Permalänk
Medlem

Bärbar DVD spelare med TFT.

Är ute efter en portabel DVD spelare med TFT skärm.
Har kollat lite omkring och hittade den här
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetai...
Om det är nån som har en sån eller liknande som kan rek. skriv gärna innan jag köper.
Vet nån om Dustin finns i Göteborg.

Mike Gbg.

Permalänk
Medlem

Fanns ju några andra där på dustin också.
Glöm inte att priserna anges ekl. moms, om man inte klickar till det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Joye
Det var inkl. moms.
Tyckte den var prisvärd. Undrar bara kvalitet på skärmen.
Läste i senaste M3 att vissa var väldigt dåliga men när man tittar på pricerunners recensioner så kan den visa sig vara bra vet inte vad jag ska tro.
Mike.

Permalänk
Medlem

Köp eller kolla in nyaste M3, de har testat 6st spelare.
Bästa produkt blev Samsung dvd-l300 och bästa köp blev Arrgo adp730-b.
Bildkvaliten verkar variera stort så se upp! Batteri tiden på Arrgosen var i testet endast 2h 23min.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

Hej Patu
Jag läste senaste M3 och såg att kvalitet på skärmen varierar mycket + att batt tiden e kass.
Hittade en på Elgiganten tyckte att bilden var rätt så bra var nöjd själv men den var fattig med funktionerna.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/...
Vet ej själv vad jag skall köpa skall man hitta en portabel mellan 2500 - 4000 kronor så får man nog offra bilden lite men man kan nog få funktionerna som en spelare i topklass. Däremot skall man ha top i bildkvaliten så får man gå upp till 10000 kronors klassen och då e det dyrt.
Därför e det bra om man kan få tips.
Mike.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa en sån här "leksak" efter funktion utan efter just bild och batteri tid.
Men tycker du den du titta på är bra så är det ju bara köpa! Har själv en bärbar sony vaio som jag kollar mina dvd filmer på, så ett alternativ kan ju vara att försöka hitta en begagnad bärbar som är lätt. En polare till mig lyckades hitta en thinkpad på 1,2kg för runt 5000kr på blocket, den går ju dessutom att göra annat än att se film på.

Vad som är bra bild är ju rätt individuellt så skulle rekommender dig att försöka hitta en affär där du kan ställa de olika spelarna sida vid sida och jämföra. Jag tycker personligen att "grejen" med dvd är just bilden och ljudet, den bistra verkligheten är tyvärr att man får betala rätt mycket för att kunna njuta av upplevelsen.

Lite av upplevelsen försvinner (oavsett hur mycket man än lägger ut) då man vill använda mediet mobilt, men det får man leva med.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem

patu tack för råd.
Du kanske har rätt ett bra alt. e ju en bärbar dator.
Skall titta lite omkring.
.

Permalänk

Jag har haft en sån här...---->>> http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players...
Jag tyckte den var kanon tille n början... tills ja upptäckte att filmerna kunde hacka? :S iofs så var det brännda filmer, men ändå.. det borde ju inte hacka tycker man.
Jag rekommenderar att du lägger ner lite mer pengar och köper en bärbar dator istället... precis som patu sa..