Permalänk
Medlem

Gängtapp för 1/2" gänga?

Köppte ett par nipplar på biltema men hittar inte nån gängtapp för dessa 1/2" gängor nånstans, någon som har ett bra tips på vart man kan få tag på det, samt rek. pris?

Tack på förhand, Daniel!

Permalänk
Medlem

Hej.
En sådan kan du köpa på ett järnvaruhus, men det är svindyrt. Det är nämligen lite speciellt med gängtappar till allt som har med vatten att göra eftersom de är koniska, och det är inte vanlig 1/2" iheller utan en annan stigning som jag inte mins vad det heter nu.

Du får nog räkna med lite över 200kr.

Det skulle en i norrköping kosta men järnhandeln här är väldigt dyr o andra sidan. har ingen större konkurans. De andra som fins säljer ej till privatpersoner.

Fredrik.L

Permalänk
Medlem

Alright, den jag behöver är en UNF, dvs 20 gäng per tum, hålet skall vara 11,5mm och får maximalt vara 11,618mm behöver bara tappen, vet att luna har en del återförsäljare i stockholm, får nog höra med dem.

Tack för hjälpen iaf.

Permalänk
Medlem

Låna av en rörmokare kanske? Gjorde jag iaf, lånade ett par gängtappar i ett par dar. Var inga problem alls och det kostade inte ett öre...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

flinks.se och lundqvist.se har ingen aning om de har just de måtten på gängtappen mende har många jängtappar...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Tack, lundqvist verkar ha gängtappar som passar dessutom ligger de i solna vilket är perfekt, tack för infon, får ringa å se ifall nån svarar i morgon! eller idag..menar jag

Tack /Daniel

Norbius, jag vill köpa dem, är bra att samla på sig lite av varje så man har även i framtiden, man vet aldrig när man behöver det

Permalänk
Medlem

ledsen men det är öppet måndag till fredag... säg att du är vän till patrik lundqvist... farsans ena företag

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

hahaha

Jo synd att det var stängt fick bli ett kit från jula för 495kr istället, får hoppas det funkar, står å sliper kopparblocket nu, med 180 papper, har redan 2 vattenblåsor, snacka om värme friktion

Ska ta å fräsa mig ett plexilock när det är är klart å testa gängtappen
I veckan får det bära mot sifverts också för att fixa lite passande skruv för plexilocket...
Kan ta å posta lite bilder när jag kommer hem ikväll om ni vill se...

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är en 1/4" rörgänga du behöver, alltså R 1/4"
Det brukar vara vanligast på 1/2" nipplar

Permalänk
Medlem

Den 1/2" UNF som följde med i paketet funkade perfekt.