Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jasså?

Zod
Jah
Ber
Ohm
Cham
Lo
Steelrend
Tyraels might
ETH deathcleaver
Griffons Eye
ETH titans

Har du hittat allt det också? ( är inte ute efter att anklaga dig för att ljuga, men vi som lirar i min "friendlist" lirar i snitt 10 timmar var om dagen, och vi är 10 spelare. Och jag kan nog ärligt säga att ingen av oss har själv hittat ens hälften av den där listan.

Ok vi kan bocka av listan lite för "allt" var väl fel ord.

Zod - ja
Jah - ja
Ber - ja
Ohm - ja
Cham - ja
Lo - ja
Steelrend - ja
Tyraels might - ja
ETH deathcleaver - nej
Griffons Eye - ja
ETH titans - nej bara p vanlig.

Men ja tror aldrig att ja haft över 400% i mf så ja tror inte det ger så mycket mer om man skulle ha 700 eller 400.

Efter att ha kollat på din lista så märker ja att ja har otur att hitta ETH saker...

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Ok vi kan bocka av listan lite för "allt" var väl fel ord.

Zod - ja
Jah - ja
Ber - ja
Ohm - ja
Cham - ja
Lo - ja
Steelrend - ja
Tyraels might - ja
ETH deathcleaver - nej
Griffons Eye - ja
ETH titans - nej bara p vanlig.

Men ja tror aldrig att ja haft över 400% i mf så ja tror inte det ger så mycket mer om man skulle ha 700 eller 400.

Efter att ha kollat på din lista så märker ja att ja har otur att hitta ETH saker...

På arreat summit står det då att ju mer mf ----> desto bättre.

Och hittis har jag hittat uniqe items i varje andyrun med 790 mf

Permalänk

Fin byteshandel där badbolll. Jag fick hela arsenalen av dina gamla grejer, inga dåliga prylar för mig kan jag lova

Kan slänga in en fråga också.
Vad ska man köra för mastery med en concentrate-barb? Yxor eller pole-arms eller nåt annat?
En grej som talar mot polearms är ju att min merc använder dem.

Permalänk
Medlem

Helm (100%)
100% Magic Fortuitous Circlet of Luck (50%) Socketed with Two 24% Perfect Topaz or two 25% Ist Runes
90% Set Avenger Guard: Immortal King's Will (Barbarian Only) (40% Socketed with Two 24% Perfect Topazes or Two 25% Ist Runes)
80% Set Corona: Griswold's Valor (30%) Socketed with Two 24% Perfect Topazes or Two 25% Ist Runes
74-75% Harlequin Crest (50% + Socketed with One 24% Perfect Topaz or a 25% Ist Rune)
or 74-75% Tarnhelm (Perfect 50% Tarnhelm + Socketed with One 24% Perfect Topaz or 25% Ist Rune)
or 74-75% Stealskull (Perfect 50% Stealskull + Socketed with One 24% Perfect Topaz or 25% Ist Rune)
or 72% 3 Socketed Helm with 3 Perfect Topazes.

Armor (148%)
148% Skullder's Ire (1.25-123% + Socketed with 24% Perfect Topaz or 25% Ist Rune)
or 112-113% Tal Rasha's Guardianship (88% + Socketed with 24% Perfect Topaz or 25% Ist Rune)
or 100% Wealth Rune Word Armor
or 1-99% Enigma Rune Word Armor
or 96% 4 Socketed Armor with 4 Perfect Topazes.

Weapon 1 (180%)
180% 6 Socketed Weapon with 6 Ist Runes (180%, very hard to do based on Rune Availability)
or 159% Unique Sword: Blade of Ali Baba 99% with 2 30% Ist Runes Socketed
or 117-130% Unique Dagger: Gull (100% + Socketed with 5-17% Magic Find Jewel or 30% Ist Rune) or 6 Socketed Weapon with Several Magic Find Jewels (30-102%, somewhat hard to do based on Jewel Availability)

Weapon 2 (180%)(Barbarians Only)
180% 6 Socketed Weapon with 6 Ist Runes (180%, very hard to do based on Rune Availability)
or 159% Unique Sword: Blade of Ali Baba 99% with 2 30% Ist Runes Socketed
or 117-130% Unique Dagger: Gull (100% + Socketed with 5-17% Magic Find Jewel or 30% Ist Rune) or 6 Socketed Weapon with Several Magic Find Jewels (30-102%, somewhat hard to do based on Jewel Availability)

Shield (100%)
4 Socket Shield with 4 Ist Runes (100%, very hard to do)
or 3 Socket Shield with 3 Ist Runes (75%, very hard to do)
or 3 or 4 Socket Shield with 3-4 Jewels of 5-17% Magic Find (15-68%)
or Milabrega's Orb socketed with a Ist Rune (45%)
or Rhyme Rune Word Shield (25%)

Belts (30%)
30% Unique Goldwrap Heavy Belt
or 15% Tal Rasha's Fine-Spun Cloth - Combined with Tal Rasha's Adjudication (Amulet) and Tal Rasha's Guardianship (Armor) you'll receive +65% Magic Find which will be equal or greater than a 48% Amulet and 30% Goldwrap. An alternative is the 100% Wealth Rune Word, 30% Goldwrap and 48% Amulet.

