Permalänk
Medlem

OO Defrag.. seg?

Hur lång tid ska den ta på sig innan den har defragat klart? det har gått 2 timmar nu och det känns som det inte sker nånting.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kan iof ta tid (om det var länge sen du gjorde det) men 2 timmar? Låter länge..

Visa signatur

Dreamcast Dominerar =).. Tätt följd av XO ^^

Permalänk
Medlem

Är det stora filer som filmer den ska flytta så kan det ta rejält med tid liksom med andra defragprg.
Diskeeper skall väl vara en av de snabbaste idag.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Är det stora filer som filmer den ska flytta så kan det ta rejält med tid liksom med andra defragprg.
Diskeeper skall väl vara en av de snabbaste idag.

O&O ska vara snabbare

Permalänk
Medlem

det är c: och g: som ajg defraggar och de är på 20gb var =(.

innan jag starta "O&O" så gjorde jag defrag på G:, 3 gånger med windows inbyggda ändå så var det några "röda delar"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Beror på vilken metod man defragar med men, när jag kör Complete/Acces tar det ca 4 timmar ( två 80 GB ) å då går datorn som en pärla sen

Permalänk
Medlem

Min tog fan typ 25 timmar med windows egna defragmenterare. Men det var en aldrig defragmenterad 200-gigare.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

jag stängde precis ner programmet orkade inte vänta längre det hade bara gått ca 27procent på g: och 4procent på c:

grymmt segt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns flera olika typer av defragmentering i O&O. Vissa av dem flyttar (alla) filer efter bokstavsordning eller efter användning och då kan nog ta mycket längre tid än vanligt. Läs i manualen och kolla så du väljer "rätt".
Om det nu är O&O:s fel att det segar...

Permalänk
Medlem

Hej!

Har 2 Hårddiskar 1 med OS och program o diverse prylar C:
och den andra som lagring av enbart filmer D:

Läste om de olika defragmenterings metoderna men blev inte klok på vilka jag skulle använda.

Complete/Access på C:?
och space på D:?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ 1Mb ||| ASUS A8N-SLI Deluxe ||| TwinMOS PC3200 2048 Mb ||| Samsung Spinpoint 250 Gb SATA ||| Sapphire Fireblade Edition X800GTO