Lösenordet går ej att spara i fjärranslutningen

Permalänk
Medlem

Lösenordet går ej att spara i fjärranslutningen

Har en godvän till mig som fortfarande är lyckligt lottad och kör med uppringt modem.
Problemet är bara att hon måste skriva in lösenordet för hand varje gång hon ska koppla upp sig.
Rutan med spara lösenordet är grå och går ej att trycka i. Har prövat och ändra med nätverks
inloggning och windows inloggning men spelar ingen roll. Någon som har ett tips eller två??

Visa signatur

/Steviiie
-|Epox 8RDA,512 pc3200,xp2700+,Pov ti4200xp 128mb|-

Permalänk
Medlem

Måste väl ha blankt lösenord när man loggar in i windows & ha snabbinloggning, är väl win9x du pratar om?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk

Om det är Windows 98/SE som du pratar om så börja med att se till så att "Klient för Microsoft nätverk" finns installerad, hjälper inte det så testa att även lägga till Netware klienten. Du kan även ställa in Windows inloggning så du slipper loginrutan vid uppstart. Man måste inte ha blankt lösen eller "snabbinloggning".

Visa signatur

www.crille.se | info@crille.se | "Men får gudsskull.. sluta med uglypeople.. painrichen sprutar inte precis crème bonjour..." -Greken

Permalänk
Medlem

Har testat både och..Iofs inte det där med netware grejen. Får väl försöka mig på det någon annan gång om jag orkar. Det konstiga är just att rutan man ska kryssa i är grå..jaja

Visa signatur

/Steviiie
-|Epox 8RDA,512 pc3200,xp2700+,Pov ti4200xp 128mb|-

Permalänk
Medlem

logga in i burken som administratör...

Du har säkert nån inloggning i början precis innan windows går igång