Behöver hjälp SNABBT! Kylpasta mellan pinsen på processor!

Permalänk

Behöver hjälp SNABBT! Kylpasta mellan pinsen på processor!

Nu när jag skulle byta ut min AMD s939 kylare mot en Arctic Cooling Freezer 64 så hände följande:

Först, när jag skulle ta av originalkylaren så åkte självklart processorn med. Inga pinnar böjdes, men lite kylpasta hade kommit mellan två pins. Det var verkligen inte mycket, men fortfarande något. När jag försökte skrapa bort det med en liten skruvmejsel böjdes ett par pinnar till, men jag böjde tillbaka dem, och de passade i sockeln. Problemet är att kylpastan sitter kvar mellan två pins, och jag undrar om det är något problem, eller om jag kan sätta tillbaka prollen som om inget har hänt. Kylpastan är AMDs boxade.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Försök torka av med en pappersbit som du "gnuggar" mellan pinnarna. om det bara finns på en eller två pinnar och inte kommer i kontakt med varandra så är det nog lugnt.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

prova att ha på Aceton det löser skit bra.... och ha bomull eller nått att torka med typ nått mjukt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Har aceton, men det är så otroligt litet avstånd mellan. Jag vågar ju inte heller direkt använda en multimeter för att kolla om de har kontakt, lär ju bränna prollen då. Det är i basen på en pin, och ser ut som en fläck, vet inte riktigt om den når fram till den andra pinnen eller inte

Visa signatur

VD för Glowpad UF