Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Skrivet av ashashiva:

Hej, när får ni in Lenovo Y500 laptops igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!
Den beräknas komma in den 20 mars igen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!
Beställde XBOX 360 SLIM 250GB + FORZA 4 + SKYRIM + 1 MONTH LIVE och tack för en snabb leverans!
Men installerade skyrim igår med koden jag fick. Detta blev tydligen på franska. Kan jag ändra språket nånstans? Jag har försökt leta efter det men har inte hittat.

Tack

Permalänk
Skrivet av storper:

Hej!
Beställde XBOX 360 SLIM 250GB + FORZA 4 + SKYRIM + 1 MONTH LIVE och tack för en snabb leverans!
Men installerade skyrim igår med koden jag fick. Detta blev tydligen på franska. Kan jag ändra språket nånstans? Jag har försökt leta efter det men har inte hittat.

Tack

Hej!
Menyspråk ska ni ha möjlighet att ändra i spelets meny, alternativt i xboxens systemmeny. Om inte detta går så har jag tyvärr inte något bra förslag.
Kontakta vår kundservice om ni inte får till det. Ni når dom på 08-553 44 900 alternativt kundservice@dustinhome.se

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Beställde samma paket och även jag har fått en fransk version av Skyrim. Med mina högst begränsade franskakunskaper hittar jag inget alternativ för att byta språk. Även röster i spelet är på franska, så tror det rör sig om en fransk spelversion. (Ska tilläggas att huvuddelen av dokumentationen och texten på paketet som allt kom i var på franska också. Restparti?)
Jag kommer höra av mig till kundtjänst imorgon.

Permalänk
Skrivet av Echelon:

Beställde samma paket och även jag har fått en fransk version av Skyrim. Med mina högst begränsade franskakunskaper hittar jag inget alternativ för att byta språk. Även röster i spelet är på franska, så tror det rör sig om en fransk spelversion. (Ska tilläggas att huvuddelen av dokumentationen och texten på paketet som allt kom i var på franska också. Restparti?)

Okej! Bra att du hörde av dig. Jag ska kontrollera detta vidare. Och gör så att ni kontaktar kundtjänst.
Mycket skumt

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej
Köpte ett asus xonar dgx och min mic ger knastrande ljud då och då nu. Gjorde inte så förut. hör även fortfarande ett susande när jag har högsta volym på.
Jag är inte så bra på ljudkort men är det meningen att det ska kännas som om man nergraderat sig när man skaffat externt ljudkort?
Jag har ett Turtlebeach x12 headset.

Permalänk
Medlem

Ni verkar inte ha kvar Sonos olika högtalare längre. Är det något som ni tänker ta in framöver?

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hej
Köpte ett asus xonar dgx och min mic ger knastrande ljud då och då nu. Gjorde inte så förut. hör även fortfarande ett susande när jag har högsta volym på.
Jag är inte så bra på ljudkort men är det meningen att det ska kännas som om man nergraderat sig när man skaffat externt ljudkort?
Jag har ett Turtlebeach x12 headset.

Tja!
Det låter inte helt rätt. Och ditt headset fungerar bra i andra enheter? Om ja så är det något galet med kortet. Då måste ni kontakta vår kundservice och felanmäla detta. Ni når dom på 08-553 44 900 eller kundservice@dustinhom.se

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av opox:

Ni verkar inte ha kvar Sonos olika högtalare längre. Är det något som ni tänker ta in framöver?

Hej!
Vi har valt att plocka bort sonos tillfälligt PGA osäker leveranstid. De kan inte ge oss något datum. Högtalarana kommer upp igen så fort vi får ett besked från Sonos.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Nej Dustin har faktiskt skött sig bra med lev, garanti och support.
Har aldrig haft problem med er.
Sen kan priserna va lite höga ibland vilket i dom flesta fall gör att jag handlar av andra nätbolag.

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Skrivet av Roxxer:

Nej Dustin har faktiskt skött sig bra med lev, garanti och support.
Har aldrig haft problem med er.
Sen kan priserna va lite höga ibland vilket i dom flesta fall gör att jag handlar av andra nätbolag.

Hej!
Kul att höra att ni är nöjd med oss. Vi kollar alltid över priserna och vi tror och hoppas att vi har konkurrenskraftiga priser i 90% av fallen.
Sen kommer det självklart vara så att vi inte billigast på allt, det är en omöjlighet
Ha en bra dag.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echelon:

Går det inte att byta språk i langu filen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Kul att höra att ni är nöjd med oss. Vi kollar alltid över priserna och vi tror och hoppas att vi har konkurrenskraftiga priser i 90% av fallen.
Sen kommer det självklart vara så att vi inte billigast på allt, det är en omöjlighet
Ha en bra dag.

Förstår att det är en hård marknad, o en liten slant måste man ju tjäna
Annars blir inte frugan glad:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roxxer:

Går det inte att byta språk i langu filen?

