World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig vet inte vad jag ska vara

Vill
1. Hunter dvärg (Extremt häftigt att ha lite udda Djur)
2. Rouge Human (Dom ser så jävla coola ut när dom har kommit upp i level)
3. Palladin Human (För att dom kan heala och lite så)

Vad mer kan ni säga om dom ni som spelat dom.

Permalänk
Medlem

jag har en fråga jag kanske ska spela med warrior men jag har en fråga om man vill kunna göra så mkt skada så möjligt och sen så ha noll downtime och bara gå och kötta mobs utan att behöva heala i mellan som i warrior kill rate: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=24
vilken talent build ska man riktiga in sig på då om man vill göra så mkt skada så möjligt fury/arms. e mortal strike bra eller e det bättre att ha blood thirst

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Hjälp mig vet inte vad jag ska vara

Vill
1. Hunter dvärg (Extremt häftigt att ha lite udda Djur)
2. Rouge Human (Dom ser så jävla coola ut när dom har kommit upp i level)
3. Palladin Human (För att dom kan heala och lite så)

Vad mer kan ni säga om dom ni som spelat dom.

Har spelat Dwarf-Hunter till lvl 42, inge vidare i PVP men mot moster osv är han oslagbar

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plAjja
jag har en fråga jag kanske ska spela med warrior men jag har en fråga om man vill kunna göra så mkt skada så möjligt och sen så ha noll downtime och bara gå och kötta mobs utan att behöva heala i mellan som i warrior kill rate: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=24
vilken talent build ska man riktiga in sig på då om man vill göra så mkt skada så möjligt fury/arms. e mortal strike bra eller e det bättre att ha blood thirst

Jag är level 22 nu och gör 100-300damage med en mace Dåliga med han är att det är SEGT mellan slagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Visst var det samling vid Booty Bay 21.00 på PVP5?

Annars är det raider nästan överallt.

Det var det. Den hade redan åkt innan 21. Sen var det även en raid vid 20 i med avfärd från wetlands

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Det var det. Den hade redan åkt innan 21. Sen var det även en raid vid 20 i med avfärd från wetlands

Okej. Jag är iallafall i Booty och stealthar omkring lite, är själv på lvl 17. Blev slaktad för 7e gången av en lvl 47a. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plAjja
jag har en fråga jag kanske ska spela med warrior men jag har en fråga om man vill kunna göra så mkt skada så möjligt och sen så ha noll downtime och bara gå och kötta mobs utan att behöva heala i mellan som i warrior kill rate: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=24
vilken talent build ska man riktiga in sig på då om man vill göra så mkt skada så möjligt fury/arms. e mortal strike bra eller e det bättre att ha blood thirst

Det där var INNAN dom "nerfade" warriorn. Nästan alla dom skills han använder där gör idag hälften av skadan eller är helt borttagna. Det går helt enkelt inte att köra så som han gör på den filmen. Det går inte med någon annan klass heller, så varför skulle det gå med warrior?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Ja, det var på server 8... alla tog Hearthstone sen, gick inte att göra någonting i Elwynn Forest.

Förmodligen för att det var 50-100 (kanske till och med mer) alliance som stod och väntade på incoming hordes utanför stormwind samtidigt Oliiiiidligt lagg var det i alla fall och servern gick ner ett antal gånger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Okej. Jag är iallafall i Booty och stealthar omkring lite, är själv på lvl 17. Blev slaktad för 7e gången av en lvl 47a. =/

hehe ok. Ingen ide för alla troll är ju skadade och bara köttar en såfort man visar sig.

Jag skulle gå till BB från IF. Åkte därfirån till SW. Därifrån gick jag till havet och sedan simmade till BB.

Man börjar lära sig lite förkortningar

EN fråga, vad fan betyder nerf?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Är det någon mer än jag som varit i "Old Ironforge"? Det ligger under Ironforge, går egentligen inte komma in men jag lyckades. Sprang runt en stund tills jag begick självmord i lavan.

