Permalänk
Medlem

spel liknande diablo

Jag har inte haft tillgång till internet när diablo II kom ut så jag hade bara fantasier om hur det skulle vara och spela i internet.
Sen dröjde det ett tag och år 2003 fick vi 2 datorer (1800 mhz båda två) med raden 9000 och 9600 som klarade det mesta.
Sen i slutet av november 2003 så fick vi ADSL 2 mbit :D. Vi var väldigt nöjda och glada, men vad ska man spela?
Jag o brorsan älskar Diablo II men vi tycker inte att det är värt att köpa eftersom grafiken inte är den bästa just nu precis.
SÅ vi undrar om det finns spela som liknar diablo II, alltså bara ren hack-n-slash. Jag har provat dungeon siege, det var roligt men
det var inte så många quests o ingen bra handling, jag tycker diablo II quest är mycket mer spännande o roligare eftersom man kan hyra gubbar som strider vid ens sida tills man livöst ligger på marken med ett svärd genom hjärtat. Jag har inte mött på nått spel än som har den perfekta känslan med quests och killar att hyra osv jag gillar
skill tree eller vad det kallades i diablo II. Men inte minst alla socks man kunde sätta i vapnen så dem blev riktigt coola o starka.
Hjälp mig gärna. Tips på spel och annat roligt som liknar diablo eller nåt annat roligt spel på 2 personer eller på internet.

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

"Sacred" ska påminna om Diablo 2, har bara testat det nån gång. Men du kan ju kolla in det.

http://sacred-game.com/

Permalänk
Hedersmedlem

dom flest MMORPG spelen väl ?

Permalänk
Medlem

s

jag har provat sacred, dock så var det allt förmånga buggar
morpg iförsej men dem kostar ju i månaden och så. Jag vill ha spel som bara kostar när man köper dom i affären sen e dem gratis.

Visa signatur

jojje

Permalänk

Dungeon Siege är en exakt kopia av Diablo, Sacred i sin tur är en exakt kopia av Dungeon Siege.. Ungefär..

Permalänk
Medlem

Ragnaro(ö)k Online det e hack'n slash skulle man kunna säga. Dock inte så kul quest's i det mest samla grejor men där finns PVP samt WoE (guild krig typ man tar över slott osv) man kan oxå jaga MvP's(bossar) som i diablo. Vapnen/armor finns det otaliga kombinationer att leka med med hjälp av kort som monster tappar.Dock är det ett mmorpg spelet i sig kostar inget men det kostar ca 110 kr i månden och spela, finns 7 dagars trail så man kan prova på det om man vill.Läs mer på

http://www.euro-ro.net

EDIT: hmm ignora denna posten då satt o skrev sen kom det upp att du inte ville ha mmorpg

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

men man kan inte hyra killar i dungeon siege och man gör för lätt upp i levels.
annars var det ett bra spel. Jag och 3 andra lirade det i coop vilket var mycket roligt vi gick upp till level 15 och det var kul, men det räckte ändå inte till tycker jag

ÄR ragnarök ett gratis spel?? vars får man tag på det?

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

Mu-online är ganska likt Diablo. Kan vara värt att kolla upp

http://www.muonline.com/

Permalänk
Medlem

nightstone

Permalänk
Medlem

Om det inte är något hinder för er att betala månadsavgift kan ni ju testa World of Warcraft, det är många som kör antingen solo eller duo där så det bör ju passa er.
Testa Neverwinter Nights också, det är riktigt kul om man spelar två.

Permalänk
Medlem

diabloII är ett så bra spel att det inte finns något hack n slash som är lika bra.

*edit: D2 är givetvis fortfarande värt pengarna.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

vilken sida får man tag på nightstone?

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köpa diablo2 ändå

Permalänk
Medlem

klart du ska köpa diablo 2 det är juh hur roligt som helst även fast det inte är så jättesnyggt längre!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xillion
vilken sida får man tag på nightstone?

vill bara påpeka att det är väldigt likt men VÄLDIGT tråkigt

vet inte ens om dom har någon hemsida men du kan altid söka på google om du hittar nått

Permalänk
Medlem

ska kanske köpa diablo II men är det verkligen så roligt? jag menar jag har gjort ut det förr men det är väll tråkigt att spela med samma skills och samma vapen. Skiljer sig internet spelet än Local area Lan mycket eller? Måste veta det innan jag köper det.

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xillion
ska kanske köpa diablo II men är det verkligen så roligt? jag menar jag har gjort ut det förr men det är väll tråkigt att spela med samma skills och samma vapen. Skiljer sig internet spelet än Local area Lan mycket eller? Måste veta det innan jag köper det.

har du inte spelat diablo II på bnet så har du missat något.
skillnaden är enorm( stats/skills).

så mitt tips är: köp d2 och börja spela på closed b.net

*edit: har du spelat LoD?
ifall du inte har det så bör du köpa det också då är det STOR skillnad på det mesta.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

vad e closed, antar att det finns en open också men vad e det för skillnad.
Jag fyller år den 21 november så jag kommer garanterat att få både diablo II och exp till födelsedags present. Men vad e skillnad på close o open?

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

Den ända skillnaden jag vet, är väll att fusk är tillåtet på open och tvärtom på closed.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Den ända skillnaden jag vet, är väll att fusk är tillåtet på open och tvärtom på closed.

Skillnaden är att på open b.net ligger karaktärerna på din dator, så du kan redigera dem bäst du kan och vill i olika program, medans på closed b.net så ligger karaktärena låsta på b.net servern

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Skillnaden är att på open b.net ligger karaktärerna på din dator, så du kan redigera dem bäst du kan och vill i olika program, medans på closed b.net så ligger karaktärena låsta på b.net servern

I princip vad jag menade. Bara med andra ord.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Testa Muonline om du vill ha något i stil med D2. Kanske inte direkt några quest i spelet men det är ren hack n slash och det är nog gratis också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

ok tack det var allt jag behövde veta. Jag har testat Mu-online som jag tycker är ett roligt spel med ren hack-n-slash men jag saknar quest lite men annars e det ett reko spel.

Visa signatur

jojje

Permalänk
Medlem

lionheart är det spel som är mest likt diablo imho

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xillion
ska kanske köpa diablo II men är det verkligen så roligt? jag menar jag har gjort ut det förr men det är väll tråkigt att spela med samma skills och samma vapen. Skiljer sig internet spelet än Local area Lan mycket eller? Måste veta det innan jag köper det.

I LAN så slipper du i alla fall fuskare om du litar på dina polare, du kan knappast lita på alla idioter som finns på battle.net

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Spela inte D2 på internet, du kommer bara bli depprimerad av hur många som använder map-hack och annat fusk.

Permalänk
Medlem

klart du ska köpa d2 för fan
helt omgjort sen 1.10 jue
blizz sorc is teh shit

Visa signatur

§

Permalänk
Medlem

Nox är kul

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.