Boots (50%)
50% War Traveler (Unique Battle Boots)
or Magic Boots of Luck (35%)
or 34% Magic Find Rare Boots (can only be found by trading for Pre 1.08 Patch boots)

Gloves (40%)
40% Unique Chain Gloves: Chance Guards
or Rare 34% Magic Find Gloves (can only be found by trading for Pre 1.08 Patch Gloves)
or 25% Magic/Rare Gloves

Amulets (50%)
50% Magic Fortuitous Amulet of Luck
or 48% Rare Amulet (only found by trading for Amulets before 1.08 Patch)
or 35% Rare Amulet

Rings (80%)
(2) 40% Magic Fortuitous Rings of Fortune
or (2) 30% Nagelrings
or (2) 32% Magic Find Rare Rings (Only found Trading for items before 1.08 Patch)
or (2) 25% Magic Find Rare Rings

Charms (299%)
1 perfect Gheed's Fortune Grand Charm (%40) and 7% Small Charms (37 of them at 7% = 259%, you would have to drop Charms to pick up items) which is equal to %299. 27 7% Charms is ideal. This leaves room for a 3x2 item and the Horadric Cube. You can place your keys and Tomes in the Horadric Cube then move them out into the open space to use them. This can be frustrating to do and is only recommended for extreme players.

Permalänk
Medlem

En av de största anledningarna till att inte ha för "mycket" mf är ju för att till slut offrar man antagligen för mycket annan gear som ger +skills/resist/liv/mana/leech/whatever vilket gör att det går för långsamt att dra igenom.

Eftersom MF ha ganska extrema "diminishing returns" efter ett tag så är det helt enkelt inte värt det för vad man offrar, typ 300% mf ger 3% att hitta unika och 800% mf ger 3.2% (obs dessa siffor är tagna ur luften bara för att ge exempel) Om man skulle kunna gå från 300% mf till 800% mf utan att tappa massa +skills o dyl så visst kör på men om detta skulle göra att det plötsligt skulle ta säg dubbelt så långt tid att köra ett MF run pga att det tar längre tid att döda/man måste vara försiktigare så är det inte alls värt att öka MF så mycket

Helt enkelt när ni MFar ha så mycket MF som möjligt utan att det hindrar er för mycket i ert dödande, att göra 20 mephruns istället för 10 på samma tid är helt enkelt bättre även fast ni har mer MF när ni bara hinner med 10

Edit: Andreasdr kolla in http://www.unc.edu/~jpurvis/conc/main.html för en bra conc barb guide och jag rekomenderar starkt att du kör med sköld (iaf om du kör HC )

Permalänk

Tack för guiden! Att maxa shout hade jag inte ens tänkt på, fan vad smart med tanke på berserk-synergin

Permalänk

ingen som har hittat en shadow dancer än? buhu jag behöver verkligen dom bootsen

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Ok vi kan bocka av listan lite för "allt" var väl fel ord.

Zod - ja
Jah - ja
Ber - ja
Ohm - ja
Cham - ja
Lo - ja
Steelrend - ja
Tyraels might - ja
ETH deathcleaver - nej
Griffons Eye - ja
ETH titans - nej bara p vanlig.

Men ja tror aldrig att ja haft över 400% i mf så ja tror inte det ger så mycket mer om man skulle ha 700 eller 400.

Efter att ha kollat på din lista så märker ja att ja har otur att hitta ETH saker...

Men menar du att du bytt dig till dem av någon som köpt dem på ebay och sagt att Baal droppat skiten eller menar du hittat själv(monster droppat)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Fin byteshandel där badbolll. Jag fick hela arsenalen av dina gamla grejer, inga dåliga prylar för mig kan jag lova

Kan slänga in en fråga också.
Vad ska man köra för mastery med en concentrate-barb? Yxor eller pole-arms eller nåt annat?
En grej som talar mot polearms är ju att min merc använder dem.

Inga problem
Dom låg och skräpade bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Men menar du att du bytt dig till dem av någon som köpt dem på ebay och sagt att Baal droppat skiten eller menar du hittat själv(monster droppat)?

Nej ja gillar inte att byta eftersom det finns så många dupade items där ute (byter ja till mig något så blir det att så fort ja hittar det själv så tar ja på mig den ja själv hittat och ger bort den gamla) så detta är saker ja har hittat nån gång iaf. Ja började just spela diablo 2 igen efter att ha lagt ner det när 1.10 släpptes. Mne ja börja igen för ca: 2 månader sen och körde för första gången ladder lagom tills man kom igång där så startade den om, så detta är saker ja hittat i ladder season 2.

Ja byter bara med vänner eller kanske nån gång ibland med "public" ppl. För tillfaäälet hoppas ja kunna hitta en Vex snart, det är ju precis inte saker som droppar på träd.

Innan blizzards nya fix körde ja i stort sett bara pindle/pit runs. Men nu eftersom det blir realm down om man kör detta så har ja lagt på Andy/Mephi/Countess/Pit & Pindle, nån som har något mer bra ställe man kan MF:a på? Diablo och Baal är lite jobbigt då det är många fire imune där.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk

Bara så att ni vet, Magic find hjälper er inte att hitta runor.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G1zm0
tack men jag har provat lanken en massa ggr men det bara buggar ur... Men tack anda jag far testa lanken nar jag kommer hem.. Ar annar en elemental druid nagot att satsa pa?

Om du är bra på engelska kan du läsa om strategier här http://diabloii.calcon.net/dru_strategy.shtml

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Om du är bra på engelska kan du läsa om strategier här http://diabloii.calcon.net/dru_strategy.shtml

Har läst många av dom och de flesta är för 1.09 patchen, verkar det som iaf.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Tack!
Kan ta en annan fraga med.. Vad ska jag satta ut skillsen pa en cold sorc? Vill garna testa en blizzard sorc!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G1zm0
Tack!
Kan ta en annan fraga med.. Vad ska jag satta ut skillsen pa en cold sorc? Vill garna testa en blizzard sorc!

Maxa alla synergis, och sen kör du bara 1 skill på mastery. Det duger fint, sen kan du köra lite på warmth o lite på teleport

Permalänk
Medlem

Danke!
Ar en blizzard sorc nagot bra da?

Permalänk
Medlem

Måste bara passa på att fråga er..

Finnsd det något sätt att få diablo2 att gå bättre?
Som det är nu så kan det hacka hemskt :/

Mardröm 1: i ett duellgame så har 2-3 assassins gjort traps i kanske 1 timme och det ligger kvar massa rester där.. Där har jag ca 2-3 fps :/
Mardröm 2: Baalruns, där kan det också hacka förjävligt..

Och min dator är den som står i sign, MEN mitt ti4400 har gått sönder för ett bra tag sen och kör nu med gf4 mx420 PCI..
Men det borde inte hacka så mkt endå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Måste bara passa på att fråga er..

Finnsd det något sätt att få diablo2 att gå bättre?
Som det är nu så kan det hacka hemskt :/

Mardröm 1: i ett duellgame så har 2-3 assassins gjort traps i kanske 1 timme och det ligger kvar massa rester där.. Där har jag ca 2-3 fps :/
Mardröm 2: Baalruns, där kan det också hacka förjävligt..

Och min dator är den som står i sign, MEN mitt ti4400 har gått sönder för ett bra tag sen och kör nu med gf4 mx420 PCI..
Men det borde inte hacka så mkt endå..

hackar inte för mig, på en sämre dator så, med ett 16mb atimobility för bärbara... Har dock aldrig vart med om massa gammla waste traps leggat överalt men ballruns går fin fint,,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Tack för guiden! Att maxa shout hade jag inte ens tänkt på, fan vad smart med tanke på berserk-synergin

Jag kör en conc-barbar efter den där guiden. Det blir mycket som en tank och den gör inte så mycket skada men den tål en del (bra för HC?), har inte dött en enda gång hittils och jag är snart lv 80. Skills kör jag som guiden med max på concentrate, battle orders, shout och en mastery som är sword för min. Utrustningen är Arreats, shaftstop, stormshield, ik boots, ik belt, ik handskar, ravenfrost, dwarfstar, maras och som vapen azurewrath (kan inte använda förrens lv 85 så jag har lightsabre för tillfället). Ska också byta ut armorn mot en chains of honor. Monsterna träffar inte särskildt ofta pga hög defense och om de nu träffar så har man ändå 2000+ liv från battle orders. Elemental är inte heller något problem eftersom den har absorb för fire, cold och lightning och hyfsad resistance.

Edit: Jag måste fråga en sak om necromancers. Det verkar som att man får ordentligt mycket sämre cast rate med hela trang ouls set, stämmer det? När jag har hela på så kastar den en bonespirit i sekunden ungefär och när jag tar av tex hjälmen så blir det nästan 3 i sekunden

Edit2: Någon som har erfarenhet av en throwingbarbar? Har nämligen kommit över en etheral Demons arch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Måste bara passa på att fråga er..

