Erfarenheter från att flasha 6800GT till Ultra sökes.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Erfarenheter från att flasha 6800GT till Ultra sökes.

Någon som flashat sitt 6800GT till Ultra? Jag skulle vilja ha lite feedback före jag riskerar livet på mitt 5000kronorskort. Hur funkade det? Vad har ni för kort/bios? Hur gick det att klocka efteråt osv?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35175...

Man kan välja högre klockfrekvenser men det skiter sig för mig, måste nog ha bättre kylning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35175...

Man kan välja högre klockfrekvenser men det skiter sig för mig, måste nog ha bättre kylning.

Känner windows igen kortet som ett ultra eller ett gt?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Windows tror ju såklart att kortet är ett ultra.
Det är ju det som är det tuffaste med flashen

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Windows tror ju såklart att kortet är ett ultra.
Det är ju det som är det tuffaste med flashen

Hehe exakt

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Windows tror ju såklart att kortet är ett ultra.
Det är ju det som är det tuffaste med flashen

Så jävla sant Men det fräckaste vore ju om man hadde ett Ultra kort som man sedan flashade till Ultra Extreme

Om några månader skall jag köpa nytt system baserat på nForce4 SLi. Då ska jag köpa mig ett PCI-E Ultra och flasha det till Ultra Extreme. Sen när jag har återhämtat mig ekonomiskt skall jag köpa mig ett till. 2st Ultra Extreme i SLi är inte fyskam

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag lyckas inte flasha med nvflash (4,42 och 5.08). Får massa error id mismatch. Flashar mitt PNY 6800GT till PNY 6800GT. Vågar jag testa leadteks flashutil även fast jag inte har deras kort?

Edit: Fixade det med nvflash! Mitt GT har precis förvandlats till ultra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt göra samma sak som Slimjim men jag kommer nog inte att flasha dom.Shit va jag längtar till man har ett mobo me SLI.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Precis fått rejäla problem med grafikkortet. Kan inte komma upp i den klock jag körde när jag använde GT biosen. Jag kan inte ens köra stock-ultra hastigheter. Någon som har några idéer vad jag skall ta mig till? Vill helst inte flasha tillbaka till GT.

Edit: Ok, flashade tillbaka till backupbios. Ett tips är ju att ge fan i att flasha till Ultra. Tempen steg med 7C och kortet var inte stabilt ens i 400/1100.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Så kan det gå, mest för att kortet använder andra minnes timingsen än med ett vanligt GT bios.
Det är rekommenderat att flasha med ett v-moddat GT bios istället. Då slipper man alla problem som det kan medföra. Tur att du kunde flasha tillbaka iaf, jag har hört om folk som inte kunde det. =P

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Så kan det gå, mest för att kortet använder andra minnes timingsen än med ett vanligt GT bios.
Det är rekommenderat att flasha med ett v-moddat GT bios istället. Då slipper man alla problem som det kan medföra. Tur att du kunde flasha tillbaka iaf, jag har hört om folk som inte kunde det. =P

Det låter vettigt med ett v-moddat GT bios. Har ett Gainward 6800GT GS på ingång o vill gärna ha det bioset. Har du ngn länk????

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk

Jag har ett ganska bra bios, det är dock ett pny, men jag har kört det på mitt Gainward kort och det funkade utmärkt.
Du kan adda mig på msn så kan jag skicka det, bara ca 41kb stort. =P
Kolla din pm box!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Inaktiv

Än så länge har jag inte haft några probs iallafall. Kunde inte komma upp i 425/1200 förr ändå så :]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Så jävla sant Men det fräckaste vore ju om man hadde ett Ultra kort som man sedan flashade till Ultra Extreme

Om några månader skall jag köpa nytt system baserat på nForce4 SLi. Då ska jag köpa mig ett PCI-E Ultra och flasha det till Ultra Extreme. Sen när jag har återhämtat mig ekonomiskt skall jag köpa mig ett till. 2st Ultra Extreme i SLi är inte fyskam

då kan du nog spela MS-Röj laggfritt iaf, det garanterar jag =P

Visa signatur

kaka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Precis fått rejäla problem med grafikkortet. Kan inte komma upp i den klock jag körde när jag använde GT biosen. Jag kan inte ens köra stock-ultra hastigheter. Någon som har några idéer vad jag skall ta mig till? Vill helst inte flasha tillbaka till GT.

Edit: Ok, flashade tillbaka till backupbios. Ett tips är ju att ge fan i att flasha till Ultra. Tempen steg med 7C och kortet var inte stabilt ens i 400/1100.

Inte så många andra tillverkare än leadtek som funkar "FELFRITT" att flasha till ultra ( beror på att de skiljer mer mellan ultra o gt på andra kort) skillnaden mellan LEADTEK gt o ultran e att ultran har TVÅ moldex (ström kontakter) ..
Har ett leadtek som jag flashat till ultra o de funkar felfritt...(drar ström som fan bara)..Tycker att om man har någon annan tillverkare så ska man nog bara ändra om i sitt eget bios o ställa upp volten där..(Ultra biosen har andra minnes timings också om jag inte minns helt fel,vilket gör att en del kort inte mår så bra)
ha det

Visa signatur

Amd 4400+ x2 @2600mhz | Msi Neo2 | 1gig Crucial PC3200 BallistiX | G-force 6800 GT Flashat till Ultra | vatten kylt system |

Permalänk
Inaktiv

min dator har börjat "dö" nu... den bara stänger av sig själv när man spelar och så fastnar den i POST:en så den bootar inte. Har flashat både backup.rom och GT.rom men samma problem. När man flashar tillbaks, ändras inte volten då längre eller? :S Jag antar att jag behöver ett nytt nätagg. Någon som har något att komma med ang. detta?

Permalänk
Medlem

Så att flasha ett PNY 6800gt till ultra är inte att rekomendera alltså?

Trots ett 10-tal olika tweekningar så tycker jag att diverse spel inte flyter som det ska, har läst någonstans att man ska updatera biosen, kör nu 5.40.02.15.01 någon som vet var jag hittar en nyare?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max två färger. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jag gjorde det, lirade i timtal o d funkade kanon, snabbt som fan. Tills polaren satte sig o lirade, då dog det efter 15 minuters lirande. Så ja vetifan om d va en längre tids misshandel som knäckte det eller om det bara va otur, men mitt kort pajade altså,vetifan om ja får ett nytt kort eller ej.

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem

Så det allmänna tipset är att om man har ett annat kort än Leadteks GT så är det rekommenderat att hellre klocka upp i ultra-hastigheter än att flasha om till Leadtek ultra-bios? Eller? Har ett MSI 6800GT.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Så det allmänna tipset är att om man har ett annat kort än Leadteks GT så är det rekommenderat att hellre klocka upp i ultra-hastigheter än att flasha om till Leadtek ultra-bios? Eller? Har ett MSI 6800GT.

Jag har som sagt ett Leadtek kort som kastade in handduken. Kanske e bättre o klocka upp det manuellt, fördelen med ulta bioset är ju att det även höjer spänningen till kortet vilket borde göra det stabilt i högre hastigheter, tills hela skiten kukar ur dvs...

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har som sagt ett Leadtek kort som kastade in handduken. Kanske e bättre o klocka upp det manuellt, fördelen med ulta bioset är ju att det även höjer spänningen till kortet vilket borde göra det stabilt i högre hastigheter, tills hela skiten kukar ur dvs...

Okej, klockar upp det så länge och så får framtiden avgöra om det blir flash eller ej...
Tack för svaret.
EDIT: Intressant ordval där i slutet

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.