Permalänk

Dubbla windows?

Hej...

När jag startar datorn får jag välja mellan två windows xp.

Ett av dem fungerar inte och är (troligtvis) ett resultat av ett misslyckat installations försök.

Hur gör jag för att ta bort det windows jag inte använder?

Är inte jättesugen på att formatera den partitionen som de båda ligger på då jag installerat windows säkert 3-4 ggr på bara några få dagar pga datorköp och hdd byten på den gamla datorn...

Många Tack på förhand //// Jens

Permalänk
Medlem

Redigera Boot.ini eller System/ Avancerat/ Start och återställning, bocka av "Visa listan över operativsystem i:". Boot.ini hittar du även där, under Redigera.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Inte helt säker nu, men gå in i Systemegenskaper (högerklicka på Den här datorn -> egenskaper eller kontrolpanelen -> system) och klicka på avancerat. Där har du Start och återställning, tryck på inställningar. Där kan du redigera listan eller avbocka "visa listan..."

Visa signatur

www.vibbar.se

"Att köpa kamera på Rusta är som att köpa mobiltelefon på OK" /En som jobbar på OnOff

Permalänk

Först.. Tack för de snabba svaren!

Om jag avbockar det jag inte använder försvinner de filerna då? (Vill ha bort dem)

Kan jag se vilket av de två som det är jag kör nu? Båda är samma WinXpPro, med andra ord hur vet jag vilket av dem jag ska ta bort?