SE Sync Station/File manager fungerar inte längre

Permalänk

SE Sync Station/File manager fungerar inte längre

Hade en massa problem med bland annat att få Fjärrstyrning av datorn att fungera med min mobil (k750i) och kollade runt lite. Bytte då ut Microsofts bluetooth-konfprogram mot WIDCOMM Bluetooth Software 4.0.1.700 vilket löste det problemet ypperligt.

Verkar för övrigt vara ett mer kompetent program. Nu blev det dock så att SonyEricssons programvaror Sync Station och FileManager vägrar ansluta till min mobiltelefon längre.

Någon som har haft samma problem? Någon som har en lösning?

edit: Har för övrigt en bluetoothadapter från Trust med de senaste drivarna vad jag vet.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

stödjer din BT-adapter HID?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
stödjer din BT-adapter HID?

What? Vad har det med saken att göra? Är ju inte fjärrkontrollen jag har problem med ju! ^o)...å JA, det gör den.

Är alltså SEs programvaror som slutat fungera. Naturligtvis kan jag använda andra programvaror som float...men är liksom inte svar på frågan.

edit: Verkar för övrigt som att inte float heller fungerar nu! :'( Då blev problemet genast större.

Verkligen ingen mer än jag som har eller haft detta problem?

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

det problem jag hade var att SE-programvaror samt telefonen endast stödjer BT som har HID ...

verkar som om när du tog bort MS BT-config så försvann även SE-programen samt FMA ... provat installera om dom? om inte så ligger nog problemet i det BT-config program du laggt in ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
det problem jag hade var att SE-programvaror samt telefonen endast stödjer BT som har HID ...

verkar som om när du tog bort MS BT-config så försvann även SE-programen samt FMA ... provat installera om dom? om inte så ligger nog problemet i det BT-config program du laggt in ...

Okej, nu förstår jag. Har inte testat att ominstallera...dock fungerar HID förträffligt nu, men inte innan när SE-programmen fungerade. Var just HID-funktionaliteten jag var ute efter och därför jag installerade WIDCOMM istället för windows egna.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

SE programvaran kommunicerar via ett seriellt gränsnitt, inte HID.
HID används enbart för Fjärrstyrningen.

Widcomm programvaran är den enklaste att använda, imo, för den är logisk och enkel o hitta det man behöver plus att det är lätt att konfigurera det jag vill. Winxp sp2 drivarna gillar jag inte. men iaf.

För att du ska kunna synkronisera osv med SE programvaran så måste du ansluta en Bluetooth Serial Port, förslagsvis genom att högerklicka på Bluetooth ikonen nere vid klockan och sedan Quick Connect -> Serial Port -> Find Device / Namnet på din K750i.

När du gjort detta så säger programvaran att Serial Port är konfigurerat på Com x.
Gå då till Kontrollpanelen -> Alternativ för Phone Monitor -> Com-portar fliken och klicka på Com x som nyss skapades och klicka på aktivera knappen.
Klicka på OK och Voila, nu ska det funka med SE programvaran.

Visa signatur

beep bop bop

// Pontus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockz
SE programvaran kommunicerar /.../ inte HID.
HID används enbart för Fjärrstyrningen.

Hehe...är jag fullt medveten om!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sockz
Widcomm programvaran är den enklaste att använda, imo, för den är logisk och enkel o hitta det man behöver plus att det är lätt att konfigurera det jag vill. Winxp sp2 drivarna gillar jag inte. men iaf.

För att du ska kunna synkronisera osv med SE programvaran så måste du ansluta en Bluetooth Serial Port, förslagsvis genom att högerklicka på Bluetooth ikonen nere vid klockan och sedan Quick Connect -> Serial Port -> Find Device / Namnet på din K750i.

När du gjort detta så säger programvaran att Serial Port är konfigurerat på Com x.
Gå då till Kontrollpanelen -> Alternativ för Phone Monitor -> Com-portar fliken och klicka på Com x som nyss skapades och klicka på aktivera knappen.
Klicka på OK och Voila, nu ska det funka med SE programvaran.

Tack för ett mycket bra svar! Precis det jag ville ha! Fungerar utmärkt nu...å M$ drivis slipper jag också!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***