Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
Så nu har man beställt spelet då vilken server ska jag välja när jag ska börja spel? alltså vilken server spelar mest folk på?
Och vilken class tycker ni är roligast o spela som?

Först bör du bestämma om du gillar pvp eller pve. Personligen föredrar jag pve då jag inte gillar bli gankad mitt i nån quest jag utför, medan andra gillar den "kryddan i tillvaron".

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att börja igen så fort jag får ett nytt moderkort av inet
Ni kommer att kunna se mig på Fury servern

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Utan krydda ingen smak. Sluta gnälla Valiant

Permalänk
Medlem

Hur många har vi här på SweC som lirar på Fury servern egentligen?
Någon annan än mig som börjar bli lite sugen på att skapa en SweC guild?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Jag spelar i alla fall på Fury, är säkert några till som spelar där. Dock kan de bli tufft o göra en swec guild, så många vete tusan om vi är. Annars finns de ju stora svenska guild.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Flera i skolan som lirar på aquilonia servern, så jag tror jag switchar dit efter nyår (då det kommer vara gratis för alla karaktärerna;)) när jag börjar igen. Men sen vet vi ju inte än vilka servrar det är som mergas, det kan ju mycket väl vara aquilonia och fury då det är dom populäraste ^^,

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Lirade på Fury. Tröttnade dock på alla dessa random pvp hjältar som alltid hade minst två vänner vid sin sida...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

I tesso menar du då?

Permalänk
Medlem

Haha, tesso är ju brutalt. Samma med White Sands och Tortage Underhalls i början, usch för dom ställena.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Hur många har vi här på SweC som lirar på Fury servern egentligen?
Någon annan än mig som börjar bli lite sugen på att skapa en SweC guild?

/intresserad

Dock så får jag skapa en helt ny karaktär.

Permalänk
Medlem

Varför joinar inte alla från Swec furys enda svenska guild? (Vanity)
PM mig ifall någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

ska man göra dom där night-time questarna före eller efter man har gjort klart alla quester i tortage?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Det gör du lite som du vill med, vissa skippar dom. Jag gjorde dom dock i den ordningen och den lvl dom är på.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Night time = helst ASAP eftersom de ger mkt exp.

Permalänk
Medlem

Det blir inget AOC i jul för mig. Jag har läst på lite mera om Vanguard och det är ljusår mellan Vanguard och AOC vilket jag vetat hela tiden. Men en av de saker som gjorde att jag var sugen på att testa AOC igen var att det var så dåligt med folk på Vanguard, men det är det inte nu längre. Men ha det så trevligt i Hyboria :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn
Night time = helst ASAP eftersom de ger mkt exp.

Där har du faktiskt lite fel.
Har provat både göra night så fort som möjligt och night så sent som möjligt.
Det jag fick ut med att göra night direkt var att alla quest blev gröna och mobsen gav knappt någon exp. Så det blev mycket grind från 18-19 (19 då man kan komma upp te main content)

Men när jag sket i att hoppa in i natt så hade jag mest gula quests att göra, du vet väl att night mobsen är samma level som dig själv, förutom när du ska döda Strom. Hur som helst så kom jag upp i main content på level 21 och fick börja med gula och något grönt quest.

Så att hoppa in i natt direkt är ganska dåligt, se till att du har gjort alla gula quests innan du går in i natt, när du bara har oranga/röda quests kan du hoppa in så lär questsen vara gula. Och det blir knappt något grind.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte testat så utförligt som dig Fassenator hehe, det tar ungefär 1-2 dagar för mig att komma till 20 så tänker inte så mkt på det

Men du har säkert rätt. Det där med mobsen stämmer iallafall.

Permalänk
Medlem

måste säga att första stället (tortage) är riktigt jävla skit tråkigt hoppas spelet bara blir bättre och bättre

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Själva levlandet räknas nästan aldrig som roligt, utan man brukar säga att spelen (MMORPG) börjar vid max level. Med tanke på antalet patchar som kommit och även den stora som är på gång så borde det även finnas lagom med saker att göra vid lvl 80 i AoC (: Random pvp (när man möter någon i världen, kom inte på vad det kallas:P) är iofs alltid skitskoj om man springer med lite polare ;D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Hela spelet är kul tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Själva levlandet räknas nästan aldrig som roligt, utan man brukar säga att spelen (MMORPG) börjar vid max level. Med tanke på antalet patchar som kommit och även den stora som är på gång så borde det även finnas lagom med saker att göra vid lvl 80 i AoC (: Random pvp (när man möter någon i världen, kom inte på vad det kallas:P) är iofs alltid skitskoj om man springer med lite polare ;D

Menar du att det roligaste med spelet är att springa runt o ganka folk .. kanske 2-4 vs 1 i world pvp?.. frestelsen till spelet sjönk precis.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Till skillnad från de flesta mmo's som jag har testat så har jag haft riktigt roligt hela tiden i AoC oavsett vilket level jag har varit på.

