Bilder på era gamla spelkartonger [nostalgi]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/spel1.JPG

det jag hade liggandes

Någon som känner igen den gamla godbiten nere till höger?

Starcraft köpte jag i USA samma dag som det släpptes för 39 dollar och 99 cent haha

Spacehulk!!! Älskade/älskar det spelet!!! Sitter fortfarande och väntar på en remake. Första spelet jag ska göra en kopia på när jag är klar med min programering i skolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/6spel.JPG

Uhh.. Ikari Warriors och Track and Field II.. många handkontoller som gick sönder pga Track and field..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Orka med att spara alla jävla lådor och lappar. Hade säkert 100+ kartonger från diverse konsoller och dataspel innan de åkte ner till soppen för att de samlade damm och tog plats.

Permalänk
Medlem

Shit vad stor dom blev :S Ledsen men jag vet inte hur jag gör dom mindre!

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Spacehulk!!! Älskade/älskar det spelet!!! Sitter fortfarande och väntar på en remake. Första spelet jag ska göra en kopia på när jag är klar med min programering i skolan

Lyckas du verkligen göra en bra remake måste du skicka ett exemplar till mig :p, Space Hulk var antagligen ett av de första RTS/FPS som kom, fan vad bra det är.

Permalänk
Medlem

Waaah! Dark Forces! Ge mig!

Aahh, jag kommer fortfarande ihåg precis hur det såg ut och lät.

chjum! chjum! chjum!

Permalänk
Medlem

fina minnen

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Dungeon Keeper aahhhh...kom det en 3a egentligen? Borde ha gjort...skitskoj spel!
Edit-> Return Fire var riktigt roligt att lira 2, dock minns jag att jag inte gillade uppföljaren. Känslan fanns inte kvar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Trespasser är lite nostalgi iaf!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Permalänk

0wnage

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
http://www.cyd.liu.se/users/~matni943/spel.jpg
fina minnen

Åhh!. Interstate 76 o NFS 3. De e fanemig MINNEN. Gaah. Måste plocka upp spelet o spela direkt nu!

Edit: BTW. MDK minns man oxå! :D. Lite synd att mitt bara försvan

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Microcosm var det absolut första PC CD-ROM jag hittade från 1993/94. Texten på baksidan skryter med "over 500 megabytes of gameplay, graphics and sound data"
och systemkraven var smått otroliga "100% IBM PC (386 or higher). Dos 3.3 or later. CD Romdrive"

Sedan har vi såklart Doom1.. fortfarande mycket underhållande när man är trött på långsamma fps.

Resten av spelen som jag har i kartong förutom tiberian sun (av förklarliga anledningar..:rolleyes: )

Permalänk

Har ett par sega spel, resten av kartongerna är kastade då vi flyttade.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

hittade lite fler spel dock är inte alla mina
de är mycket äldre än de andra jag har

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
hittade lite fler spel dock är inte alla mina
de är mycket äldre än de andra jag har
http://www.cyd.liu.se/users/~matni943/gamlaspel.jpg

Ooo Simon The Sorcer och Cannon Fodder riktigt roliga spel. Får snart införskaffa en gammal dator så man spela alla klassiker utan Dosbox eller andra saker

Permalänk
Medlem

Blev bra svårt att få upp lite SNES o GBA spel på toppen... inte bara gamla godingar, några nya med, några och alla nes ligger hos far min i skane...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Får nog ta och ta bilder på mina gamla kartonger då jag orkar.

Har bland annat kartonger till Diablo II, Diablo II - Lord of Destruction, Metal Gear Solid och liknande.

Hipshot: Vill ha!

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAfqA
Microcosm var det absolut första PC CD-ROM jag hittade från 1993/94. Texten på baksidan skryter med "over 500 megabytes of gameplay, graphics and sound data"
och systemkraven var smått otroliga "100% IBM PC (386 or higher). Dos 3.3 or later. CD Romdrive"

500mb låter som ett väldigt stort spel för att vara på den tiden faktiskt. Nu blir man förvånad om ett spel är under 1gb.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

De enda pc kartongerna jag har... eh, kvar...

500mb låter vääldigt stort, kollade speccen på 7th legtion från 1994/95 kräver bara 15mb...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Blev bra svårt att få upp lite SNES o GBA spel på toppen... inte bara gamla godingar, några nya med, några och alla nes ligger hos far min i skane...
http://www.zfight.com/misc/images/spel.jpg

klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Blev bra svårt att få upp lite SNES o GBA spel på toppen... inte bara gamla godingar, några nya med, några och alla nes ligger hos far min i skane...
http://www.zfight.com/misc/images/spel.jpg

Snygg tapet/affisher på väggen
En fin hög med spel också..

Edit: HAHA! Du har ett oöppnat Daikatana där också

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Blev bra svårt att få upp lite SNES o GBA spel på toppen... inte bara gamla godingar, några nya med, några och alla nes ligger hos far min i skane...
http://www.zfight.com/misc/images/spel.jpg

så skönt att hipshot alltid ska ta det den extra biten för att få det så bra som möjligt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkyfreD
*bild på spelen*
Min FF-kollektion.
Innehåller:
Final Fantasy I
Final Fantasy II
Final Fantasy III
Final Fantasy IV
Final Fantasy V
Final Fantasy VI
Final Fantasy VII (utlånat)
Final Fantasy VIII
Final Fantasy IX
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Final Fantasy filmen

Edit: Kom på att jag har Final Fantasy Tactics Advance också. [/B]

såvida du inte fick ff3 när det kom ut eller om det är arvegods så vill man gärna veta hur många du dödade och hur mycket du betalade för det där spelet.

personligen så har man inte speciellt många kartong spel iom att man aldrig haft en vettig dator.
har sim city 2000 och gearheads liggandes men iofs även heroes 4. det skulle vara 64 spelen då som man har kartonger och manualer kvar till. undantaget är lillebroderns ocarina of time som efter utlåning till en grupp minderåriga saknade kartong och hel manual.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Men måste jag fara till mina föräldrar och ta kort på min Fallout samling (DVD fodral dock på dom).
Ingen som har något C&C spel?
Tiberium Sun kartongen äger ju.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Är vi blinda? Jag har en, orginal, dessutom som synes oöppnad...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Men måste jag fara till mina föräldrar och ta kort på min Fallout samling (DVD fodral dock på dom).
Ingen som har något C&C spel?
Tiberium Sun kartongen äger ju.

Aooo "Tiberian"! Jag har Red Alert och expansionen till det som jag inte minns namnet på nu.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Aftermath eller Counterstrike?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Hade både Aftermath och Counterstrike, men har just kastat dem för att vi flyttar