Vilket röstprogram till spel?

Permalänk
Medlem

Vilket röstprogram till spel?

Har sökt en del men inte hittat något riktigt svar på forumet.
Ni som vet befinner er med säkerhet i den här delen av forumet.

Jag och en kompis spelar World of Warcraft tillsammans. Istället för att hela tiden skriva till varandra om vad vi ska göra härnäst eller hur hans dag varit, undrar vi vilket program man ska använda för att prata med varandra?

Naturligtvis har vi införskaffat varsitt headset.

Vilket använder ni? Vilket är bäst? Teamspeak, Roger Wilco och allt vad de heter.

Permalänk
Medlem

Ventrilo..

Permalänk
Medlem

japp Ventrilo

Permalänk

Brukar köra TeamSpeak eller ventrilo.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ventrilo

Permalänk
Avstängd

Skype, kräver ruskigt mycket CPUkraft.
Ventrilo har en fördröjning på 2-3 sekunder även med 10 ping.

Visa signatur
Permalänk

Sidewinder Game Voice, överlägset alla andra vad gäller ljudkvalitet (även om skype är rätt ok).

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Skype, kräver ruskigt mycket CPUkraft.
Ventrilo har en fördröjning på 2-3 sekunder även med 10 ping.

då måste server vara på väldigt dålig lina! eller jävligt långt bort
använder själv vent ingen födröjning r på 1010 lina o då kan vi vara upp emot 10 pers inne

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Avstängd

Ventrilo överlägset bäst, använd den gammla verisionen, Ventrilo 2.1.4
Lättast att hitta spons på server oxå.

Visa signatur

"There is no spoon"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cre8tor

då måste server vara på väldigt dålig lina! eller jävligt långt bort
använder själv vent ingen födröjning r på 1010 lina o då kan vi vara upp emot 10 pers inne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luxxor
Ventrilo överlägset bäst, använd den gammla verisionen, Ventrilo 2.1.4
Lättast att hitta spons på server oxå.

Det ÄR fördröjning, säg åt en polare att svara så fort han bara kan när du säger nu. Då ska du se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har provat Teamspeak och det fungerar fint (LÄS README/FAQ, småklurigt att komma igång för en del). Ska det vara riktigt snabbt INSTANT on sekunden direkt precis exakt så vet jag inte.

http://www.goteamspeak.com/news.php

Permalänk
Medlem

Testade Teamspeak en gång, och det gör jag nog aldrig igen... Tacka vet jag Ventrilo, litet smidigt program som fungerar ypperligt.

Permalänk
Medlem

telefon?

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk

Håller med föregående talar om Ventrilo, fungerar mycket bra dock sä är där fördröjning. Använder programet dagligen när jag spelar Anarchy Online.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Teamspeak kör jag och mina kompisar. Vi brukar vara ca 6-8per och har aldrig någon lagg, killen som kör servern har iofs 10mbit BBB.
Annars är väl ventrilo ett alternativ

Permalänk

Teamspeak är ju klart det bästa om man har bra lina och en bra mic.

Men ventrilo är också väldig bra för att det är litet smidigt men, vissa fördröjningar men rösten kan ju uppstå om man inte har så jätte bra lina.
Skulle ju rekomendera vent för det är enklast och funkar bäst för alla

Permalänk
Medlem

Ventrilo kör jag

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

hatar både TS o vent, för många fjortisar o störiga n00bs överallt. jag skulle föredra skype, den kräver inte så farligt mycke, man kan vara fler än 2, man kan skicka filer snabbare efterom den direktlinkar IP, och allas favorit SNABBKNAPPARNA (kan vara användbart när man spelar)

Visa signatur

SOLID SNAKE

Permalänk
Medlem

Skype hatar jag något så fruktansvärt, utan skype har jag 60-70 fps i cs:source , med skype på så har jag under 20 ... = slit och släng

Permalänk
Medlem

Vi kör mycket MMORPG.
Du vill ju att följande ska fungera:

Många inloggade som kan prata (glöm skype).
- Kör ventrilo (inte senaste, utan 2.1.4, nya klarar bara 8 max pga att de vill tjäna pengar och det går INTE att köpa fullversion till egen lokal server)

Bra ljudkvalité (glöm gamla Wilco)
- Kör ventrilo. Superkvalité om du har kvalité på headset.

Enkelt och funktionellt - Ventrilo. Se till att servern har vettig uthastighet (BBB 10/10 t.ex). Ev. fördröjningar är minimala (de som har lång fördröjning har oftast en strulig Firewall - det är inte ventrilo som strular). Jag hade samma problem men det är garanterat ev. firewalls.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

yeaph skulle också satsa på vent, märker inte av någon vidare fördröjning ifall servern är på 10/10 lina, ts ska även va bra men vet inte hur många man kan vara inne på samtidigt där

Permalänk
Medlem

Ventrilo så klart

Permalänk
Testpilot

Gillar ventrilo jag med, förutom just det att det är fördröjning. Borde finnas nån inställning för det tycker jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solid_Snake
hatar både TS o vent, för många fjortisar o störiga n00bs överallt. jag skulle föredra skype, den kräver inte så farligt mycke, man kan vara fler än 2, man kan skicka filer snabbare efterom den direktlinkar IP, och allas favorit SNABBKNAPPARNA (kan vara användbart när man spelar)

Eget rum kanske?

Måste man hålla inne en knapp för att prata eller går det att lösa på andra sätt?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Eget rum kanske?

Måste man hålla inne en knapp för att prata eller går det att lösa på andra sätt?

Du kan välja, antingen knapp eller när du pratar tillräckligt starkt.

Förstår inte riktigt heller problemet med skrikiga personer, det är ju liksom inte svårt att sätta upp en egen server, bara dumt att använda publika vent-servrar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ventrilo är bäst, trots den fördröjning som finns (oavsett vad någon säger)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Ventrilo men funkar väl med skype me

Visa signatur

/0TyG

Permalänk
Medlem

Kan man få spelets ljud genom högtalare och rösterna genom hörlurar?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Avstängd

Skype helt utan tvekan!!, ventrilo har sånt ljud så man inte hör vem som pratar. skype är som att prata i telefon och behöver ingen server för att kunna använda det

www.skype.com <------ Download

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.