Skriva ut bilder på OH-papper med laserskrivare?

Permalänk

Skriva ut bilder på OH-papper med laserskrivare?

En kort fråga:
Kan man skriva ut bilder på overhead-papper med en laserskrivare eller måste man ha en bläckstråleskrivare?

Permalänk
Medlem

Det fijnns OH film för laser kostar ca 10 kr per a4 ark.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Kort svar: Det fungerar bra.

Permalänk

Som fraggel säger, se till att den verkligen är för laser också... annars blir det DYRT. Hade ett pucko som använde vanligt OH på en kopier på jobbet, blev inte billigt kan jag säga.. lasertrumman blir helt nedsmetad av plast. =(

Permalänk

Hur gör man om man vill skriva OH på bläckstråleskrivare då?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Du måste ha särskild OH-papper till bläckstråle också, annars fastnar inte bläcket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
Som fraggel säger, se till att den verkligen är för laser också... annars blir det DYRT. Hade ett pucko som använde vanligt OH på en kopier på jobbet, blev inte billigt kan jag säga.. lasertrumman blir helt nedsmetad av plast. =(

Hoho, så gjorde jag också!
Men den smälte bara runt rullen, så det gick bra att klippa bort, så lite tur ska man också ha!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christian
Som fraggel säger, se till att den verkligen är för laser också... annars blir det DYRT. Hade ett pucko som använde vanligt OH på en kopier på jobbet, blev inte billigt kan jag säga.. lasertrumman blir helt nedsmetad av plast. =(

Aj, fasen det hade kunnat vara jag märker jag.
Men jag skulle nog ändå tro att OH för kopiatorer och laser är betydligt vanligare än för bläckstråle.