Bilder på era gamla spelkartonger [nostalgi]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Jisses, man blir ju helt tårögd nästan. Själv har jag inte särskillt många gamla godingar kvar, men det här var vad jag hittade:

http://img80.imageshack.us/img80/9062/oldies3wi.th.jpg

Jag vet att jag har Super Mario Bros./Duck Hunt någonstans också, men jag hittade inte det =/.

Ahhh, du har Shatterhand

Permalänk

kom och tänka på en sak nu när jag säg Amiga spelen...hur mycket RAM har egentligen en Amiga?visst är det 1mb eller nått?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
kom och tänka på en sak nu när jag säg Amiga spelen...hur mycket RAM har egentligen en Amiga?visst är det 1mb eller nått?

Beror nog på model och så, minns att Amigan som jag hade när jag var liten i grund hade 512Kb men att vi hade uppgraderat den till 1Mb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
En liten samling.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/fodralx.jpg

Tiny Toon 2 är rätt ovanligt så du vet.. om det är SCN dvs släppt av Bergsala i Sverige så det inte är köpt i tyskland eller dyl.. Skulle du nog kunna få en bra slant på tradera om du sitter i penganöd en dag..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Beror nog på model och så, minns att Amigan som jag hade när jag var liten i grund hade 512Kb men att vi hade uppgraderat den till 1Mb.

ok.
kommer du ihåg om det krävdes nån lödning för att sätta in minnet eller var det typ bara att trycka dit det så som man gör på dagens datorer?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ok.
kommer du ihåg om det krävdes nån lödning för att sätta in minnet eller var det typ bara att trycka dit det så som man gör på dagens datorer?

Jag minns det som ett stort jäkla kort som man satte i luckan under? Har jag fel?

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Plockade fram några spel jag hittade i lägenheten:

Har nog fler i källaren.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Plockade fram några spel jag hittade i lägenheten:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Spel-taj.jpg

Har nog fler i källaren.

Mycket bra spelsmak.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Mycket bra spelsmak.

håller med...men vad gör spelet independence day med i sammlingen;)?ush ush

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hehe.

Har mycket mycket mer spel men domdär är väll några av det större titlarna.
Väldigt roligt att titta på prislapparna som faktiskt sitter kvar på kartongerna.
Rygar: 529 kr

Tyvärr hitta jag inte hela King Quest serien vilket är lite surt

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Edit:

Min Sega Megadrive samling bor hos min lilla kusin. Vill inte ens veta hur misshandlat det är just nu.

Permalänk
Medlem

Lite gamla godingar jag letade fram i en låda (1st Amiga & resten C64):

STÖRRE BILD (2048x1536)

och lite nyare (PC):

STÖRRE BILD (1438x1512)

och en lite bonus...:

STÖRRE BILD (1540x960)

Edit: Kvalitén på bilderna är kraftigt neddragen, då tinypic.com tar som högst bilder som är 250KiB

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
En liten samling.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/fodralx.jpg

NHL 93!!!!!!!!!!1 JÄVLAR!
Det bästa hockeyspelet genom tiderna, och jag som hatar hockeyspel.
Sen såg man ju T2 och Sonic 2. Jag ska dra fram konsollen ikväll. Den som ringer och stör mej ikväll.... blir det synd om:P.

Förresten, lånar tråden lite snabbt. Jag letar efter ett gammalt Mega Drive-spel som jag tokspelade som liten. Man var en eller två gubbar (beroende på antal spelare:P). Det var i framtiden har jag för mej. De flög och bilden rörde sig hela tiden åt höger. Sen så skulle man skaffa powerups för att få bättre vapen som i alla andra arkadspel:P. Vette fan vad det hette. Har för mej att gubbarna var röd respektive blå. De bara flög fritt, inget plan eller nåt annat bös.
Jag ger gärna en stor puss till den som fixar fram namnet på spelet.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Här var några av mina gamla spel. Åtminståne de jag plockat fram för att spela igen...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Förresten, lånar tråden lite snabbt. Jag letar efter ett gammalt Mega Drive-spel som jag tokspelade som liten. Man var en eller två gubbar (beroende på antal spelare:P). Det var i framtiden har jag för mej. De flög och bilden rörde sig hela tiden åt höger. Sen så skulle man skaffa powerups för att få bättre vapen som i alla andra arkadspel:P. Vette fan vad det hette. Har för mej att gubbarna var röd respektive blå. De bara flög fritt, inget plan eller nåt annat bös.
Jag ger gärna en stor puss till den som fixar fram namnet på spelet.

Något av dessa?

Forgotten Worlds

Insector-X

Contra Hard Corps

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Kan ju vara probotector också han menar, iofs även det är ju contra

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Något av dessa?

Forgotten Worlds
http://tinypic.com/x4q1zp.png

Insector-X
http://tinypic.com/x4q1vn.png

Contra Hard Corps
http://tinypic.com/x4q2q8.gif

Mänska, jag älskar dej!!! Forgotten Worlds måste det vara.
Vart bor du? Jag kommer direkt:)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Tänkte ge den här tråden lite liv med min samling:

SNES

SNES2/N64

SNES/NES

NES

NES2

Lösa N64

Lösa snes

Gameboy

Sega/MS

Blandat

Pc spel

Pc spel2

NDS

Tillbehör/konsoller

Tillbehör2

Permalänk
Inaktiv

Zelda links awakening <3 bästa spelet någonsin

Permalänk
Medlem

Blaze84:

Var inte dåligt många spel du har, fin samling

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Här var några av mina gamla spel. Åtminståne de jag plockat fram för att spela igen...

http://img126.imageshack.us/img126/260/oldgames6ci.th.jpg

Marko's Magic Football var ju riktigt kung! Skit att man skulle salja sin MD samling...

Permalänk
Medlem

Kul att ni drog igång den här gamla tråden igen
På de här två åren som gått har jag köpt in en del SNES mm (som DKC1/2/3 och Super Swiv), dock utan kartonger, vilket är synd.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Jag å andra sidan har börjat sälja av mina allt eftersom de släpps på virtual console istället...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller