Permalänk

Nya priser på Telia Bredband

Telia sänker priserna på bredband, nya priser:

Upp till:
0,25 Mbit/s 239 kr
0,5 Mbit/s 309 kr
2 Mbit/s 339 kr
8 Mbit/s 389 kr
24 Mbit/s 419 kr

Mer info på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Soooft.
Blir dyrt med Telias 24 när man bor själv och betalar allt ur egen ficka

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Äntligen... Haft så mycket problem senaste tiden så jag borde nästa få pengar för att ha skiten. Men men

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Synd bara att dom priserna bara gäller när man har bundet abbonemang.
Dessa priser gäller utan bindning :

Upp till 0,25 Mbit/s 279 kr
Upp till 0,5 Mbit/s 339 kr
Upp till 2 Mbit/s 419 kr
Upp till 8 Mbit/s 439 kr
Upp till 24 Mbit/s 449 kr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniz
Synd bara att dom priserna bara gäller när man har bundet abbonemang.
Dessa priser gäller utan bindning :

Upp till 0,25 Mbit/s 279 kr
Upp till 0,5 Mbit/s 339 kr
Upp till 2 Mbit/s 419 kr
Upp till 8 Mbit/s 439 kr
Upp till 24 Mbit/s 449 kr

Varför klaga, det är ju bara fördel med att inte ha bindningstid, du kan ju säga upp bredbandet när du vill.

Jag har Telia bredband i 18 månader.

Så jag är bunden till telia, tills februari nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Varför klaga, det är ju bara fördel med att inte ha bindningstid, du kan ju säga upp bredbandet när du vill.

Jag har Telia bredband i 18 månader.

Så jag är bunden till telia, tills februari nästa år.

Helt riktigt är det fördel att inte ha bindningstid, det jag klagade på var att man var tvungen att binda sig för att få dom lägre månadsavgifterna. Dvs om jag inte binder mitt abbonemang så kostar 8 Mbit 50 :- mer än om jag bundit det.

Permalänk
Medlem

Tecknar du ett nytt abonnemang med 18månaders bidningstid eller förlänger ditt befintliga abonnemang med 12månader gäller följande priser:

Upp till:
0,25 Mbit/s 239 kr
0,5 Mbit/s 309 kr
2 Mbit/s 339 kr
8 Mbit/s 389 kr
24 Mbit/s 419 kr

Om du tecknar ett nytt abonnemang utan bindningstid eller har ett befintligt bredbandsabonnemang som du inte vill förlänga med en bindningstid gäller följande priser:

Upp till 0,25 Mbit/s 279 kr
Upp till 0,5 Mbit/s 339 kr
Upp till 2 Mbit/s 419 kr
Upp till 8 Mbit/s 439 kr
Upp till 24 Mbit/s 449 kr

Numera ingår det Telia Säker Surf i samtliga bredbandsabonnemang, det kan man beställa via Mina Sidor.
Telia Säker Surf är ett säkerhetsprogram med brandvägg och anti-virus program. Ungefär samma som Norton Internet Security.

Permalänk
Medlem

Efterlängtat!

Visa signatur

N/A

Permalänk

Så trevligt att man har Telia Gruppanslutning Bredband LAN då.

DL: ca 5.5-6 Mbit/s och UL: ca 6.5-7 Mbit/s för 278:-/mån

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Så trevligt att man har Telia Gruppanslutning Bredband LAN då.

DL: ca 5.5-6 Mbit/s och UL: ca 6.5-7 Mbit/s för 278:-/mån

Jahapp.. Då bor du väl i en lägehet lika stor som en skokartong mitt inne i stan bland massa oväsen, avgaser osv.

Jag är såååååååååå avundsjuk

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Vet någon om priserna sänks för dom som redan har bundet bredband, eller gäller det bara för nya kunder?

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Det gäller bara om du tecknar nytt eller tecknar om. Jag gjorde om mitt förut.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Inaktiv

bredbandspriserna, gäller också för alla som redan har ett bredbandsavtal med telia.
Jag tecknade mitt telia bredband i augusti, förra året och jag får lägre bredbandskostnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Så trevligt att man har Telia Gruppanslutning Bredband LAN då.

DL: ca 5.5-6 Mbit/s och UL: ca 6.5-7 Mbit/s för 278:-/mån

Bor mitt ute i bushen och har 6-7mbit ner. Ägd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Det gäller bara om du tecknar nytt eller tecknar om. Jag gjorde om mitt förut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
bredbandspriserna, gäller också för alla som redan har ett bredbandsavtal med telia.
Jag tecknade mitt telia bredband i augusti, förra året och jag får lägre bredbandskostnad.

Jag försökte kontakta telia via mail på deras sida, men just nu får man script error på deras sida.

Jag hoppas att Override har rätt

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

GÖTT Nu kanske ja kan övertala pappa till å Uppgradera till 2mbit, sitter med 0.5mbit nu, kan inte ha snabbare än 2mbit för ja bor 5,5km från telestationen.
:D:D

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Re: Nya priser på Telia Bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
Telia sänker priserna på bredband, nya priser:

Upp till:
0,25 Mbit/s 239 kr
0,5 Mbit/s 309 kr
2 Mbit/s 339 kr
8 Mbit/s 389 kr
24 Mbit/s 419 kr

Mer info på deras hemsida.

Men shit vad dyrt, jag pröjsar 298kr för 8mbit hos Tiscali (Spray), 512kbit kostar ju 10kr mer hos Telia.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk

betyder det att om jag ringer telia och säger att jag vi förlänga mitt namn med 18 månader får jag det billigare?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nya priser på Telia Bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Men shit vad dyrt, jag pröjsar 298kr för 8mbit hos Tiscali (Spray), 512kbit kostar ju 10kr mer hos Telia.

Jo men man får vad man betalar för, Telia har inte 50gigs(eller vad den nu är på) gräns som spray har..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nya priser på Telia Bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Jo men man får vad man betalar för, Telia har inte 50gigs(eller vad den nu är på) gräns som spray har..

Jag beställde från Tiscali innan det köptes upp av Spray, och har således ingen gräns alls...

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omega_X
Vet någon om priserna sänks för dom som redan har bundet bredband, eller gäller det bara för nya kunder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Det gäller bara om du tecknar nytt eller tecknar om. Jag gjorde om mitt förut.

Du kan kontakta Telia och be dem binda upp dig ytterligare 12månader med ditt befintliga abonnemang och få billigare månadskostnad.

Tex: har du 6månaders bindningstid kvar så blir det 6+12=18mån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
betyder det att om jag ringer telia och säger att jag vi förlänga mitt namn med 18 månader får jag det billigare?

Svar: Ja. Men du binder dig endast 12mån för att få det billigare.

Permalänk
Inaktiv

Om du redan är bunden till telia, så behöver du inte förlänga ditt avtal.
När jag ringde telia och frågade, om jag, som redan är bunden sedan augusti förra året, behövde förlänga mitt avtal, så sa supporten att jag inte behövde det.

Prissänkningen gäller för alla som binder sig till telia och för de kunder som redan är bundna till telia.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Om du redan är bunden till telia, så behöver du inte förlänga ditt avtal.
När jag ringde telia och frågade, om jag, som redan är bunden sedan augusti förra året, behövde förlänga mitt avtal, så sa supporten att jag inte behövde det.

Prissänkningen gäller för alla som binder sig till telia och för de kunder som redan är bundna till telia.

Tack för det svaret, slipper man sätta sig i kön om nån timme eller två

En annan positiv sak är Säker surf ingår om man har Telias bredband, värde 50kr. Nackdelen är om man har fler datorer så får man betala 50kr per dator utöver den som är gratis, har du 4 datorer så betalar du för 3 datorer om du nu vill ha till alla

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Om du redan är bunden till telia, så behöver du inte förlänga ditt avtal.
När jag ringde telia och frågade, om jag, som redan är bunden sedan augusti förra året, behövde förlänga mitt avtal, så sa supporten att jag inte behövde det.

Prissänkningen gäller för alla som binder sig till telia och för de kunder som redan är bundna till telia.

Fel fel fel, i så fall måste den personen du prata med sitta väldigt tappat bakom flötet.

Du måste +12mån för att få det billigare.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nya priser på Telia Bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Men shit vad dyrt, jag pröjsar 298kr för 8mbit hos Tiscali (Spray), 512kbit kostar ju 10kr mer hos Telia.

shit va dyrt, själv betalar jag 180kr för 10mbit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
Fel fel fel, i så fall måste den personen du prata med sitta väldigt tappat bakom flötet.

Du måste +12mån för att få det billigare.

Nej, nej, nej. Du har inte läst ordentligt i så fall.
Det står att det gäller för de som redan är kunder också.

Hon frågade om jag ville förlänga mitt abonnemang 18 månader till, men det ville jag inte.
Men behövde inte göra det, sa hon.

Står så här på telias sida:

Citat:

[B]Redan kund hos oss[B]
Fortsätt surfa som vanligt i 18 mån till lägre månadavgift så får du dessutom ringa för
0 kr/min kvällar och helger. Antivirus och brandvägg ingår nunera i ditt abonnemang!

Jag behövde inte beställa något alls, då jag redan är kund hos telia och har drygt ett år kvar
på abonnemangstiden för mitt bredbandsavtal.

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av Override
Nej, nej, nej. Du har inte läst ordentligt i så fall.
Det står att det gäller för de som redan är kunder också.

Hon frågade om jag ville förlänga mitt abonnemang 18 månader till, men det ville jag inte.
Men behövde inte göra det, sa hon.

Taget ifrån Telias hemsida ( http://www.telia.se/ ) :

Fortsätt surfa med Telia i ytterligare 18 månader så får du lägre månadsavgift på ditt bredband. Antivirus och brandvägg ingår numera i ditt bredbands_abonnemang. Dessutom får du ringa för 0 kr/min kvällar och helger.

Dem binder dig 18månader om du vill ha en lägre månadsavgift.

Permalänk
Medlem

Vad hemskt att förlänga sitt abonemang lite då. Vet inte hur ni gör, men jag håller inte på och byter isp var 3e vecka iaf. Är väl snart inne på mitt 4e år med telia nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniz
Helt riktigt är det fördel att inte ha bindningstid, det jag klagade på var att man var tvungen att binda sig för att få dom lägre månadsavgifterna. Dvs om jag inte binder mitt abbonemang så kostar 8 Mbit 50 :- mer än om jag bundit det.

Det är väl ganska logiskt? Telia vill ju självklart att du binder ditt abonnenmang

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nya priser på Telia Bredband

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
shit va dyrt, själv betalar jag 180kr för 10mbit

Sen antar jag att du bor i studentlägenhet, kan vara värt å nämna

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös