Ursprungligen inskrivet av oee
Hej,
Jag har sålt köpt en hel del saker från diverse privatpersoner gnom åren. Jag har sedan länge skaffat mig ett bankgironummer för att kunna skicka saker mot postförskott.
Idag fick jag tag i en köpare som var oerhört sugen på att köpa en grej av mig. Lite väl sugen känner jag...=)
Visst jag har gett ett bra pris på saken som är till försäljning och visst är det en bra affär för köparen (även för mig då jag inte använder saken längre). Men "vanliga" människor brukar alltid pruta, ställa lite extra frågor osv. Iaf. när det gäller köp/sälj genom Blocket. Från den här personen fick jag ett kort mail som innehöll typ "jag vill ha den, skicka den" och sen adressen.
Personen finns, adressen stämmer enligt Eniro, jag har telefonnummer till personen också.
Jag började dock fundera lite. Finns det någon möjlighet att jag blir lurad när jag skickar en vara mot postförskott? Går det på något vis få ut varan från utlämningsstället utan att betala? Det är väl antagligen bara jag som är lite väl misstänksam men jag tänkte höra om någon annan råkat ut för något sådant.