Finnsd det något sätt att få diablo2 att gå bättre?
Som det är nu så kan det hacka hemskt :/

Mardröm 1: i ett duellgame så har 2-3 assassins gjort traps i kanske 1 timme och det ligger kvar massa rester där.. Där har jag ca 2-3 fps :/
Mardröm 2: Baalruns, där kan det också hacka förjävligt..

Och min dator är den som står i sign, MEN mitt ti4400 har gått sönder för ett bra tag sen och kör nu med gf4 mx420 PCI..
Men det borde inte hacka så mkt endå..

Kolla att du kör med Directdraw och inget annat med programmet D2VidTst.exe som ligger i samma mapp som du installerade D2 i. Alla andra lägen som du kan ställa in är nämnligen värdelöst kodade, och man bör bara använda DirectDraw

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
hackar inte för mig, på en sämre dator så, med ett 16mb atimobility för bärbara... Har dock aldrig vart med om massa gammla waste traps leggat överalt men ballruns går fin fint,,

Det är ju en definationsfråga. Enligt mig går det omöjligt att få LOD att flyta på bra.

Exempel 1: Min dator
2.2 Ghz duron, 512MB ddr 400 Mhz radeon 9600XT = flyter inte

Exempel 2: Polare1 dator
XP 1800+ , 1024MB DDR ram 333 Mhz, Geforce FX 5900 (ultra tror jag det är) = flyter inte

Exempel 3: Polare2 dator
XP 3200+ , 1024MB DDR 400 Mhz, Radeon 9800Pro = flyter inte.

Så jag har nu bestämt mig för att LOD aldrig någonsin kommer flyta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det är ju en definationsfråga. Enligt mig går det omöjligt att få LOD att flyta på bra.

Exempel 1: Min dator
2.2 Ghz duron, 512MB ddr 400 Mhz radeon 9600XT = flyter inte

Exempel 2: Polare1 dator
XP 1800+ , 1024MB DDR ram 333 Mhz, Geforce FX 5900 (ultra tror jag det är) = flyter inte

Exempel 3: Polare2 dator
XP 3200+ , 1024MB DDR 400 Mhz, Radeon 9800Pro = flyter inte.

Så jag har nu bestämt mig för att LOD aldrig någonsin kommer flyta.

hmmm... Konstigt låter det. Flyter klockrent på min dator. A64 3000+, 512 DDR 400, Radeon 9600xt, snittar kanske 100 fps.

Permalänk

ligger också på 100 fps och däråt när jag är i stan och så men när jag är i nån baalrun då drar den ner till 10-15 fps (se sign) och med den utrustningen så flyter det ändå inte (samma slutsats som SueCia, diablo kan helt enkelt inte flyta )

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apskaft-
hmmm... Konstigt låter det. Flyter klockrent på min dator. A64 3000+, 512 DDR 400, Radeon 9600xt, snittar kanske 100 fps.

Fortfarande definitionsfråga.
Jag _vet_ att det inte flyter på din dator, om jag skulle se det och säga vad jag tycker då.
Många säger att glide funkar bättre, så det kanske går att få spelet att flyta om man hade ett bra voodoo kort. Vad vet jag, men med ATI / Nvidia går det definitivt inte.

Permalänk
Medlem

men herrejävlar då! 6:e gången min necro dör av pkare eller monster börjar bli jobbigt detta spelet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det är ju en definationsfråga. Enligt mig går det omöjligt att få LOD att flyta på bra.

Exempel 1: Min dator
2.2 Ghz duron, 512MB ddr 400 Mhz radeon 9600XT = flyter inte

Exempel 2: Polare1 dator
XP 1800+ , 1024MB DDR ram 333 Mhz, Geforce FX 5900 (ultra tror jag det är) = flyter inte

Exempel 3: Polare2 dator
XP 3200+ , 1024MB DDR 400 Mhz, Radeon 9800Pro = flyter inte.

Så jag har nu bestämt mig för att LOD aldrig någonsin kommer flyta.

flyter klockrent och 140 fps @ baalruns nu när jag har x800pro så det behövs ingen superdator för att det ska flyta..flöt innan oxå men fps:en gick upp en del med x800pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Kolla att du kör med Directdraw och inget annat med programmet D2VidTst.exe som ligger i samma mapp som du installerade D2 i. Alla andra lägen som du kan ställa in är nämnligen värdelöst kodade, och man bör bara använda DirectDraw

Tusen tack för tipset
Flyter perfekt nu!

Permalänk
Medlem

Ingen som har en Annihilus liggandes på laddern,? Skulle behöva byta till mig en,,,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Tusen tack för tipset
Flyter perfekt nu!

Ingen fara, det brukar vara den vanligaste anledningen till problemet

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Ingen som har en Annihilus liggandes på laddern,? Skulle behöva byta till mig en,,,

Jo jag har en med 10 all res, 19 till all trib och 10% more exp.
Skulle helst vilja ha en anni på non-ladder, men andra non-ladder grejer är också intressant.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :