Jag försökte inst. de senaste drivisarna för ATi de som kom ut 09/09 och fick massa problem nämligen följande :
"Fel nummer 0X80040707" 2 ggr. irad sedan får jag errormeddelandet "unable to load ATICIM.DLL" sen stängs installationen av.
Jag valde då att testa Omegas drivisar och samma sak hände där först 2ggr "Fel nummer 0X800..." men sen fick jag "ISLAYER.DLL not loaded info memory" och "Det gick inte att läsa in dll-fil : ISLAYER" sen stängs inst. av.
Det enda "nya" jag installerat mellan uppdateringarna är Directx 9C annars är det inget annat.
Jag har testat allt och avinstallerat allt även med drivercleaner osv. men inget fungerar.
Är jättetacksam för hjälp då jag nu inte får in varken gamla eller nya drivers
Tjo!! Nu har jag slutligen lyckats fixa detta. Jag har letat i forum överallt efter svar men inte hittat det.. Många har precis samma problem, så jag satte mig och jämförde 2 datorer min som inte funka och en kompis som funkade. Efter letande så var det enda som inte stämde mellan våra burkar detta : "C:\Documents and Settings\All Users\Desktop" Denna katalog saknades (skrivbord på svenska) efter jag la till den katalogen så funka det klockrent. Helt sjukt men sant.