Bästa Bittorrent programmet?

Permalänk
Medlem

Bästa Bittorrent programmet?

hejsan, jag kör med Azureus just nu.. och jag har testat med Netlimiter och upptäckt att nedladdningen är beroende av uppladdningshastigheten.. och eftersom jag har 8mbit ner och 0.8 upp .. undrar jag om det finns nåt program som inte är beroende av uppladdningshastigheten?

mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

du kan ju ställa in i de flesta program om du inte ladda upp mer än X kB/s

gillar Bitspirit annars jag. har kapat vid 50Kb/s upp och tankar ofta uppåt 450kB/s

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Det är inte programmet som är beroende av uppladdningshastigheten utan ADSL-tekniken. Den tillgängliga bandbredden upp används för att skicka ACK till sändaren och om du då laddar upp för fort så finns inte bandbredd tillgänglig för att skicka dessa ACK vilket medför att sändaren skickar långsammare till dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik83
Det är inte programmet som är beroende av uppladdningshastigheten utan ADSL-tekniken. Den tillgängliga bandbredden upp används för att skicka ACK till sändaren och om du då laddar upp för fort så finns inte bandbredd tillgänglig för att skicka dessa ACK vilket medför att sändaren skickar långsammare till dig.

Jo, det är programmet. bittorrent är konstruerat så att trackern håller reda på hur mycket du laddar upp till andra och reglerar därefter hur mycket de andra skall skicka till dig.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Bitcomet är bra

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ABC fungerar fint

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Använd Azuerus som mainprogram för bittorent och kompletera med comet utifall att du måste ladda ner en enskild fil. Men som sagt azuerus och kompletera med comet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jo, det är programmet. bittorrent är konstruerat så att trackern håller reda på hur mycket du laddar upp till andra och reglerar därefter hur mycket de andra skall skicka till dig.

Jo, det vet jag om. Det jag syftade på är att hastigheten upp måste ställas något under den maximala för att kunna utnyttja hela bandbredden ner. Antagligen missuppfattade jag frågan...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Använd Azuerus som mainprogram för bittorent och kompletera med comet utifall att du måste ladda ner en enskild fil. Men som sagt azuerus och kompletera med comet

Det går ju att välja enskilda filer i Azureus med, men det är inte lika elegant löst som i BitComet.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Bitlord, Bra dåligt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Bytte från Azureus (kört i några månader) till BitComet igår.. Fick bättre fart, torrents startade snabbare, datorn blev inte lika slö efter 2-3 dagars användning .. så jag rekommenderar BitComet

Permalänk
Medlem

Jovisst Bitcomet är en bra klient men den är tyvär "bannad" från massa sidor. Det finns en "fix" om man absolut vill använda den på dessa sidor. Fördelar med bitcomet är ju smidigheten gällande att välja vilka filer man vill ladda ner. Denna funktionen finns ju även på massa andra klienter bla. Azureus men det är bättre interface på BC i mitt tycke.
Hastighetsmässigt märker jag ingen större skillnad mellan dessa två klienter, brukar ligga runt 900 kb/s på båda i download , så mycket är en smaksak vilken klient du vill ha

Permalänk
Medlem

Bittornardo är min favorit funkar bra och snabbt...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jo, det är programmet. bittorrent är konstruerat så att trackern håller reda på hur mycket du laddar upp till andra och reglerar därefter hur mycket de andra skall skicka till dig.

Jag har funderat på det, men efter lite testande verkar det vara rent skitsnack. Börjar jag ladda ner en fil och sätter ett upload tak på 1 kb, så går det fortfarande lika snabbt att tanka ner. Likaså, skulle man då bara ladda ner långsamt ifall du hade 3000 seeders men inte en enda leecher, eftersom man inte har möjlighet att skicka upp till någon? Jag har läst överallt att hastigheten är beroende på hur mycket du laddar upp, men än så länge så har jag inte märkt av något, iallafall inte på de test jag har gjort.

Bitcomet är idag den bland de bättre klienter jag har använt. Snabbt, responsivt och har ett smidigt interface. Den är dessutom bara bannad på olika privata trackers för en funktion som är nästa stora steg i BT världen, vilket gör det möjligt att vilka användare som helst att ladda ner ifrån privata stängda trackers genom att ansluta till användarna direkt istället för att gå via trackern.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har funderat på det, men efter lite testande verkar det vara rent skitsnack. Börjar jag ladda ner en fil och sätter ett upload tak på 1 kb, så går det fortfarande lika snabbt att tanka ner. Likaså, skulle man då bara ladda ner långsamt ifall du hade 3000 seeders men inte en enda leecher, eftersom man inte har möjlighet att skicka upp till någon? Jag har läst överallt att hastigheten är beroende på hur mycket du laddar upp, men än så länge så har jag inte märkt av något, iallafall inte på de test jag har gjort.

Varierar inte det från tracker till tracker?

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

sj använder jag nu G3 torrent..inna hade jag turbo torrent..G3 e snabbre tycker jag men de gör att data blir slö de har jag inget emot när jag sover när jag vakna så e de klart ... har läst i pc för all att de va de snabbast torrent klient som finns just nu.. sj har jag inte testa bitcomet.. jag få gå efter va pc för alla säger... dem vilken e bäst dem gör sina egna testar

Visa signatur

CPU: AMD 64 4000+ | Moderkort: MSI K8T NEO2 FIR | RAM: 1536mb | HD: maxtro 200GB x 2 | GraFikort: ATI x850xt | Med!a: nec dvd+RW | Nätvarkort: D-Link DGE-528T 10/100/1000 Mbps | Skärm: tft 21" | Mus: Razer Diamondback Magma | Musmatta: Razer eXac

Permalänk
Medlem

jag gillar torrentstorm funkar kanon för mig!

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Avstängd

BitComet använder jag och det är den enda jag använder och den funkar utmärkt, ibland så stannar tanken bara, men det beror väll antagligen på ThePirateBay, eller?

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

BitComet är bäst enligt mig. Snyggt och rent interface och har alla nödvändiga inställningar och är inte överdrivet bloatat som många andra klienter.

Visa signatur

Dude! Word!

Permalänk
Medlem

BitComet är bannat från alla vettiga trackers, så jag rekomenderar inte det.

Azureus är både bra och dåligt, och båda anledningarna är att det är skrivet i Java.

Edit: Om bitcomet:

Citat:

BitComet was banned from "sometracker" because of the following reason:

"ok here is exactly why. BitComet reports false data to the tracker and to other peers. it reports that it is sending out way more data to peers than it actually is. so by banning it, and forcing the leechers to use clients that dont cheat, we get a healthier torrent. //...//"

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

Jo men alla vettiga trackers godtar också Bitcomet med fixen...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
BitComet är bannat från alla vettiga trackers, så jag rekomenderar inte det.

Azureus är både bra och dåligt, och båda anledningarna är att det är skrivet i Java.

Edit: Om bitcomet:

BitComet was banned from "sometracker" because of the following reason:

"ok here is exactly why. BitComet reports false data to the tracker and to other peers. it reports that it is sending out way more data to peers than it actually is. so by banning it, and forcing the leechers to use clients that dont cheat, we get a healthier torrent. //...//"

Det där ryktet om att BC rapporterar fel stats är felaktigt och det är inte heller därför det blivit bannat den senaste tiden...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har funderat på det, men efter lite testande verkar det vara rent skitsnack. Börjar jag ladda ner en fil och sätter ett upload tak på 1 kb, så går det fortfarande lika snabbt att tanka ner. Likaså, skulle man då bara ladda ner långsamt ifall du hade 3000 seeders men inte en enda leecher, eftersom man inte har möjlighet att skicka upp till någon? Jag har läst överallt att hastigheten är beroende på hur mycket du laddar upp, men än så länge så har jag inte märkt av något, iallafall inte på de test jag har gjort.

Finns det inga att ladda upp till så får du ladda ner snabbt ändå, man blir inte lidande bara för att andra inte vill tanka av dig.

Bitcomet har en funktion som gör att den delar med sig av filerna du tankar även till folk som inte är medlemmar på just den trackern, det gör att folk som inte har rätt att komma åt filerna kan komma åt dom ändå. Därför är den bannad, men som sagt så finns det en fix för det som även tar bort funktionen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag använder Azureus.. BitComet är ju spärrat på alla roliga trackers!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Permalänk
Medlem

men har nån testat G3 den är bäst o snabbst som finns enligt pc för alla men de gör att data blir slö jag har den på min andra data som e 2.4 ghZ o den använder ca 45% av cpu fast de ladda hem ca 700kb/s så min fråga går till dem som har testa BC o G3 vilken e bäst

Visa signatur

CPU: AMD 64 4000+ | Moderkort: MSI K8T NEO2 FIR | RAM: 1536mb | HD: maxtro 200GB x 2 | GraFikort: ATI x850xt | Med!a: nec dvd+RW | Nätvarkort: D-Link DGE-528T 10/100/1000 Mbps | Skärm: tft 21" | Mus: Razer Diamondback Magma | Musmatta: Razer eXac

Permalänk
Medlem

Vågar man fråga hur fan Rifad:s gubbe med skylt visste om min ip, mitt OS och min webbläsare?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AggeMan
BitComet använder jag och det är den enda jag använder och den funkar utmärkt, ibland så stannar tanken bara, men det beror väll antagligen på ThePirateBay, eller?

Jag tankar bara från TPB och det funkar alltid prima med BitComet...

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Vågar man fråga hur fan Rifad:s gubbe med skylt visste om min ip, mitt OS och min webbläsare?

http://www.danasoft.com

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Vågar man fråga hur fan Rifad:s gubbe med skylt visste om min ip, mitt OS och min webbläsare?

Så fort du surfar till en sida eller laddar en bild därifrån så talar din webläsare om vem du är, som ett id typ, det kan se ut t.ex. så här:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.6) Gecko/20050317 Firefox/1.0.2
I den strängen går det att få fram vilket operativsystem man använder samt vilken webläsare. Även versionen på operativsystemet och webläsaren.
Webläsaren skickar också sitt ip, så att servern vet vem som ska ha sidan/bilden.
ISPn kan man få fram genom att jämföra IP-nummret mot en lista eller att kolla på host-namnet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]