Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Jag har inte blivit av med lösenordet+ att jag har ej fått uppgraderignskoden. nån mer som har samma problem

Uppgraderingskod? Det fick inte jag någon. Det tar 7 dagar för telia att uppgradera hastigheten för en kund.

När jag uppgraderade från Telia 8000 till Telia 24mbit, så sa kundtjänst att det skulle ta 7 dagar, innan det var färdigt.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade nyss till 2Mbit från 0,5.
Ringde kundtjänsten och frågade hur lång tid det skulle ta. Imorgon skulle ändringen ske sade dom.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Uppgraderade nyss till 2Mbit från 0,5.
Ringde kundtjänsten och frågade hur lång tid det skulle ta. Imorgon skulle ändringen ske sade dom.

Jaså? då får jag nog mitt 8a imorrn också....

när jag uppgrade från 0.5 -> 2 så fixade han det undertiden vi pratade, bara å starta om modemet.

Nu när vi beställde 8mbit så sa han upp till 10 dagar, så antagligen så lägger dom en bunke beställningar å kör ut alla samma dag... till vilken nytta vet jag inte, men man kan hoppas att jag får det imorrn iafl

Permalänk

men jag är lite orolig. Jag har ej fått bort mitt inloggnings lösenord, + att vi betalar för telias säkerhetstjänst+ ingen post om att man kan uppgradera. Ska jag ringa och be dem uppgradera för det ee ju gratis nu ?? :(:(

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

telias 24 mbit har ju bara 1mbit up hur dåligt som helst men anars kannon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Uppgraderingskod? Det fick inte jag någon. Det tar 7 dagar för telia att uppgradera hastigheten för en kund.

När jag uppgraderade från Telia 8000 till Telia 24mbit, så sa kundtjänst att det skulle ta 7 dagar, innan det var färdigt.

Kan bero på att dom måste göra en fysisk omkoppling i stationen, är inte 100% säker på det dock. Det är 2 olika dsl format så det är därför jag gissar på att det är en fysisk omkoppling.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Kan bero på att dom måste göra en fysisk omkoppling i stationen, är inte 100% säker på det dock. Det är 2 olika dsl format så det är därför jag gissar på att det är en fysisk omkoppling.

Nej, omkopplingen gjordes automatiskt, sa kundtjänst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Nej, omkopplingen gjordes automatiskt, sa kundtjänst.

Ok, ska inte gå emot det eftersom jag inte har koll på det :).
Tanken var mer att det var 2 olika dsl format och att det då skulle stå olika Dslam i stationen. Men när jag tänker efter så stämmer nog inte det.

Kanske skulle skriva att jag fick ett fint brev från TeliaSonera idag. Står att man kan få lägre pris på bredband om man binder sig i 18 månader och väljer Telia Alltid :). Men som vi nu vet så stämmer inte det till 100% eftersom dom näjde sig med att jag band mig i 12 månader.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Jobbigt att man måste låsa sig så länge. Får jag ett jobb så kommer jag att flytta på direkten och då blir det Bredbandsbolaget. Man vill ju inte behöva betala i massa månader till Telia då precis.

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Sötast

Alltså, nu kan jag inte göra mer än att säga att vissa på telia är nötter...

vi beställde +12 mån bindningstid + uppgradering till 8mbit så att vår månadskonstnad skulle hamna på 389:-/mån

Idag fick jag bekräftelse:

"blablabla Bekräftar härmed att ni har bytt avtalsform från gruppanslutning -> adsl bredband" EH, okej. inte varje dag man har gruppanslutning i villa.

"blablabla tack för fortsatt förtroende, blablabla priset för det nya är 449:-/mån" SUCK

fick allting bekräftat av försäljaren vi pratade med... 8mbit för 389:-/mån, då får man väl sitta i telefonkö halva dagen imorrn :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Nej, omkopplingen gjordes automatiskt, sa kundtjänst.

Here we go again, från 0.25 upp till 8Mbit går det oftast på en gång då det är samma adsl-plattform (BIA). Ska man uppgr. från 8 till 24 och man ligger på en BIA-plattform tar det ca: 7 dagar då ett plattformsbyte till HSI är nödvändigt. Ligger man redan på HSI tar det ett dygn eller ibland ännu snabbare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Here we go again, från 0.25 upp till 8Mbit går det oftast på en gång då det är samma adsl-plattform (BIA). Ska man uppgr. från 8 till 24 och man ligger på en BIA-plattform tar det ca: 7 dagar då ett plattformsbyte till HSI är nödvändigt. Ligger man redan på HSI tar det ett dygn eller ibland ännu snabbare.

Så du säger att Alla på telia kundtjänst ljuger? Kundtjänst sa att det skulle gå per automatik, och att det skulle ta upp till 7 dagar, att göra omkopplingen.

Så jag går på vad kundtjänst säger.

Permalänk
Sötast

Såja, nu har man pratat med telia också, dom hade tydligen "fel i systemet" då vi beställde, så idag ska allting vara bra, och så skulle vi få 8mbit den 30:e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Såja, nu har man pratat med telia också, dom hade tydligen "fel i systemet" då vi beställde, så idag ska allting vara bra, och så skulle vi få 8mbit den 30:e

Hmm, enligt brevet som man fick från telia skulle man ju logga in på www.telia.se/surfnytt med koden man fick med. Men den sidan funkar fan inte. Så jag beställde uppgradering från ett annat ställe på hemsidan och jag har inte fått nån bekräftelse eller nåt? Det var i måndags.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

jag beställde igår hur lång tid tar det innan 2mbit kommer

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Så du säger att Alla på telia kundtjänst ljuger? Kundtjänst sa att det skulle gå per automatik, och att det skulle ta upp till 7 dagar, att göra omkopplingen.

Så jag går på vad kundtjänst säger.

Degeneration har rätt. De är tvungna att åka ut till telestationen och koppla om dig fysiskt. adsl och adsl2+ ligger på olika maskiner. Dom på telia menar dom automatiskt "att du inte behöver göra något". Om du byter från 0,25 -> 8 så knappar dom bara in det på deras dator. Sen om du ska uppgradera till 24mbit blir dom tvungna att skicka ut tekniker och koppla om dig

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Hmm, enligt brevet som man fick från telia skulle man ju logga in på www.telia.se/surfnytt med koden man fick med. Men den sidan funkar fan inte. Så jag beställde uppgradering från ett annat ställe på hemsidan och jag har inte fått nån bekräftelse eller nåt? Det var i måndags.

Say wot? jag har då inte fått nåra koder, jag ringde till telia å bad om uppgradering...färdigt sa dom.... (sen var det ju problem) men nåra koder har jag inte hört något om alls.

Swe-clockering : www.telia.com hur svårt kan det vara?
ELLER så läs igenom tråden... shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
Degeneration har rätt. De är tvungna att åka ut till telestationen och koppla om dig fysiskt. adsl och adsl2+ ligger på olika maskiner. Dom på telia menar dom automatiskt "att du inte behöver göra något". Om du byter från 0,25 -> 8 så knappar dom bara in det på deras dator. Sen om du ska uppgradera till 24mbit blir dom tvungna att skicka ut tekniker och koppla om dig

TACK!!!

Permalänk

Allexz........

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
Allexz........

Ja?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
jag beställde igår hur lång tid tar det innan 2mbit kommer

Ca 24 år troligtvis

Visa signatur

AMD 2500+ @ 3200+ , 512 DDR , Ge Cube Radeon 9800 Pro , 120 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
En annan dag kanske du bosätter dig ute på landet och blir tvungen att kolla efter vad det finns för lösningar och då får man ta det som finns och hoppas på bättre. Därmed inte sagt att du ska flytta nånstans, men jag menar att alla inte har samma förutsättningar som du har och det är definitivt bra att folk diskuterar priserna för *dsl för det är där dom flesta kunderna finns. Alla bolag eller kommuner har råd att bygga fiber och alla byar kan inte skapa ekonomiska föreningar för att själva bygga ut fiber.

Jag är smärtsamt medveten om hur det är att vara fast "på landet" med endast Telia som alternativ. Been there, done that. Det var därför jag visade medlidande med dem som inte har något val.

Permalänk
Medlem

"Hmm, enligt brevet som man fick från telia skulle man ju logga in på www.telia.se/surfnytt med koden man fick med. Men den sidan funkar fan inte. Så jag beställde uppgradering från ett annat ställe på hemsidan och jag har inte fått nån bekräftelse eller nåt? Det var i måndags."

Samma som hände mig.. undrar när det kommer kicka in.. Eller om jag gjort fel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
"Hmm, enligt brevet som man fick från telia skulle man ju logga in på www.telia.se/surfnytt med koden man fick med. Men den sidan funkar fan inte. Så jag beställde uppgradering från ett annat ställe på hemsidan och jag har inte fått nån bekräftelse eller nåt? Det var i måndags."

Samma som hände mig.. undrar när det kommer kicka in.. Eller om jag gjort fel..

Jag kunde surfa in på den adressen och skriva in koden. Det var för några dar sedan. Väntar nu på snigelposten med bekräftelsen.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
"Hmm, enligt brevet som man fick från telia skulle man ju logga in på www.telia.se/surfnytt med koden man fick med. Men den sidan funkar fan inte. Så jag beställde uppgradering från ett annat ställe på hemsidan och jag har inte fått nån bekräftelse eller nåt? Det var i måndags."

Samma som hände mig.. undrar när det kommer kicka in.. Eller om jag gjort fel..

Det tar några dagar innan bekräftelse kommer, tänk på att trycket nu är hårt på Telia efter ett sånt här "erbjudande".

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Väcker upp den här tråden...

Hur lång tid tar det för Telia att uppgradera 0.5Mbit -> 2Mbit?
Vi har väntat i 3 veckor nu utan att få nå snabbare....

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Väcker upp den här tråden...

Hur lång tid tar det för Telia att uppgradera 0.5Mbit -> 2Mbit?
Vi har väntat i 3 veckor nu utan att få nå snabbare....

Max 10arbetsdagar, ring till Kundtjänst och kolla med dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Väcker upp den här tråden...

Hur lång tid tar det för Telia att uppgradera 0.5Mbit -> 2Mbit?
Vi har väntat i 3 veckor nu utan att få nå snabbare....

Då har nått gått jäkligt snett, ska inte ta mer än 7 arbetsdagar. Ring in på 020-22 21 00 och kolla vad som hänt.

Permalänk

Jupp, räckte med att man ringde till dom så fixade dom det direkt

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .