Resident Evil 5 Tråden

Permalänk
Medlem

Resident Evil 5 Tråden

Såg nu att Resident Evil 5 kommer att släppas både till XBOX 360 och PS3.
Dom vill inte avslöja vem huvudkarraktären kommer att bli, men... jag tror det kommer att bli Chris (från RE1) eller Billy (RE Zero).
Kanske är lite tidigt att börja snacka om det nu?
Men man lär ju vara först med något nån gång

Tyvärr tycker jag att alla RE spel blir mer, rätta mig om jag har fel, dagtid?
Vad hände med att, springa runt i ett stort hus med en skitläskig bakgård osv?
Eller en mörk brinnande stad med massa zombies?
Hoppas deom skippar alla Guenados och lägger in blodtörstiga zombies

EDIT:
Kanske en källa vore nåt att kolla in?
http://www.gamespot.com/ps3/adventure/residentevil5/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Om de där skärmdumparna är ingame så är jag jävligt imponerad!

Jag har iaf bara spelat 1 och tvåan av resident evil, och lite av den som kom till ps2(multiplayer osv...)

Tänkte köpa en gameqube men nu vet jag inte om jag ska vänta på ps3 eller inte. Skulle varit najs om de släppt alla spelen i remake version till ps3an sen med über grafik.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Om de där skärmdumparna är ingame så är jag jävligt imponerad!

Tycker dom liknar In-Game grafiken från RE4

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Tycker dom liknar In-Game grafiken från RE4

RE4 är inte lika bra som de där, inte In-game iaf, men filmerna har ju den kvallen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Fan också, det verkar som att det kommer vara dagtid i spelet.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

Kanske kommer tiden ändras under tidens gång? va heter de ? heter de realtid?

Såg ni filmen lr? Nu kan zombiesarna springa=S vet inte om ja ska tycka de e bra lr dåligt?

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Umbrella corperation är med i detta spel bra mycket mer än vad de var i 4:an. Tycker de ska vara som de gammla spelen, umbrella loggor överallt och samma typ av menysystem och inget "fps" siktande utan va nlig klassiskt siktande.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jag hoppas Umbrella corperation är med i detta spel bra mycket mer än vad de var i 4:an. Tycker de ska vara som de gammla spelen, umbrella loggor överallt och samma typ av menysystem och inget "fps" siktande utan va nlig klassiskt siktande.

Jag gillade heller inte RE4. Mest för att det var ett helt annat spel. Umbrella nämndes ju 2 gånger under hela spelet som tog ungefär 16 timmar att klara. Men, själva styrningen var ju klockren. Riktigt kul att sikta själv på zombierna och skjuta de i huvet lite skönt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Zombies som springer fanns ju med i ettan
Och då blir det läskigare

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

springa... ojojoj Man får hoppas att dom inte kommer att kunna öppna dörrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
springa... ojojoj Man får hoppas att dom inte kommer att kunna öppna dörrar.

Vem vet, var ju en zombie som öppnade en dörr i RE1

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Vem vet, var ju en zombie som öppnade en dörr i RE1

Och 2 som öppnade en dörr i RE2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Och 2 som öppnade en dörr i RE2

Nja, nu snackar du allt skit va? Du tänker inte på den dörr man uppnar så ser man två st komma gåendes mot en i snabb takt och så stänger man dörren igen. När man ska öppna den så står det att det är för farligt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

ahh, kan inte låta bli att nämna att jag och en polare satt nyligen och lirade RE:CV på dreamcast vilka minnen som dyker upp när man återupplivar sånt

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ahh, kan inte låta bli att nämna att jag och en polare satt nyligen och lirade RE:CV på dreamcast vilka minnen som dyker upp när man återupplivar sånt

Haha, kom att jag har RE.CV till PS2 här hemma, lånade av en polare för länge sen och inte spelat igenom. Tackar för påminellsen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Nja, nu snackar du allt skit va? Du tänker inte på den dörr man uppnar så ser man två st komma gåendes mot en i snabb takt och så stänger man dörren igen. När man ska öppna den så står det att det är för farligt.

Nja skit snack kan jag väl inte påstå. Okey, dom öppnar inte dörren utan man öppnar den åt dom och så kommer dom in till en. Snarare blir väl att dom stänger den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Nja skit snack kan jag väl inte påstå. Okey, dom öppnar inte dörren utan man öppnar den åt dom och så kommer dom in till en. Snarare blir väl att dom stänger den

Iof, kan de stänga så ska de väll fan kunna öppna också Ne, kan nog bli kul med ett RE5 även om det är dagtid, för vem påstår att zombisarna sover på dagen?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Iof, kan de stänga så ska de väll fan kunna öppna också Ne, kan nog bli kul med ett RE5 även om det är dagtid, för vem påstår att zombisarna sover på dagen?

hehe

Men när släpps det ? Finns det någon releasedatum ännu ?

Iaf , var någonstans i Resident evil 1 öpnnar en zombie en dörr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
hehe

Men när släpps det ? Finns det någon releasedatum ännu ?

Iaf , var någonstans i Resident evil 1 öpnnar en zombie en dörr?

Det lär ju inte släppas när ps3 och xbox360 släpps, så det lär dröjja innan vi ser detta spel.

När du kommer in i ett kök och närmar dig en dörr så kommer det en liten film, man ser ur zombiens ögon när han går ner för trappan mot dörren, så ser man hur han räcker ut handen för att öppna dörre, sen står han utanför den när filmen slutar.

Vet inte om detta är med i RE 1 Remake, men i orginalet är det så iaf.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Det lär ju inte släppas när ps3 och xbox360 släpps, så det lär dröjja innan vi ser detta spel.

När du kommer in i ett kök och närmar dig en dörr så kommer det en liten film, man ser ur zombiens ögon när han går ner för trappan mot dörren, så ser man hur han räcker ut handen för att öppna dörre, sen står han utanför den när filmen slutar.

Vet inte om detta är med i RE 1 Remake, men i orginalet är det så iaf.

Detta ögonblick som du menar är med i både PSX och Remaken
Sen kan jag tillägga att dörrar öppnas iaf 2 ggr under spelets gång

1. I början när man undersöker första rummet efter "a dining room..." så när man går tillbaka till Barry så öppnas dörren och farbror zombie kommer ut

2. Som du sa tidigare.. i köket (källaren)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Detta ögonblick som du menar är med i både PSX och Remaken
Sen kan jag tillägga att dörrar öppnas iaf 2 ggr under spelets gång

1. I början när man undersöker första rummet efter "a dining room..." så när man går tillbaka till Barry så öppnas dörren och farbror zombie kommer ut

2. Som du sa tidigare.. i köket (källaren)

Just ja, dining room scenen glömnde jag, men det är ju inte en lika skräckinjagande som den andra scenen, antagligen därför jag inte har lagt det på minnet.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!