Xboxversion om jag inte har missförstått.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Xboxversion om jag inte har missförstått.

Aha hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för ett perfekt köp!

Ert pris på GTX 660 Ti var ju galet, så jag slog till. Har aldrig handlat från er förr så man var lite skeptisk. Dock var det perfekt, beställde igår vid 5-tiden och det var framme idag. Tack!

Fick dock inte med Assassins Creed 3-koden som det står, utan koder för Planetside 2. Ni kanske ska ändra det

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag och en polare fick hem våra GTX Titan-kort igår, riktiga bestar till kort! Dock saknar vi kupongerna för free-to-play krediterna, jag köpte korten via Dustin, inte Dustin Home, men det ska väl inte spela nån roll?

Permalänk

Hej Dustin.

Jag undrar ifall ni kan eventuellt ta fram ett kostnadsförslag på att byta ut CPU-socket på ett Asus P9X79 Pro. (Jag vet att det kommer bli dyrare än köpa nytt moderkort, men det är Folksam som kräver att jag har ett kostnadsförslag från er först innan de ersätter kortet). Det är pins på CPU-socket som blivit skadade samt att kortet är dött av någon anledning, mest troligt kortslutning när jag slog på datorn p.g.a de skadade pin's så det är utom räddning, men Folksam vill ändå veta vad det skulle ev. kunna kosta att felsöka och laga ett dött kort med skadade pins.

Permalänk
Medlem

Jag beställde nyligen ett gäng såna här hårddiskar: http://www.dustinhome.se/product/5010668420/seagate-desktop-4...

I väntan på leverans har jag några frågor. Det tycks råda en viss förvirring angående rotationshastigheten på dessa diskar. I Sverige tycks konsensus vara att de är 7200 RPM, men på andra sidan atlanten skriver de 5900 RPM (http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168221783...). Är ni verkligen säkra på att den är 7200 RPM? Var kommer den uppgiften ifrån?

En annan fråga gäller garantin. Seagate listar 1 års tillverkargaranti på disken, men ni skriver att den har 2 års garanti. Har jag då 2 års garanti eftersom det stod så när jag beställde den?

Slutligen så verkar leveransdatumet ändras från dag till dag. Den 8e stod det när jag beställde, sen ändrades det till den 18e och nu står det 1-2 dagar. När kan jag förvänta mig att diskarna kommer egentligen?

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Vill bara tacka för ett perfekt köp!

Ert pris på GTX 660 Ti var ju galet, så jag slog till. Har aldrig handlat från er förr så man var lite skeptisk. Dock var det perfekt, beställde igår vid 5-tiden och det var framme idag. Tack!

Fick dock inte med Assassins Creed 3-koden som det står, utan koder för Planetside 2. Ni kanske ska ändra det

Hej!
Enligt den info jag har ska Assassins ingå. Kontakta vår kundservice, så ska vi se vad som kan göras.

Skrivet av Scuttle:

Hejsan, jag och en polare fick hem våra GTX Titan-kort igår, riktiga bestar till kort! Dock saknar vi kupongerna för free-to-play krediterna, jag köpte korten via Dustin, inte Dustin Home, men det ska väl inte spela nån roll?

Tja!
Jag måste kolla detta med vår produktavdelning. Jag återkommer så fort jag har mer info.

Skrivet av babbelfisk:

Hej Dustin.

Jag undrar ifall ni kan eventuellt ta fram ett kostnadsförslag på att byta ut CPU-socket på ett Asus P9X79 Pro. (Jag vet att det kommer bli dyrare än köpa nytt moderkort, men det är Folksam som kräver att jag har ett kostnadsförslag från er först innan de ersätter kortet). Det är pins på CPU-socket som blivit skadade samt att kortet är dött av någon anledning innan de blev skadat så det är utom räddning, men Folksam vill ändå veta vad det skulle ev. kunna kosta att felsöka och laga ett dött kort med skadade pins.

Hej!
Jag ska kolla om det går. Jag måste prata med vår kundservice. Jag återkommer när jag har mer info.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Enligt den info jag har ska Assassins ingå. Kontakta vår kundservice, så ska vi se vad som kan göras.

Tja!
Jag måste kolla detta med vår produktavdelning. Jag återkommer så fort jag har mer info.

Hej!
Jag ska kolla om det går. Jag måste prata med vår kundservice. Jag återkommer när jag har mer info.

Jag kan rekommendera "Citera flera", men jag förstår att det ibland är lätt att glömma.

*Inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av rockjet:

Jag beställde nyligen ett gäng såna här hårddiskar: http://www.dustinhome.se/product/5010668420/seagate-desktop-4...