Ska lägga upp lite bilder i bild-tråden senare.

Åååh, hur kommer man ner dit? Låter kul!

Permalänk
Medlem

Tror jag ska köra som UD mage i retail, nån som kan tipsa om vilka professions jag ska ta? Hade tänkt mig tailoring/skinning, är det bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hg
Tror jag ska köra som UD mage i retail, nån som kan tipsa om vilka professions jag ska ta? Hade tänkt mig tailoring/skinning, är det bra?

Går och tjäna pengar på. Göra bags, det vill alla ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Åååh, hur kommer man ner dit? Låter kul!

Simma ifrån Westfall och söder ut så kommer du till Booty Bay efter en stund. Det är inte särskilt kul där, har blivit slaktat 11 gånger nu.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Vet icke vad en instance är så jag har 2 frågor.

Vad är en instance?
Varför är rouges så dåliga på dem?

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Vet icke vad en instance är så jag har 2 frågor.

Vad är en instance?
Varför är rouges så dåliga på dem?

Orkar inte förklara vad en instans är, men rogues saknar AoE-skills, därför de inte är så eftertraktade... iaf vad jag hört/läst.

EDIT: http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/instancing.html

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Orkar inte förklara vad en instans är, men rogues saknar AoE-skills, därför de inte är så eftertraktade... iaf vad jag hört/läst.

Vad betyder AoE?

Permalänk
Medlem

jag har gjort ett build till rouge e det bra?

Class: Rogue
Level: 60

--------------------------------------------------------------------------------

Assassination Talents (21 points)

Improved Eviscerate - 3/3 points
Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%.

Remorseless Attacks - 5/5 points
After killing an opponent that yields experience, gives you a 40% increased critical strike chance on your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Ghostly Strike.

Malice - 5/5 points
Increases your critical strike chance by 5%.

Improved Slice and Dice - 2/3 points
Increases the duration of your Slice and Dice ability by 30%.

Lethality - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ambush, Ghostly Strike, or Hemorrhage ability by 30%.

Cold Blood - 1/1 point
When activated, increases the critical strike chance of your next Sinister Strike, Backstab, Ambush, or Eviscerate by 100%.

Combat Talents (30 points)

Improved Sinister Strike - 2/2 points
Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5 Energy.

Improved Gouge - 3/3 points
Increases the effect duration of your Gouge ability by 1.5 seconds.

Deflection - 5/5 points
Increases your Parry chance by 5%.

Precision - 5/5 points
Increases your chance to hit with melee weapons by 5%.

Improved Backstab - 3/3 points
Increases the critical strike chance of your Backstab ability by 30%.

Riposte - 1/1 point
A strike that becomes active after parrying an opponent's attack. This attack deals 150% weapon damage and disarms the target for 6 seconds.

Dual Wield Specialization - 5/5 points
Increases the damage done by your offhand weapon by 50%.

Improved Kick - 2/2 points
Gives your Kick ability a 100% chance to silence the target for 2 seconds.

Blade Flurry - 1/1 point
Increases your attack speed by 20%. In addition, attacks strike an additional nearby opponent. Lasts 15 seconds.

Aggression - 3/3 points
Increases the damage of your Sinister Strike and Eviscerate abilities by 6%.

Subtlety Talents (0 points)

None

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
Vad betyder AoE?

Area of Effect, t.ex magikerns isregn... en spell/skill som gör skada inom ett visst område

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kan en palladin ha Tvåsvärd?

Alltså ett MainHand och ett One Hand svärd?

beskriv lite vad Palladin kan göra..

