24/7 sen när ja benchar så bara ökar ja inget klabb alls o ja har alldrig varit över 40c på cpu med det;)

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

Ingen överklockning, allt ställt som det ska, datorn krashade efter 5-6 timmars felritt spelande och sen gick den inte till POST...Har vart helt dött sedan dess. Har clearat BIOS och tagit ut batteri, känner inte riktigt att jag ska behöva hotswapa BIOS för att få igång det, då tar jag hellre ett nytt.

Permalänk
Medlem

Tja, om moderkortet funkar så verkar det lungt den bästa brädan.
Men om man säger så här: själv så funderar jag på att köpa det men har inga dunder grejer i övrigt så bara det klarar 200x11 till en början helt fritt så är det bra.

Är det bökigt att flasha detta moderkort eller kan det göras dirket i windows miljö?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Tja, om moderkortet funkar så verkar det lungt den bästa brädan.
Men om man säger så här: själv så funderar jag på att köpa det men har inga dunder grejer i övrigt så bara det klarar 200x11 till en början helt fritt så är det bra.

Är det bökigt att flasha detta moderkort eller kan det göras dirket i windows miljö?

du ska helst flasha med en dosboot diskett ja tycker de e säkrare då de kan bryta ja säger inte att de gör de men de kan o då sabbar man bioset de blir rent skevt! mycke säkrare med diskett:)

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

Har inte behövt flasha moderkort någon gång så hur gör man?
Ursäkta men det har aldrig varit nödvändigt bara, men på DFI verkar det som det är ett krav för attr det ska funka bra.

Är det någon form av bootbar flashprog på disketten eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Har inte behövt flasha moderkort någon gång så hur gör man?
Ursäkta men det har aldrig varit nödvändigt bara, men på DFI verkar det som det är ett krav för attr det ska funka bra.

Är det någon form av bootbar flashprog på disketten eller?

ja du laddar ner bioset du ska ha sen måste du tanka ner den senaste awardflash o packar upp den sen formaterar du en diskett till dos boot diskett o lägger över dom filerna som kom fram näe du packade upp awardflash utom text filen till disketten o även bios filen sen sätter du boot sekvensen på floppy i med diskatten o starta då sätter den igång o läsa disketten sen kommer prompten som ser ut så här om du inte vet A:\ dr efter skriver du dir o tryck på enter då kommer allt på disketten fram.
sen skriver du efter prompten AWDFLASH.EXE mellanslag den biosen du valt XXXXXX.BIN sen enter så sätter flashen i gång så bara följer du va där står de e inte lönt att spara org bios för de får inte plats så tryck nej på den sen frågar den om du vill programera biosfilen o då trycker du ja sen flashar den sen e de bara o vänta till de e klart sen ståe det att du ska ta ut disketten o starta om då gör du de o går in i bios direkt o load optimal defaults ändra till boota från C o save and exit o så in i bios igen o gör dina inställningar så va väl inte svårt va:D

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

Var faktiskt väldigt bra beskrivet må jag säga, då jag fattatade till punkt och pricka
Dock så kommer jag väl tillbaka till det om jag köper ett lanparty (är grymt sugen på ett nu)
Och frågar igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM

Om jag får på en 947U kylare så går nog dom flesta andra kylare på också

Hmm va länge sen men nog måste jag varit full när jag skrev att den inte hade hålen -.- Speciellt med tanke på att det både då och nu sitter ett lanparty ultra ver b ungefär en halvmeter ifrån mig....Såhär med facit i hand kan jag tänka mig att d va d jag nog menade var att....att lanpartyt verkade behöva sån där neo back plate för flertalet kylflänsar med hål.....iallfall från thermalright.....dock ingenting som jag nånsin berörts av då jag bara använt kylare med clips.

Permalänk
Medlem

När man precis monterat moderkortet, ska man flasha på en gång eller ska man installera XP först?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
När man precis monterat moderkortet, ska man flasha på en gång eller ska man installera XP först?

Jag skulle i alla fall rekomendera att du flashar till 1-21 bioset Om du gör det före eller efter spelar nog inte nån roll

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Jag skulle i alla fall rekomendera att du flashar till 1-21 bioset Om du gör det före eller efter spelar nog inte nån roll

Jo efter att ha läst igenom tråden så förstår man att 1-21 Bioset är det bästa, lättare att skriva 1-21 än 1/21 eller, eller heter det så?
För vad jag såg på en länk tidigare postad stog det 1/21...

Aja peaka lite i manualen som fanns på DFI's hemsida så med en utförliga beskrivningen kan jag inte riktigt förstå hur folk fuckar en flashning, mer än om att man har den oturen att bioset är korrupt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cxl
Jo efter att ha läst igenom tråden så förstår man att 1-21 Bioset är det bästa, lättare att skriva 1-21 än 1/21 eller, eller heter det så?
För vad jag såg på en länk tidigare postad stog det 1/21...

Aja peaka lite i manualen som fanns på DFI's hemsida så med en utförliga beskrivningen kan jag inte riktigt förstå hur folk fuckar en flashning, mer än om att man har den oturen att bioset är korrupt.

1-21:an e de bästa bioset ja har provat o ja har testat många de ska du veta! sö kör på de:)

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

Ska testa det när jag får mitt nya kort.

Permalänk
Medlem

Vill ha pengar nu, så man kan beställa kortet

Är sugen på det, vill byta ut mitt sug.
Klarar bara 166mszFSB officiellt, men det kan lulla upp i 200 om man har tur, men 50% av gångerna så låser sig sydbryggan så man får boota om.
Inte så kul det.

