100 stabila fps i CS 1.6

Permalänk
Medlem

Testa köra med DNA's drivrutiner.
Finns i swecs filarkiv.

Visa signatur

/ Bewra

Permalänk
Medlem

Kör Refreshlock istället för o stänga av VSync, annars kmr du uppleva fulare graffik.

Permalänk
Medlem

jag tror att det e nån fps gräns, för jag ligger på 72 fps i alla lägen, inte mer eller mindre

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett FX 5900 Ultra, min fps är låst vid 60.5 I cs 1.6... Stör mig MASSOR =P Jag minns inte hur jag ska gå till väga för att få den låst till 100, nån som vet?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

själv får man ju tillochmed runt 100-150 fps i CS:S hela tiden med mitt system, AMD64 3000+ @ 2430MHz, 2*256 PC3200 DDR och Gainward 6800LE @ 6800GT men jag lirar aldrig CS äns för de suger

Permalänk
Medlem

du med 72fps skriv fps_max 100 i consolen, och du med 60 FPS hela tiden skaffa Refreshlock så ska ni se att de löser sej

Permalänk

me mitt gamla geforce 2 kunde jag inte ens köra på Open GL? Kunde bara lira på lägsta D3D (640x480) så det låter ju lite skumt? Jag tycker att du ska göra om allt igen.... Formatera och intsallera om sedan laddar du hem nyaste ATI driver+Direct X 9.0c

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Ati har alltid haft problem med cs, iaf har jag uppfattat de så. Kolla i denna guiden där står de en massa tips. Sedan testa andra drivrutiner tex DNA, som någon skrev tidigare.

EDIT: Såg nu att du hade celeron, de kan också vara en del i att du inte har konstant 100 fps.

http://www.begrip-gaming.com/?id=50&newsid=7&lang=swe&page=1

PS. Det är Dr^fs guide, vet inte om man kan se den om man inte har loggat inte , det är iaf gratis att regga DS.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ
Ati har alltid haft problem med cs, iaf har jag uppfattat de så. Kolla i denna guiden där står de en massa tips. Sedan testa andra drivrutiner tex DNA, som någon skrev tidigare.

EDIT: Såg nu att du hade celeron, de kan också vara en del i att du inte har konstant 100 fps.

http://www.begrip-gaming.com/?id=50&newsid=7&lang=swe&page=1

PS. Det är Dr^fs guide, vet inte om man kan se den om man inte har loggat inte , det är iaf gratis att regga DS.

jag har alltid trott och tänkt att det är nVIDIA-korten som har problem med CS :p.

Permalänk

För mej spelar de inte så stor roll hur ja gör jag KAN INTE få under 100 fps ^^ Men vem klagar..

Visa signatur

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har ALLTID 100fps i cs. inte 99.9 utan 100. mätarn rör sig aldrig.

Open gl och 1280*1024

16/8 på grafikinställningarna..

Grafikkortet handlar detta om..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

En CeleronD ska inte alls vara lika dålig som de gamla NorthWood Celeronarna... + att jag har provat säkert alla drivrutiner på graffet som finns, även olika directx versioner. Bara format c: som fattas då?

Visa signatur

Intel 2500K, 4 DDR 3, 2TB , ATI Radeon HD 6950.