Jag har endast lirat

Warrior level 22
Warlock level 9

Nej, dom kan inte Dual weilda som det heter, tror jag..
dom kan..
Ha Alla vapen förutom, Dagger, Staff, Bow, Crossbow, Gun, Wand.
ta mycket jävla stryk
ha dålig dps vid högre lvl
ha jävla mycket i armor
få ett gratis Mount(Riddjur vid lvl 40)
dom kan INTE...
ha några attack skills förutom Judgement och en Stun skill(förutom från Talents)
hålla bra aggro pga låg dps
vara unika.

det är då vad jag kommer ihåg atm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Vet icke vad en instance är så jag har 2 frågor.

Vad är en instance?
Varför är rouges så dåliga på dem?

en instance är en "dungeon"(stavning?) som enbart du eller ditt party får vara för sig själva
Går du in i en instance så ska spelet ladda fram den instance för dig och ditt party. Så till skillnad från vanliga grottor och instance's så kan du inte stöta på någon annan än ditt party, går du in ensam utan att vara i ett party så kommer du vara den ända som går runt där
Alltså går du och en kamrat in i en instance utan att vara med i samma party så laddas det fram 2 st av den instance och du och din kompis placeras var-för-sig i dom

och en rouge är inte så stark ensam så han lär få lite små problem ifall han blir överfallen av kanske 2-5 st mobs beroende på vilken lvl
som priests t.e.x.

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

De som hade tänkt vara rogues seriöst i retail kan väll slänga ett pm. Funderar på att starta en rogue guild Smyga in i städerna och smyg attackera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Nej, dom kan inte Dual weilda som det heter, tror jag..
dom kan..
Ha Alla vapen förutom, Dagger, Staff, Bow, Crossbow, Gun, Wand.
ta mycket jävla stryk
ha dålig dps vid högre lvl
ha jävla mycket i armor
få ett gratis Mount(Riddjur vid lvl 40)
dom kan INTE...
ha några attack skills förutom Judgement och en Stun skill(förutom från Talents)
hålla bra aggro pga låg dps
vara unika.

det är då vad jag kommer ihåg atm

Det där om att dom kan hålla bra aggro är tvärtom, eftersom dom har dålig dps håller dom inte bra aggro

(dps = Damage Per Second)

edit:

Låter som en tuff idé poppen

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Kan alla raser ha en typ av häst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kan alla raser ha en typ av häst?

Yes-box. Alla raser har unika mounts (kallas så), men man ska kunna som t.ex undead få tag på en tauren mount... bara han har tillräckligt bra rykte i Thunder Bluff.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det där om att dom kan hålla bra aggro är tvärtom, eftersom dom har dålig dps håller dom inte bra aggro

(dps = Damage Per Second)

men i såna fall fungerar dom väl lite hyfsat bra som melee healer utan att behöva hålla koll på sitt eget liv. Och att dom har hög armor minskar riskerna

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Simma ifrån Westfall och söder ut så kommer du till Booty Bay efter en stund. Det är inte särskilt kul där, har blivit slaktat 11 gånger nu.

Hm, och hur ska jag ta mig till old ironforge därifrån? Det skulle ligga under ironforge och ironforge är väl vääääldigt långt från booty bay, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Hm, och hur ska jag ta mig till old ironforge därifrån? Det skulle ligga under ironforge och ironforge är väl vääääldigt långt från booty bay, eller?

Jaså, oj förlåt, läste fel.

Jag fick en spell på mig av en Troll Priest, och helt plötsligt sprang jag igenom väggen utan att jag gjorde något.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Frågan kanske har vart uppe förur men har inte hittat nått och kollat ganska många sidor. När man ska betala så får man ju lämna sitt kortnummer/ kontonummer men kan man använda meastro med?.

/MVH Janss0n

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Hehe, ser mig på bilden :D, jo vi var ganska många men det lagga ju som fan när vi kom till crossroads!

jippii, vad kul. Vem är du av dem?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske varit uppe..

Man köper ju "spelet" för ~400kr Ska man då betala in ~125kr till dom för att kunna starta? =/

Eller får man 1månad gratis så man kan starta direkt?