Permalänk

Sandra tips... vcore to high

Jag har den på 1,53 och processorn jag har är en AMD... venice kärna... kan det ha med det att göra då jag inte kan spela css som vanligt... brukar köra med 1280x1024 högsta inställningar och AAx2... oftast har jag 120 i fps... men helt plötsligt så börjar det lagga... nu laggar det varje gång jag spelar... fps går ner till 20-30 stundtals och det hjälper inte att jag ställer ner detaljerna äns... snälla hjälp mig=!?
Jag har stängt ner så gott som alla andra program som är igång...

temperaturen på processorn är inte mer än 42grader då jag spelat ett bra tag i värmen....

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

ligger inte venice orginal vcore på 1.4v ? tycker det är onödigt att ha den på 1.5 om du inte skall klocka för processorn går bara varmare.

Men det där att det börjar hacka vet jag inte riktigt någonting om, om processorn går för varm så kan den dock börja gå lite segt

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)