Om man räknar bort Tortage-gankning.. Det är riktigt surt i underhalls/white sands om man vill göra färdigt sina quests.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Själva levlandet räknas nästan aldrig som roligt, utan man brukar säga att spelen (MMORPG) börjar vid max level. Med tanke på antalet patchar som kommit och även den stora som är på gång så borde det även finnas lagom med saker att göra vid lvl 80 i AoC (: Random pvp (när man möter någon i världen, kom inte på vad det kallas:P) är iofs alltid skitskoj om man springer med lite polare ;D

Jag trodde att resan var hela grejen med MMORPG, endgame är väl mest för fanatiker. Nu stämmer det inte riktigt på AOC där det tar ganska kort tid att komma upp till level 80 men jag skulle inte påstå att AOC riktigt är ett MMORPG heller. Det är väl därför man inte gillade spelet det är för inriktat på att levla till 80 för då händer allt kul. Jag tycker allt kul ska hända på vägen upp till 80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag trodde att resan var hela grejen med MMORPG, endgame är väl mest för fanatiker. Nu stämmer det inte riktigt på AOC där det tar ganska kort tid att komma upp till level 80 men jag skulle inte påstå att AOC riktigt är ett MMORPG heller. Det är väl därför man inte gillade spelet det är för inriktat på att levla till 80 för då händer allt kul. Jag tycker allt kul ska hända på vägen upp till 80.

Nja, om du tittar på WoW t.ex. så händer typ allt i max level, själva levlandet är bara en pina man tröskar igenom så snabbt som möjligt, iaf enligt alla jag känner som spelar. Men i AoC tycker inte JAG det är alls så för tillfället, men då har ju inte jag blivit 80 än (: Ska sätta igång efter jul, ska bli kul och se vad som hänt på de 3-4 månader jag varit inaktiv (: DX10 ser jag mest fram emot!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Menar du att det roligaste med spelet är att springa runt o ganka folk .. kanske 2-4 vs 1 i world pvp?.. frestelsen till spelet sjönk precis.

Haha de va iaf de bästa ja visste när ja lirade min barb, för jag plockade alltid 2-3 av dom
Dock så fick man storspö när de va en POM me :/

EDIT:
Va tvungen att tillägga att jag iaf inte tycker lvlandet är lika enformigt och tråkigt som exempelvis WoW.

I WoW sitter du och nöter ut 1 enda knapp medans du grindar mobs, i AoC spelar du iaf med lite fler knappar, och de varierar från slay till slay också..

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
Nja, om du tittar på WoW t.ex. så händer typ allt i max level, själva levlandet är bara en pina man tröskar igenom så snabbt som möjligt, iaf enligt alla jag känner som spelar. Men i AoC tycker inte JAG det är alls så för tillfället, men då har ju inte jag blivit 80 än (: Ska sätta igång efter jul, ska bli kul och se vad som hänt på de 3-4 månader jag varit inaktiv (: DX10 ser jag mest fram emot!

Ja det är väl det som hänt de sista åren men det tror jag inte var grundtanken med MMORPGn Personligen spelade jag WOW från start och jag uppfattade inte att man jagade upp i level 60 för att att det roliga skulle starta, det tror jag har blivit mer och mer de sista åren. Jag tycker mig se en trend i att går det inte fort att levla, så dissar man spelet totalt. Det tyder på att de som spelar har blivit yngre=otåligare så igentligen borde AOC ligga rätt i tiden :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Ja det är väl det som hänt de sista åren men det tror jag inte var grundtanken med MMORPGn Personligen spelade jag WOW från start och jag uppfattade inte att man jagade upp i level 60 för att att det roliga skulle starta, det tror jag har blivit mer och mer de sista åren. Jag tycker mig se en trend i att går det inte fort att levla, så dissar man spelet totalt. Det tyder på att de som spelar har blivit yngre=otåligare så igentligen borde AOC ligga rätt i tiden :D.

Haha, precis ;P Sen är AoC mer innovativt, vilket jag tror kommer hålla mer i längden. Bl.a så gäller det inte att bara spamma samma knapp som några nämnt Och för att inte nämna ögongodiset! Nä nu måste jag fan in och beställa play-time dirr!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan använda freetrialen själv? Eller var man tvungen att ha ett betalt konto igång för att kunna nyttja trialen.

Permalänk

Du måste ange ett VISA kort eller lägga till ett prepaid card för att trialen ska fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Du måste ange ett VISA kort eller lägga till ett prepaid card för att trialen ska fungera.

Det tolkar jag som att jag inte kan använda den om jag inte har ett konto aktivt och då behöver jag den inte.