Bilder på era gamla spelkartonger [nostalgi]

Permalänk
Medlem

Bilder på era gamla spelkartonger [nostalgi]

Efter ett litet återbesök bland min samling gamla spelkartonger från åren som gått så kom jag på att det kunde vara kul att se andras gamla boxar.
Därför lägger jag här upp ett urval av mina gamla spel. Jag valde de som jag haft mest glädje av och som börjar bli några år...

Inga spel i dvd-boxar får lägga upp i tråden, bara äldre än 2000.
Skoj om någon kunde visa någon riktigt gammal låda.

Bilderna går att klicka på för en större bild.

Detta har jag aldrig sett sedan dess i kartong...

Notera den gigantiska manualen till vänster...

Ett av mina flera ejay-program... Någonstans började man iallafall

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

aja synd att man inte har en kamera kunde slanga upp pic's pa mina gammla amiga spel kartonger hehe.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

den första som postar en bild på kartongen till homm2 får en puss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
den första som postar en bild på kartongen till homm2 får en puss

synd att jag inte har en kamera då. har nämligen stor lådan med homm+homm2+homm2 exp ligandes här:D faktsitk ett av få spel som jag inte hittat:D

Permalänk
Medlem

Slängde en del kartonger för nått halvår sen då jag inte orkade ha kvar dom däremot har jag kvar vissa klassiker som Warcraft 2 och Sim City 2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
den första som postar en bild på kartongen till homm2 får en puss

Bör man skämmas om man har alla sånna dära gamla kartonger liggande ute i ladan i nån kartong? HOMM2 har jag ju faktiskt... HOMM3 också...

Master of Orion har jag skiva till vet jag. Men har nog aldrig spelat det.

//Kaptens

Permalänk
Medlem

Har väl C&C liggandes nånstans, skivorna är dock borta :(, sen Caesar 2 liggger här, men har ingen kamera ändå.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

for i tide sa var det vall bara stora kartonger som gallde?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fan.. Jag har hur jävla många kartonger som helst, dock ingen kamera till mitt förfogande.

Permalänk
Medlem

Hur får jag så att bilderna blir till en bild direkt i tråden och ingen länk

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

[ img ]url till bilden[/ img ]
utan mellanrummen

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Hade många trevliga stunder med detta spel.

EDIT:

Måste bara ha med detta också, hade väldigt roligt med det här också.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Inget precis kartong eller PC-spel, men det skiter jag i

Dessa spel har slukat många hundratals sköna timmar av mitt liv

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
[ img ]url till bilden[/ img ]
utan mellanrummen

Tack
Jag lägger upp mina bilder imorgon om det inte är alltför bra väder

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Re: Bilder på era gamla spelkartonger [nostalgi]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD

VILL HA VILL HA VILL HA!!! tror att min bror lånade ut mitt sånt här, fick aldrig tillbaks det :(:(:(

det roligaste spelet i världen!

Tror vi har några gamla lådor, C&C, ZOOL2 osv.. + cd skivor

Permalänk
Medlem

Ja usch va med minnen man har... Tyvärr saknar jag en hel del lådor eftersom jag ganska nyligen flyttat till en 28m/2 lägenhet med min tjej. Har en massa hela lådor på bland annat stonekeeper och ett gammalt RPG som heter något med A (en stor djungel på framsidan...
Men håll till godo så länge av det jag har.

Permalänk
Medlem

Rally Championship! Fyfan vad kul det var! Har både det, expansionen (X-Miles) och International! Och för att inte tala om AoE! Synd att jag inte har kvar kartongerna och att skivorna har legat lösa i bokhyllan utan fodral :/

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

är ni människor inte äldre? Massa psx och snes spel. vart är amiga spelen? vart är commodore64 spelen?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Ja usch va med minnen man har... Tyvärr saknar jag en hel del lådor eftersom jag ganska nyligen flyttat till en 28m/2 lägenhet med min tjej. Har en massa hela lådor på bland annat stonekeeper och ett gammalt RPG som heter något med A (en stor djungel på framsidan...
Men håll till godo så länge av det jag har.
http://members.chello.se/meat4u/bilder/nostalgi.jpg

Ser att du har Alundra där i din samling.. Har en kopia själv i hyllan. Riktigt bra spel tycker jag, bland de bästa RPG jag spelat tillsammans med FF-serien, Secret of Mana, Wild Arms etc.

Tog en bild på några GB-spel jag har nu när vi är på temat även om det är lite offtopic.

(Super Mario Land, Donkey Kong Land, Hyper Lode Runner, Pocket Music (inte så gammalt), Zelda: Links Awakening, Tetris, Chessmaster, R-Type, Mega Man 3, Turrican)

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
är ni människor inte äldre? Massa psx och snes spel. vart är amiga spelen? vart är commodore64 spelen?

Som sagt... Har en massa hemma hos min mor och far. Bland annat en gammal commendore 64 komplett med bandare och allt. Plus ett 10-tal Nes spel (eftersom mina hjärndöda storebröder sålde ett 20 tal spel i början på 90-talet för att ha råd att supa en helg under studenten).

Är det btw någon annan som har spelat stonekeeper? Fruktansvärt bra och svårt spel.

Permalänk

Lägligt. Jag har alla mina gamla spelkartonger i ett antal soppåsar i vardagsrumet som ska kastas imorn:p Orkar fan inte med dom längre, bara dammar och tar plats.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Ja usch va med minnen man har... Tyvärr saknar jag en hel del lådor eftersom jag ganska nyligen flyttat till en 28m/2 lägenhet med min tjej. Har en massa hela lådor på bland annat stonekeeper och ett gammalt RPG som heter något med A (en stor djungel på framsidan...
Men håll till godo så länge av det jag har.
http://members.chello.se/meat4u/bilder/nostalgi.jpg

Whaaaa! Du har Chrono Trigger original!
Du måste vara världens lyckligaste människa

Permalänk
Medlem

Kanske inte så där jättegamla spel men vissa av dem vecker underbara minnen :). Har tyvär slarvat bort kartongen till HoMM2 annars hade den också funnits på bilden ;).

Permalänk
Medlem

Det är så man får gåshud när man ser alla gamla bra spel, vart har åren tagit vägen

Permalänk
Medlem

jag har bara skivorna kvar, slänger alltid kartonerna :\

Permalänk

Saknar alla stora lådor... det känns som att man får mer när man får kånka runt på en stor jävla låda

Permalänk
Medlem

Har ibland funderat på att plåta alla mina spelkartonger och lägga upp men av ren lathet blir det aldrig av. Jag är (eller mer var) extrem speldåre som köpte nästintill allt som kom ut förut och jag kan bara inte kasta kartongerna.

Har en uppsjö av dem och då menar jag nog uppåt ett par hundratal kartonger. Från Amigatiden till PC genom NES,SNES, N64, PS1, PS2, Xbox, Gamecube.

Brukar ibland nostalgititta på bland annat "It came from the desert" 1 och 2 boxarna till Amigan, de var ju så bra alltså (om jag bara fått igång uppföljaren som involverade någon konstig kopieringsritual med disketterna från ettan! )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Saknar alla stora lådor... det känns som att man får mer när man får kånka runt på en stor jävla låda

Håller med dig till 100%. Det är nästan man drar sig för att köpa spel med manual på skiva inplastat i ett litet DVD fodral. Nej fy ! Vi vill ha riktiga manualer och rediga kartonger!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

det jag hade liggandes

Någon som känner igen den gamla godbiten nere till höger?

Starcraft köpte jag i USA samma dag som det släpptes för 39 dollar och 99 cent haha

Permalänk
Medlem

Vad som krävdes:
Pentium 90
16MB ram
2x cd-rom
PCI graphic card

Det bästa Star Wars spelet hittills