Permalänk
Medlem

Thalamus

tjena jag har thalamus 0,5 adsl... men jag kan inte lägga upp en server.. varekn CS ventrilo eller något... fattar ingenting... har stängt alla brandvägggar både i routern och i windows... Vill ha en lösning, jag har hört att thalamus kör på "Lappat Nät" vad det nu innebär..

Permalänk
Medlem

Troligen att de kör NAT, dvs. adressöversättning, vilket gör att din server inte är åtkomlig utifrån internet.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

har haft internet via kabeltv från Thalamus och då körde dom med NAT.

Permalänk
Medlem

kan ni specefiera er...
vad betyder NAT¨
och kan man ordna så att man kan ha server... tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

NAT = network address translation. Dvs dom har en publik adress mot nätet som server flera i deras nät, som då får interna adresser av dem. precis som att du har en router som delar nätet hemma.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

ibland när jag går ut på dc så står det att jag har blicit kickad för t ex "h:/micke/ny mapp/ xxx.mpeg

fastän jag inte har någon G: drive eller någon som heter micke... jag fattar inte.. är det för att alla som har thalamus har samma ip typ ???

Permalänk

har haft thalamus tidigare, gick inte att sätta upp en Q3 server eller skicka filer över ICQ. Men Kazaa kunde jag använda.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7