I väntan på leverans har jag några frågor. Det tycks råda en viss förvirring angående rotationshastigheten på dessa diskar. I Sverige tycks konsensus vara att de är 7200 RPM, men på andra sidan atlanten skriver de 5900 RPM (http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168221783...). Är ni verkligen säkra på att den är 7200 RPM? Var kommer den uppgiften ifrån?

En annan fråga gäller garantin. Seagate listar 1 års tillverkargaranti på disken, men ni skriver att den har 2 års garanti. Har jag då 2 års garanti eftersom det stod så när jag beställde den?

Slutligen så verkar leveransdatumet ändras från dag till dag. Den 8e stod det när jag beställde, sen ändrades det till den 18e och nu står det 1-2 dagar. När kan jag förvänta mig att diskarna kommer egentligen?

Hej.
Ber om ursäkt för sent svar. Informationen om disken har vi fått från Seagate. Både när det gäller garantin och specifikation.
Vi har lagt om beställningen till vår distributör och vi räknar med att den dyker upp till vårat lager denna vecka.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Hej Dustin.

Då jag vet att kostnaden kommer överstiga priset för ett nytt kort med stor marginal OM det ens går att utföra så räcker det med att ni skriver att det inte går att reparera (vilket det mest troligt inte gör då kortet är dött av oklar anledning och pin's blivit böjda när jag har flyttat kortet. Folksam är bara så kräsna och litar inte på mitt ord, utan kräver att Dustin säger att det inte går, alt. att reperation är asdyrt.

Permalänk
Skrivet av babbelfisk:

Hej Dustin.

Då jag vet att kostnaden kommer överstiga priset för ett nytt kort med stor marginal OM det ens går att utföra så räcker det med att ni skriver att det inte går att reparera (vilket det mest troligt inte gör då kortet är dött av oklar anledning och pin's blivit böjda när jag har flyttat kortet. Folksam är bara så kräsna och litar inte på mitt ord, utan kräver att Dustin säger att det inte går, alt. att reperation är asdyrt.

Jag har inte fått svar från vår kundservice än. Men precis som du säger så kommer det OM det går vara svindyrt. Finns inte en chans i världen att det kommer vara billigare än ett nytt kort.

Så Dustins råd är ett nytt kort. Då reperation kommer vara dyrt.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej Dustin!

Kommer ni att ta in Microsoft Intellimouse 3.0 igen?

// Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej.
Ber om ursäkt för sent svar. Informationen om disken har vi fått från Seagate. Både när det gäller garantin och specifikation.
Vi har lagt om beställningen till vår distributör och vi räknar med att den dyker upp till vårat lager denna vecka.

Tack för svar! Bättre sent än aldrig

Jag fick diskarna idag, betydligt tidigare än jag hade räknat med och innan någon annan butik hade dem i lager. Det är härligt att se att ni håller samma höga kvalitet som för 15 år sedan när jag började handla hos er!

Jag måste dock meddela att specifikationerna ni har fått från Seagate inte stämmer. Det är definitivt en 5900 RPM disk! Disken rapporterar själv 5900 RPM, vilket jag bekräftade med en egen mätning (frekvensanalys på diskens vibrationer visar en topp vid 99 Hz, dvs 5900 RPM). Det kan nog vara en bra idé att ändra detta i er beskrivning så snart som möjligt.

Permalänk
Skrivet av rockjet:

Tack för svar! Bättre sent än aldrig

Jag fick diskarna idag, betydligt tidigare än jag hade räknat med och innan någon annan butik hade dem i lager. Det är härligt att se att ni håller samma höga kvalitet som för 15 år sedan när jag började handla hos er!

Jag måste dock meddela att specifikationerna ni har fått från Seagate inte stämmer. Det är definitivt en 5900 RPM disk! Disken rapporterar själv 5900 RPM, vilket jag bekräftade med en egen mätning (frekvensanalys på diskens vibrationer visar en topp vid 99 Hz, dvs 5900 RPM). Det kan nog vara en bra idé att ändra detta i er beskrivning så snart som möjligt.

Hej igen.
Tack för att du meddelade detta. Ska genast skicka detta vidare till vår produktavdelning. Om ni vill göra ett återköp eller liknande, kontakta då genast vår kundservice. Det är inte OK att det står en sak och det sedan är en annan.

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Kontaktade kundtjänst som du sa åt mig. Var helt underbart, Dustin skickade en voucherkod till mig även om jag fick med två av Nvidias F2P-bundle när jag egentligen borde ha fått en. Vill tacka er igen, kommer definitivt handla från er igen!

Permalänk

Hej Dustin
har en fråga angående fyndvara produkter
det står levereras med tillverkargaranti viket jag antar är att man får ta ut garantin hos tillverkare

undrar bara då om ni erbjuder tjänsten att ta ut garantin åt än eller får man göra det själv?
ursäkta för någorlunda dum fråga men undrar bara

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,
jag har precis startat en tråd ang EA-spel där en kommentar från er efterfrågas.
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1195254-art...

Mvh

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.