Coolermasters: STACKER!? lite frågor!

Permalänk

Coolermasters: STACKER!? lite frågor!

Är bra sugen på o köpa detta chassit! verkar ju onekligen bra på "pappret" men söker verklighets kommentarer om nån nu har detta!

Jag (datorns innehåll) lider av tropisk hetta o letar efter ett svalt chassi som är relativt tyst har gott om plats för nuvarande apparater och kommande!

Så stacker verkar vara nått för mig, om de nu håller måttet!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303325&cks=PRL

Frågor:

*ser på sidan att det är nån form av "cirkel" är de bara en utbuckning i plåten eller hur e de irl??

*ja ska komma på nån mer fråga!

Permalänk
Medlem

Det på sidan är ett dammfilter tror jag. ska du köpa den blåa varianten av stacker så får du ett fönster istället!

Permalänk

ok, men ja vill vara säker om de e ett filter á´la mjukt eller hårt,, ska nämligen göra hål där på sidan o ett rör ska transportera kalluft till graffet etc.. o de måsta ju fästas i nått!

Permalänk
Medlem

filter på sidan sen är det filter i front vid flätar och även bakom plast/alu luckorna.. sitter dick inge filter i lufthålet i botten eller i sidan för tangial fläkten eller i topen för 80mm fläkten men de e ett råsjysst chassi..mjuka filter..

Permalänk

ok, verkar gå bort om de nu e mjuukt i sidan:( fan me gillade ju detta!

Permalänk
Medlem

de e ju bara byta

Permalänk

byta vadå?

Permalänk
Medlem

filtrena

Permalänk
Medlem

Det som du ser på bilderna av chassit från sidan är ju inte mjukt om det är det du menar... Det är någon slags aluminium grej, är iaf så jag fattar det... Och sen på insidan av det sitter ju ett filter... Så om du ska göra fläkttunnlar borde det ju bara vara för dig att ta bort det mjuka filtret och såga hål i aluminium"hålet"....

"The left side panel of the CM Stacker is dominated by a 300mm round opening, covered with aluminum mesh. Behind the mesh is a thin foam filter, and a bracket that accept an 80mm cooling fan."

Permalänk

njaej de går ju inte!? o byta mot vad? de ja e ute efter är ju en massiv sida (den man kan ta lös, alltså vänstersidan framifrån sett) så att ja kan göra ett hål till ett rör samt kunna fästa röret som är utfräst i kanten med 4 skruvar! de kan ja ju inte fästa i ett mjukt filter!

aha ok! ja då borde de ju gå (mesh=hål"plåt" va?)

trist att komplett har 350:- i frakt på denna bara!

Permalänk
Medlem

Blir billigare att köpa från komplett än db iaf Hade själv tänkt beställa det idag

Permalänk

jo de e sant! finns inte billigare nån annanstans då? antar att du sökt?

o hur kan de bli me värme etc.?

såg nyss att man sparade 100:-+ på o köpa de me visa kortet:)

Permalänk
Medlem

"Hålet" på sidan är en finmaskig alu-plåt med dammfilter på insidan.
Lådan är riktigt underbar att ha.. Lite större än midi-tower och mindre än big-tower.

Den låter inte mycket heller enligt mig, men det är ju beroende på person..
Klart en bra investering som jag gjort iaf, kommer behålla denna låda LÄNGE..

Mvh
/p

Visa signatur

// paran0id

Permalänk

låter bra helt enkelt! den finmaskiga alun på sidan! kan de va struligt o göra ett hyffsat snyggt hål i den tror ni?? sk vara 80mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michelangelo
jo de e sant! finns inte billigare nån annanstans då? antar att du sökt?

o hur kan de bli me värme etc.?

såg nyss att man sparade 100:-+ på o köpa de me visa kortet:)

Tror inte det finns billigare än 1295:- som det kostar på Komplett just nu... Frakt får man ju alltid räkna med... Billigaste som jag hittade på buggy var runt 1450:-... Så tror nog ändå det blir billigare att köpa från komplett.se.... Särskilt om man beställer någon annan sak därifrån också.. Blir iaf så jag gör idag:)

Permalänk
Medlem

d e inte så tyst som man tror. en kompis har en stacker med tysta grejer inne i (zalman kylning) och det låter mer än vad min msi mega 180 barebone låter.
kylningen e helt klart på topp. luften som åker ut ur utblåsningsfläktarna e inte ens varm så snabbt den går igenom. på sidan är det en fläktplats för 92mm fläkt. finns dock ingen fläkt där från början. chassit e helt enkelt bra förutom att 5,25" plåtarna e lite svåra att få bort o få på ordentligt.

Permalänk

ok.. kollade ekonomin ju:( såg inte tillräckligt bra ut! får vänta tills efter juletiden iaf,, o då hinner man ju tänka till lite till iaf..

ja e en sån som avverkar chassin på löpande band känns de som! o alltid mekar man "sönder" nått (läs moddar) så man kan ju inte sälja skiten heller!

helt tyst förväntar ja mig absolut inte men de ska vara uthärdligt iaf..

Permalänk

http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=131
http://pcmoddingmy.com/content.php?review.79
http://www.rage3d.com/content/reviews/cases/cmstacker/index.p...

Har just fått hem en själv men kommer inte att bygga nåt i den förens nästa år. Ska bli nästa sys med 64 bitars MB typ 940 BTX, dual core, SATAII, DDR2, SLI etc.
Lådan verkar schyst soo far.

Master

Permalänk

såååå jäkla stor trodde ja inte den skulle va!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa ett stacker, och undrade bara om nån som har detta kan svara på om det är allt för jobbigt att dra på ett lan med det eller är det värt besväret för detta chassi som värkar riktigt bra?

/MVH Janss0n

Permalänk
Medlem

tar du bort filtret i sidan kan det se ut ungefär såhär

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Jag funderar på att köpa ett stacker, och undrade bara om nån som har detta kan svara på om det är allt för jobbigt att dra på ett lan med det eller är det värt besväret för detta chassi som värkar riktigt bra?

/MVH Janss0n

Ingn LAN-låda tycker jag. Den är stor och panelerna är i aluminium som känns ganska mjuka och lätt att repa.

Master

Permalänk
Medlem

http://www.3dgameman.com/vr/coolermaster/cmstacker_case/video...
där har du en videorecension till stacker.. du lär få svar på dina frågor om du ser på den.

Permalänk

tackar!

sett den nu,, de e ju bra att man kan ha 2 agg,, men hur löser man de lilla "problemet" att båda ska starta när man trycker på powerknappen?

Permalänk

Nu är det inte riktigt så det funkar väl? Sålänge du har strömkabel till bägge nätaggen och dom är påsatta så ska väl båda ge ström när man startar datorn?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Man får med en kabel man kopplar in båda nätaggen i.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Man får med en kabel man kopplar in båda nätaggen i.

ok! ja då har man ju kanske användning för dom agg man har liggandes:)