Kontantkort som INTE har tele2/conviq-nät

Permalänk
Medlem

Kontantkort som INTE har tele2/conviq-nät

Hej hej allihopa!

Jag träffade för en tid sedan en liten flicka som jag bestämde mig för bekanta mig med. Som så många andra började vi med SMS och kortare samtal, men man ringer ju inte hem och blir förhörd av hennes päron, nej, då tar man det säkra före det osäkra och ringer mobilen.

Det tog inte alls lång tid att bränna 300kr, och det är lite väl mycket, så jag tänkte höra om det går att få billigare någon annanstans.

Så som topic antyder vill jag inte ha något som använder Conviqs nät, inget ont om dom, men jag har ingen täckning hemma i deras nät, och det vore liksom bra.

Jag har kikat på äldre trådar, men dom kommer fram till att conviq är billigast (nehe!? ) och nöjer sig med det.

Det enda jag hittat är halebop, men jag vill inte kalla dom billiga direkt, dom flesta jag känner har inte telia, och då var det inte särskilt billigt längre...

Mitt nuvarande abbonemang är Vodafone... ngt? Det hette Europolitan Easy när jag köpte det, sen har det hängt med ifrån telefon till telefon. Jag är nöjd med deras täckning, men inte deras priser, finns det några alternativ?

Hoppas ni orkade läsa igenom allt

Permalänk

jadu.. om du inte vill använda comviqs nät så kan du ju prova "vodafone One kontantkort"
vet inte så mycket om det men detta är priserna:

Vodafone One Kontantkort
Startavgift 0.50
Startpaket (ingår 20:- att ringa för) 95
Dygnet runt alla nät 1.50
Skicka SMS 0.75
SMS till utlandet 2:50
MMS 2.80
Data 20 SEK per MB Kundtjänst

Visa signatur

jag kan inte logga ut från swec i skolan...så mina polare ändrar min signatur

Permalänk
Medlem

dessa då? http://www.campuz.se/default.ns?lngItemID=50 de använder vodaphones nät, använde denna eminenta sida http://www.abonnemang.nu/ men att hitta nå me priser som djuice o comviq är mycket svårt.

men campuz ligger mycket bra till prismässigt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Okej, jag vet att det här svaret inte är av det mera konventionella slaget..

Men om du har "hugg" på gång och det går bra kommer du snart vara storförbrukare.. och ringer man riktigt mycket finns väl bara det bespottade 3-"kontantkortet" kvar. Med största påfyllningen där får man väl 600min till alla nät dygnet runt för 399kr - 67 öre min. (rätta mig om jag har sifferfel någon) Och även snäppet lägre i påfyllning, 299 - 99 öre min är ju i närheten av comviq.net. Tre delar ju nät med vodafone också.. Visst, du behöver en ny telefon oxå, men 3g är ju kul till annat än brudar också.. (sägs det)

Okej.. jag håller själv på att lämna 3, men jag har inga långa "kärlekskranka" samtal i sikte.. minns bara den gång jag flirtade med ett nätfynd - då snackade jag i timmar på mobben

Permalänk
Medlem

Hehe, tre vill jag gärna undvika, men tack för tipset

Jag lutar åt att välja campuz, men jag undrar om det går att köra om telefonen i fråga är låst till vodafone?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Kolla vad för kort hon har, har hon comviq så är ju comviq kompis kontant bäst, det hade blivit 50 öre/samtalet. Nu är det ju oturligt att du inte har någon comviq täckning. Tror någon ovan nämnde halebop, det är ju ganska billigt på kvällar?

Annars måste jag hålla med ovanstående och säga att tre kontantkorten hade lönat sig för dig. Passa på nu när nec e616v kostar 349 kr (www.tre.se) om den inte redan är slut. 600 minuter lär du ju inte göra slut med i första taget.

Permalänk
Medlem

Vodafone One, helt klart.