Permalänk
Medlem

jippi fick mitt kort förut idag höll 1h innan den dog

Permalänk
Medlem

Har ni fått kernelproblem(win2k) med erat lanparty nån gång?

Misstänker mitt DFi-Lanparty som bråkstaken i systemet, hur felsöker man ett moderkort?

BTW, vilket är senaste officiella bioset till Rev.B?

EDIT:

Kan berätta att det inte var något fel med mitt DFi-LP.

Det var endast mjukvaruproblem.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Inaktiv

Jaha, då var det väl min tur nu då.. efter att jag kört 244FSB 24/7 stabilt i 3-4månader så börjar mitt kort muppa nu.. när jag startar datorn så funkar den bra ett tag, sen efter ~10min så blir grafiken helt korrupt, och jag tänkte först att det var grafikkortet, men har testat med ett gammalt GF256 med samma resultat.. klockar jag ner & kör 200x11 tex, då går det perfekt, men jag kan inte köra 230FSB utan dom problemen nu ens... ska nog lämna tebax kortet och ta en 512MB OCZ BH-6 istället, då jag redan har ett NF7-s 2.0 kort liggandes... jag måste säga att jag trodde korten inte skulle strula om man fick ett fungerandes, men tydligen verkar det inte vara så... blir nog inget DFI för mig i framtiden..

edit: ni som bytt ut era DFI kort, hur har ni gjort, har ni lämnat tebax hela stora lådan och allt i den, och sen fått ett nytt kort + mellanskillnaden tebax, eller hur har det funkat på Overclockers?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Jaha, då var det väl min tur nu då.. efter att jag kört 244FSB 24/7 stabilt i 3-4månader så börjar mitt kort muppa nu.. när jag startar datorn så funkar den bra ett tag, sen efter ~10min så blir grafiken helt korrupt, och jag tänkte först att det var grafikkortet, men har testat med ett gammalt GF256 med samma resultat.. klockar jag ner & kör 200x11 tex, då går det perfekt, men jag kan inte köra 230FSB utan dom problemen nu ens... ska nog lämna tebax kortet och ta en 512MB OCZ BH-6 istället, då jag redan har ett NF7-s 2.0 kort liggandes... jag måste säga att jag trodde korten inte skulle strula om man fick ett fungerandes, men tydligen verkar det inte vara så... blir nog inget DFI för mig i framtiden..

edit: ni som bytt ut era DFI kort, hur har ni gjort, har ni lämnat tebax hela stora lådan och allt i den, och sen fått ett nytt kort + mellanskillnaden tebax, eller hur har det funkat på Overclockers?

så va de likadant med mitt, de bara sacka ner ,började inte volten oxo spöka för dej?ja körde mitt lite längre än va du har gjort o mitt flippa ut helt ,dom fyra dioderna på kortet hoppa hit o dit o lät som en svärm bålgetingar sen bara dog det:confused:

nu har ja inte skickat tillbaka mitt så ja vet inte om du behöver ta hela rasket, maila o hör efter för va ska dom med dom sakerna till. ja kunde inte skicka för ja hade volt moddat vcore o vdimm på de o limmat fläns på syd med thermal adhesive, o så för den delen får ja inte slänga de heller för min flickvän ska försöka blåsa liv i de igen hehe:rolleyes: synd på ditt kort:( o på allas våra kort dom va super när dom funka men dom e nog inte gjorda för de vi sysslar med tyvärr. ja köper inte något dfi mer heller

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

WARNING köp INTE dfi!!!!!!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Jaha, då var det väl min tur nu då.. efter att jag kört 244FSB 24/7 stabilt i 3-4månader så börjar mitt kort muppa nu.. när jag startar datorn så funkar den bra ett tag, sen efter ~10min så blir grafiken helt korrupt, och jag tänkte först att det var grafikkortet, men har testat med ett gammalt GF256 med samma resultat.. klockar jag ner & kör 200x11 tex, då går det perfekt, men jag kan inte köra 230FSB utan dom problemen nu ens... ska nog lämna tebax kortet och ta en 512MB OCZ BH-6 istället, då jag redan har ett NF7-s 2.0 kort liggandes... jag måste säga att jag trodde korten inte skulle strula om man fick ett fungerandes, men tydligen verkar det inte vara så... blir nog inget DFI för mig i framtiden..

edit: ni som bytt ut era DFI kort, hur har ni gjort, har ni lämnat tebax hela stora lådan och allt i den, och sen fått ett nytt kort + mellanskillnaden tebax, eller hur har det funkat på Overclockers?

Jepp så gjorde jag, bad om ett AN7 kort och jag ångrar det inte ett smack :D. ûber skönt mobo har inte krånglat ett smack och det går duktigt bra.

P.S Mellanskillnaden kom i ett brev samtidigt med mobot.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Jag skickade bara tillbax moderkortslådan, efter att ha maila och frågat så klart, nästa gång mbt inte pallar mer så ska jag fråga om man får byta, är AN7 det bästa valet då? DFI står för problem iaf för mej!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag skickade bara tillbax moderkortslådan, efter att ha maila och frågat så klart, nästa gång mbt inte pallar mer så ska jag fråga om man får byta, är AN7 det bästa valet då? DFI står för problem iaf för mej!

ja klart du ska ta AN7 eller de nya nf7-s2 men dom e sak samma satsa på ett AN7:)

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice